Sport állami finanszírozása Finanszírozási minták, modellek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
PPP Projektiroda Antalóczi Zoltán Irodavezető Sportcélú PPP projektek megvalósításának tapasztalatai időszak: június – november Sport szakállamtitkárság.
Aktuális pályázati lehetőségek
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
Civil szervezetek Magyarországon
Bemutatkozik a Pilis-Buda-Zsámbék
Elnökségi beszámoló 2009 Lányi András. Tartalom - Triatlon, mint lehetőség - Elnökségi tevékenység - Eredmények - Tervek 2010.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
II. Országos Környezet- és Természetvédelmi Filmfesztivál és Konferencia 2. szekció Környezetvédelmi tudatformálás szerepe az oktatási nevelési intézményekben.
Elkülönített állami pénzalapok
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A szakmai szolgáltatás változásai; a megyei közoktatási közalapítványok szerepe… Hajdu Sándor
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Közigazgatási technológia
Mit ér a forint az egészségügyben ?
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Horvát-Magyar Szakértői Akadémia szeminárium megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása, rehabilitációs projektek.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Fogyatékkal Élők Sportszervezeteinek Magyarországi Szövetsége (FMSZ)
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
A Nemzeti Civil Alapprogram szerepe a civil szektor fejlesztésében
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A felsőoktatási fejlesztési részhozzájárulásról (képzési hozzájárulás) október 19. dr. Halász Zsolt.
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
A Nemzeti Civil Alapprogram 4 éves működése, a törvénymódosítás indokai, az alapprogram jövőképe CIVIL PARTNERSÉG REGIONÁLIS KONFERENCIA SZOMBATHELY 2007.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Vidékfejlesztési Program Baromfitartó telepek korszerűsítése dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség.
TOP vas megyei aktualitásai
Lorem ipsum.
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Sport állami finanszírozása Finanszírozási minták, modellek Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium Sport Szakállamtitkárság Sport állami finanszírozása Finanszírozási minták, modellek Célok, helyzetkép, lehetőségek, javaslatok a SPORT XXI NEMZETI SPORTSTRATÉGIA szellemisége alapján

Iskolai testnevelés és diáksport „ A sport, az nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is a legerőteljesebb és legnevesebb nevelő eszköze.” Szent – Györgyi Albert (Szeged 1930)

Iskolai testnevelés és diáksport Sportra is fordítható támogatás: 1-4. évfolyamon: 204 000 forint/fő; 5-8. évfolyamon: 212 000 forint/fő; 9-13. évfolyamon: 262 000 forint/fő; szakképzés (szakmai elméleti képzés): 210 000 forint/fő; szakképzés (szakmai gyakorlati képzés): 112 000 forint/fő) Felsőoktatás: a tankönyv- és jegyzettámogatás, valamint a sport és kulturális tevékenység normatívája 2006. augusztus 31-ig 7820 Ft/év, 2006. szeptember 1-jétől 11 650 Ft/év (a tankönyv- és jegyzettámogatásra, sport- és kulturális tevékenységre fordítható összeg nem lehet kevesebb, mint a költségvetési évet megelőző második évre számított és a KSH által közzétett nemzetgazdasági bruttó havi átlagkereset nulla egész nyolcszázadszorosa) Finanszírozási források: normatív támogatás sportra fordított része; esetleges önkormányzati/intézményfenntartói hozzájárulás; szülői/saját hozzájárulás;

„Mindenki Sportja” - Szabadidős sport „A nemzeti önismeret három pillére: jól emlékezni a múltra, okosan mérni fel a jelen adottságait s merészen álmodni.” Szigethy Gábor: Önismeret

Szabadidősport finanszírozása Finanszírozási források: Mindenkori kormányhivatalok ráfordításai, állami támogatás (ÖTM: leginkább pályázati formában); A szabadidősport támogatása céljából létrehozott közalapítványok támogatásai Civil hozzájárulások; Önkormányzati hozzájárulás (terem/hely ingyenes átengedése); A civil szektor támogatására létrehozott NCA támogatásai Szponzoráció (csekély mértékű) A központi szabadidősport támogatások alakulása összesen 1999-2004 2001: 1 308 817 000 Ft 2002: 1 651 100 000 Ft 2003: 2 250 000 000 Ft 2004: 1 093 083 000 Ft 2005 2 254 000 000 Ft 2006 1 231 000 000 Ft Változtatási lehetőségek: sportcsekk bevezetése; sportolást ösztönző adókedvezmények bevezetése; más tárcákkal való kapcsolódási lehetőségek; európai források bekapcsolása

A központi szabadidősport támogatások alakulása 1999-2004 (NSZSZ adatok alapján)

Állami finanszírozás a szabadidős sport területén (az NSZSZ adatai alapján)

Versenysport, utánpótlás-nevelés Régen a felkészítés nem korlátozódott a fizikai és technikai tudnivalókra, a szellemi előkészítés ugyanolyan hangsúlyt kapott.” Dave Lowry: A harcművészetek szellemiségéről

Versenysport, utánpótlás-nevelés finanszírozási struktúra 2005 Támogatás Támogatásban részesülő szövetségek száma Összeg (millió Ft) Szövetségi alapfeladatok ellátása1 65 406,4 Szakmai munka támogatása1 36 776,6 Téli olimpiai felkészülés1 3 20,0 Edzőtábori voucher2 27 140,0 Műhelytámogatási keret3 26 342,9 AGFIS Világjátékokra történő felkészülés4 10 28,7 Összesen 1.714,6

Hazai rendezésű világesemények támogatása 2003 - 2006

Finanszírozás változása 2004 – 2006 (Hazai rendezésű világversenyek nélkül)

A sportfinanszírozás növelésének gazdasági hatásai

Szerencsejáték és Sport Játékadó-bevétel 2005-ben: 67,52 milliárd Ft, ebből sportra:bukmékeri: 50%; totó: 100%; sorsolásos játékok 12%

Klubszintű bevételek pl.:

Külföldi bevételi minták

Finanszírozási gátak Központi források korlátai Ágazati forráskoncentráció gyakorlata közös projekt kérdésében nem eléggé kidolgozottak, jellemzőek Nincs megfelelő ösztönzés a vállalati szféra és a közszféra nagyobb szerepvállalására – Forrás kapcsolási érdekek! Törvényi szabályozás hiányosságai Nincs megfelelő ellenőrzési rendszer Szerencsejáték bevételből európai viszonylatban nagyon kevés kerül visszaforgatásra

Stratégiai és Nevelési Osztály: Lehetőségek, teendők Stratégiai és Nevelési Osztály: Nemzeti Sportinformációs Rendszer kialakításával, és működtetésével – ellenőrzés színvonala jelentősen emelhető Sportágfejlesztési terv (célok, milyen forrásból, mennyi állani támogatással) – hosszabb időre lehet tervezni Innovatív projektek – Gazdasági folyamatok megindítása, kipróbálása Sport és Üzlet – szabadidős sport programfinanszírozás Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium: Turizmus és sport közös lehetőségeinek kihasználása (természetföldrajzi adottságok, kulturális értékek) Aktív turizmus Rekreációs sport Önkormányzati és Területfejlesztési szakállamtitkárságokkal szoros együttműködés a megoldások kialakításában

Fenntartható modellek Hosszútávú, kiszámítható a sportvállalkozók számára is vonzó programsorozatok kialakítása Rendszeres nagy tömegeket megmozgató speciális sportrendezvények Területi elv és sportági specifikáció összekapcsolása Versenysport – szabadidősport – Turisztikai igény illesztése Új menedzsment szemlélettel rendelkező vezetés kialakulásának segítése Tudásmenedzsment Humánmenedzserek, szabadidőmenedzserek kistérségekben – Üzlet és sportgazdaság összekapcsolása Új épületkomplexumok kialakítása, ahol állami humánszolgáltatás, üzleti szféra és rendszeres tömegrendezvények kapcsolódhatnak.

Paradigmaváltás a sportról történő gondolkodásban Változó finanszírozási modellek Az állami források katalizátor szerepének kialakítások Szabadidőgazdaság fejlesztése Sport és turizmus összefüggéseinek kihasználása Sport szerepe a versenyképesség növekedésében Szabadidőgazdaság fejlesztése - Kis- és középvállalkozások fejlesztése – fejlődő sportvállalkozások számára kedvezőtlen szabályozási környezetének javítása Sportban történő foglalkoztatás növelése Törvényi háttér átalakítása Sportolási csekk kialakítása (az üdülési csekk mintájára) Nemzeti Fejlesztési Terv II., ROP – okban szabadidősporthoz kapcsolódó létesítményfejlesztések Magánszféra bevonása (fenntarthatósági modellek kialakítása a területen, multifunkcionális-épületkomplexum) Szerencsejáték bevételek sportra fordított arányának növelése

Sport XXI Nemzeti Sportstratégia kijelöli a finanszírozási célt „Ha nem tudod, hogy melyik kikötőbe tartasz, semmilyen szél nem jó!” Seneca

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Elbert Gábor sport szakállamtitkár