„Egy hajóban evezünk…” konferencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Fejlesztéspolitikai és Stratégiai-Elemzési Főosztály
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A társadalmi befogadás megjelenése az ÚMFT humánerőforrás programjaiban NFÜ HEP IH.
Baranya Megyei Önkormányzat
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az NFÜ által megfogalmazott célok, azok összhangja az ágazati célkitűzésekkel „Építészet a gyógyulásért 2010” konferencia Budapest, NEFMI december.
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
Pályázatkidolgozói tapasztalatok ÚMFT TIOP, TÁMOP, ROP Dr. Borsi Máté CitiFund Kft.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei európai uniós források segítségével ( ) Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály Egyetemi Könyvtárigazgatók.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
1 Pályázati lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kecskemét, június 21. Dr. Kónya József.
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Új Magyarország Fejlesztési Terv, TÁMOP-TIOP, akciótervek
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
EKOP projektek jelene és jövője
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv és az operatív programok rendszere CIVILIÁDA 2006 Budapest, október 18. Kelemen Balázs, főosztályvezető-helyettes.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Foglakoztatás-politikai workshop Budapest, augusztus 23.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Új Magyarország Fejlesztési Terv Egészségügyi fejlesztési lehetőségek Gál Ilona közgazdasági szakállamtitkár Új Magyarország Fejlesztési Terv Egészségügyi.
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM TIOP-2. PRIORITÁS PROJEKTJEI NYÍREGYHÁZA.
TOP vas megyei aktualitásai
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

„Egy hajóban evezünk…” konferencia Az egészségügyi infrastruktúra fejlesztésének lehetőségei uniós forrásból: eredmények, tapasztalatok és lehetőségek „Egy hajóban evezünk…” konferencia 2008. november 21.

Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Magyarország 2007-2013 évekre szóló legfontosabb stratégiai dokumentuma Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrás prognosztizálható 15 operatív program Átfogó cél: a foglalkoztatás bővítése és a tartós növekedés elősegítése

ÚMFT prioritások és Operatív Programok Foglalkoztatás és növekedés Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Társadalmi megújulás Környezeti és energetikai fejlesztés Terület- fejlesztés Állam- reform Gazdaságfejlesztési OP Környezeti és Energetikai OP Közlekedésfejlesztési OP KONVERGENCIA REGIONÁLIS OP-K KÖZÉP MAGYARO-I ROP Technikai Segítség- nyújtás OP TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OP Államreform OP TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OP Elektronikus közig. OP

AKCIÓTERVEK ÉS KONSTRUKCIÓK Az Akcióterveket a Kormány fogadja el, az EU-nak nem kell benyújtani Kapcsolat az OP-k és a pályázati kiírások és kiemelt projektek között 2 évre szólnak, OP prioritásonként Tartalmuk: konkrét intézkedések, pályázati- és projektcélok, pénzügyi keretek, ütemezés, indikátorok A konstrukciók többféle eljárással valósulnak meg (egyfordulós pályázat, kétfordulós pályázat, közvetett támogatás, kiemelt projekt)

1. ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV 2. OPERATÍV PROGRAMOK (15 DB) A 4 „SZINT” 1. ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV 2. OPERATÍV PROGRAMOK (15 DB) 3. AKCIÓTERVEK (2 ÉVENTE) 4. KONSTRUKCIÓK (PÁLYÁZATOK ÉS KIEMELT PROJEKTEK)

FEJLESZTÉSI TERÜLETEK „MEGOSZLÁSA” 1. Társadalmi Megújulás OP: ESZA-típusú fejlesztések, „befektetés az emberbe”, képzések, foglalkoztatás bővítés, humán hálózatfejlesztés Társadalmi Infrastruktúra és Regionális OP: ERFA típusú fejlesztések, infrastrukturális beruházások, építés, eszközfejlesztés Az ESZA fejlesztések esetén az ERFA átjárhatóság lehetséges

FEJLESZTÉSI TERÜLETEK „MEGOSZLÁSA” 2. Ágazati OP-k: (ESZA és ERFA) ESZA-típusú fejlesztések (TÁMOP) Járóbeteg részfejlesztések (TIOP 2.1 – fehér foltok és emelt szint) Struktúraváltás támogatása (TIOP 2.2) Ágazati informatika (TIOP 2.3) Regionális OP-k: (ERFA) Alapellátás fejlesztése Meglévő járóbeteg szakellátók fejlesztése Rehabilitáció fejlesztése

Egészségügyi FORRÁSOK Operatív Program Forrás (Millió Ft.) Társadalmi Infrastruktúra OP 284 800 Társadalmi Megújulás OP 62 800 Észak-Magyarország 21 040 Közép-Dunántúl 5 490 Észak-Alföld 16 400 Nyugat-Dunántúl 6 370 Dél-Alföld 13 370 Dél-Dunántúl 13 357 Közép-Magyarország 30 000 ÖSSZESEN 453 627

TIOP 2. - Egészségügyi infrastruktúra fejlesztése Elindult konstrukciók száma Konstrukció neve Eljárásrend Státusz Megítélt támogatás/Keretösszeg (Mrd. HUF) 2.1.2/07 Kistérségi járóbeteg szakellátó központok kialakítása és fejlesztése Egyfordulós pályázat Megvalósítás alatt 14.3 2.1.3/07 Aktív kórházi ellátásokat kiváltó járóbeteg szolgáltatások fejlesztése 5.4 2.2.2/08 Sürgősségi ellátás fejlesztése – SO1 és SO2 Kétfordulós pályázat Értékelés alatt 8.8 2.2.7/07 Infrastruktúra fejlesztés az egészségpólusokban 75.0 2.1.2/08 (2. meghirdetés) Pályáztatás alatt (2009.01.16) 9.0 2.1.3/08 2.7 Összesen elindult: 115,2

TIOP 2. - Egészségügyi infrastruktúra fejlesztése Előkészítés alatt: Száma Konstrukció neve Eljárásrend Várható meghirdetés Keretösszeg (Mrd. HUF) 2.2.1 Sürgősségi ellátás fejlesztése – Mentés, légimentés Kiemelt projekt (OMSZ) 2009. eleje 7.0 2.2.2/08/2 Sürgősségi ellátás fejlesztése – PIC/NIC, ICU Automatikus pályázat 2008.12.hó 1.2 2.2.4. Struktúraváltoztatást támogató infrastruktúrafejlesztés a fekvőbeteg-szakellátásban Kétfordulós pályázat 50.0 2.2.5 Korszerű regionális onkológia hálózat kialakítása 2008. 12. hó 2.3.1 Intézményen belüli betegazonosítási, ügyviteli és üzletviteli rendszerek fejlesztése Egyfordulós pályázat 1.5 2.3.4 Mentésirányítási rendszer fejlesztése 3.5 Előkészítés alatt: 70.2

Pályázati célkitűzések, fejlesztési célok Eddig tapasztalatok Pályázati célkitűzések, fejlesztési célok Ellátásfejlesztés vs. intézmény-fejlesztés? Pályázatíró cégek alkalmazása – a „copy-paste” effekt Koherencia (a pályázaton belül)

TIOP 2. – Akcióterv 2009/10 Újdonságok a 2007/08-as Akciótervhez képest: Az eddigi járóbeteg fejlesztésekhez illeszkedve megkezdődik a regionális járóbeteg szakellátók fejlesztése (TIOP 2.1.1) Kiemelt projektként megindul az országos vérellátás fejlesztése (TIOP 2.2.3) Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár kiemelt projektjeként megkezdődik az elektronikus közhiteles nyilvántartások és ágazati portál fejlesztése (TIOP 2.3.2) Pályázatos konstrukcióként a HEFOP 4.4 tapasztalatait alapul véve megkezdődik a térségi, intézményközi egészségügyi informatikai infrastruktúra mintarendszerek kiépítése (TIOP 2.3.3)

TIOP 2. – Akcióterv 2009/10 Új konstrukciók: Projekt kiválasztás eljárása Kedvezményezettek köre Kerete (Mrd Ft) Tám. min.-max. összege (MFt) Tám. min.-max. mértéke (%) Támogatandó projektek száma 2009 2010 2.1.1. Regionális járóbeteg-szakellátó intézmények fejlesztése egyfordulós pályázat regionálisan kiemelt járóbeteg-szakellátó intézmények 6 500-1500 90 2.2.3 A regionális vérellátó központok fejlesztése kiemelt projekt Országos Vérellátó Szolgálat 3 3000 100 1 2.3.2- Elektronikus közhiteles nyilvántartások és ágazati portál fejlesztése Országos Egészségbiztosítási Pénztár 1,6 2.3.3 Térségi, intézményközi egészségügyi informatikai infrastruktúra mintarendszerek kiépítése Kétfordulós pályázat Közfinanszírozott egészségügyi szolgáltatók konzorciuma 80-1200 3-6

A 2007/08 akcióterv ismételten meghirdetésre kerülő konstrukciói: TIOP 2. – Akcióterv 2009/10 A 2007/08 akcióterv ismételten meghirdetésre kerülő konstrukciói: 2.2.2/II. Sürgősségi ellátás fejlesztése 2.2.4./II Struktúraváltoztatást támogató infrastruktúrafejlesztés a fekvőbeteg-szakellátásban

Ismételten meghirdetésre kerülő konstrukciók: TIOP 2. – Akcióterv 2009/10 Ismételten meghirdetésre kerülő konstrukciók: Projekt kiválasztás eljárása Kedvezményezettek köre Kerete (Mrd Ft) Tám. min.-max. összege (MFt) Tám. min.-max. mértéke (%) Támogatandó projektek száma 2009 2010 2.2.2/II. Sürgősségi ellátás fejlesztése kétfordulós közfinanszírozott egészségügyi fekvőbeteg szakellátó intézmények 10 100-820 90 20-25 2.2.4./II Struktúraváltoztatást támogató infrastruktúrafejlesztés a fekvőbeteg-szakellátásban Kétfordulós közfinanszírozott egészségügyi fekvőbeteg intézmények 15 500-5000 7-15

NFÜ/Irányító Hatóságok – program szint AZ INTÉZMÉNYRENDSZER NFÜ/Irányító Hatóságok – program szint 2) Közreműködő Szervezetek (ESKI STRAPI) – projekt szint 3) Szaktárca – alapvetően a tervezésben van szerepe 4) További szereplők: MÁK, KEHI, ÁSZ, EU Audit 5) Civilek szerep erősödött (Társadalmi egyeztetés, BB tagság)

Soha nem látott lehetőséget jelent, de… EGYÉB TUDNIVALÓK Fejlesztések, nem működési költség, forrás-kiegészítés, sőt önerő szükséges (10%) Soha nem látott lehetőséget jelent, de… Komplex szemlélet kell, stratégiai gondolkodás A fejlesztések szakmai tartalmáért elsődlegesen a szaktárca felelős, de az NFÜ felel a források eredményes, hatékony és fenntartható felhasználásáért Szigorú pályáztatás, elszámolás és monitorozás, bürokratikus rendszer

Minden pályázathoz kapcsolódik un. Információs nap HASZNOS INFORMÁCIÓK Az ÚMFT, az OP-k, az Akciótervek letölthetőek a www.nfu.hu honlapról – társadalmi egyeztetés Minden pályázathoz kapcsolódik un. Információs nap Kistérségi Koordinációs Hálózat nfu.hu/kistersegi_koordinacios_halozat

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Elérhetőség: dr. Molnár-Gallatz Zsolt Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága 1066 Budapest, Mozsár utca 16. www.nfu.hu 354-3886 (30) 6766-537 molnar.gallatz.zsolt@hepih.hu