InnovArt Grafikai Stúdió

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Advertisements

Hogyan írj remek webes értékesítési szöveget? Langmár Zsuzsanna A hatékony sales oldalak titka.
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente Kisvállalati Marketing.
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Keresőmarketing stratégiák
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Forrás: Infografika Forrás:
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Alapok Néhány apróság, amit tisztázni kell. Első feladatok Szúrj be egy diát a legelső helyre! Legyen rajta valami főcímszerű szöveg!
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A marketingkoncepció.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Marketing mix.
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
Vállalati arculat.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Kereskedelmi levelezés
Hogyan kell megírni egy önéletrajzot, hogy behívjanak állásinterjúra?

Online értékesítési modellek
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Hatékony hirdetés az Etarget hálózatban. TIPP 1: Közvetlen fejléc * lényegre törő * a termék fő gondolatáról szól.
Kurzus adatlap Transzparens, a legfontosabb információkat tartalmazó saját kurzus adatlap Minden kurzusnak külön adatlapja van Minden oktató a saját admin.
Hasznos mobilos alkalmazások Mobilos alkalmazások általában Példa ELTE tanrend Készítette: Kozma Réka.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Nem jön elég lead! Nem tudtok eladni! Eredményt, növekedést szeretnék!
GRAFIKAI TERVEZÉS A TANULÁS MOTIVÁLÁSÁRA ÉS A LEMORZSOLÓDÁS KEZELÉSÉRE.
8+2 TIPP a tuti hírlevélért!
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Szeretettel köszöntöm Önt Némethi Erika december 26.
Marketing alapok Kopcsay László.
Ez az én művem! Készítette: Govor Emőke Felkészítő tanár neve: Hegyesi Judit Iskola neve: Érmihályfalvi 1. számú Mezőgazdasási Főgimnázium Colegiul Agricol.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Számítógépes programok használata
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
Jagodics Rita – kereskedelmi marketing szakértő GYŰJTS TÖBB VEVŐT ÉS PÉNZT KIVÁLÓ REKLÁMSZÖVEGGEL!
Koncepció javaslat a saját márkás termék létrehozására 1.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Honlap készítés és az ehhez szükséges informatikai alapismeretek A világháló jelentősége a KKV-k piachoz jutásában Forgács István (X-Meditor Kft.) Tel.:
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Ezek a stratégia elemek sorban
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

InnovArt Grafikai Stúdió Erdélyi Miklós InnovArt Grafikai Stúdió

Hogyan lesz profit termelő a weboldalad? A sikeres weboldal titka

Weboldalunk/webáruházunk feladata: - ne csupán a különféle adataink megjelenítése - 24 órában dolgozzon helyettünk: tájékoztasson, meggyőzzön, eladjon - „munkatársunk” legyen, aki folyamatosan vevőket termel   Vajon a Te weboldalad ilyen?   Elégedetlen vagy az eredménnyel? - Kevés érdeklődő érkezik az oldalra? - Átsiklanak a lényeges részek felett? - A látogatók hamar elhagyják az oldalad vásárlás nélkül?  

Mi lehet az oka. - Eleve nem találnak rá az oldaladra Mi lehet az oka? - Eleve nem találnak rá az oldaladra. - Oldalad sablonos, unalmas. - Tele van „sallangokkal” - összezavarják a látogatót. - Túl sok a tartalom. - A lényeges dolgok kerülnek háttérbe.   Mi a megoldás? - marketing - a grafika és - az átgondoltság

És az eredmény: - Egyedi, kreatív megjelenés – semmi sablon És az eredmény: - Egyedi, kreatív megjelenés – semmi sablon! - Bizalom teremtő arculat - „Érdeklődő marasztaló” - a látogatók nem menekülnek el - Kiemeljük a lényeget és elrejtjük/szelektáljuk a felesleget - Bele csempészünk marketing fogásokat Hátra dőlhetsz foteledben nézve a javuló eredményeket  Persze felvetődik benned a kérdés: anno a programozóm ezt miért nem így csinálta? programozó ≠ grafikus ≠ marketinges

Mielőtt belevágnánk… … szükség van egy kis marketing alapozásra: 1 Mielőtt belevágnánk… … szükség van egy kis marketing alapozásra: 1. célpiac ismerete: kinek? MINDENKINEK és a BÁRKINEK kijelentés TILOS!   Meg kell határozni: -életkor –nem -földrajzi elhelyezkedés - vagyoni helyzet 2. mi a célpiac problémája: ami gondot okoz számára, amit orvosolni tudsz 3. Mi az, amit ő fontosnak tekint: ár, minőség, megbízhatóság, gyorsaság? Tévhit, hogy minden vásárló ár alapján dönt!

Fontos: nem terméket/szolgáltatást adsz el, hanem probléma megoldást! 4. Önvizsgálat: meg kell vizsgálni, hogy mi a vállalkozásotok - erőssége, - gyengesége, - milyen lehetőségek rejlenek benne és - milyen veszélyek fenyegetik SWOT analízis Így felépíthető egy marketingstratégia, egy terv mellyel kedvező eredményeket tudsz elérni.

A hatékony weboldal összetevője: SEO + grafika + programozás + marketing + mérés = 100 %     A weboldal/webáruház olyan, mint egy üzlet a városban Üzlet Weboldal Látogatottság: Elhelyezkedés Keresőben való pozíció Bemegy-e a vásárló: Külcsín – kirakat Grafika – webdizájn Vásárlóvá válik-e: Marketing Visszatér a vevő: Minőség, kiszolgálás, mérés

1. Hogyan terelődnek be webáruházba az érdeklődők - figyelem felkeltése: a. Érkezhet keresőből: A keresőben való elhelyezkedést befolyásolja: - a hasznos tartalmak mennyisége - az ún. meta adatok: weboldal címe, leírása és a kulcs szavak, sitemap - a verseny az adott piacon Javítható: - kereső optimalizálással: folyamatos, nem olcsó - adwords használatával: fizetett hirdetés   b. Közösségi médiából: facebook, twitter, youtube - kedvezőbb ár c. Hírlevélből, direct marketing levélből (nyomtatott és email) d. Offline (nyomtatott) eszközökről: szórólap, névjegykártya, plakát domain nevet vagy QR kódot

2. Következő lépés - az érdeklődés felkeltése: Vevő jelöltünk eljutott az oldalunkra - meglátja és elmenekül. Hogy miért? Mert ronda az oldal grafikája, vagy a szerkezete átláthatatlan. Az átlagos internetező 5-10 másodperc alatt dönt Ezért látványos grafikát és átlátható szerkezetet kell létrehozni mely maradásra ösztönöz és segíti a látogatót.   Grafika szerepe: figyelem felkeltésében és az érdeklődés megtartásában   A programozás jelentősége: - áttekinthetőség, - könnyű kezelhetőség, - következetesség: ne legyenek „zsákutcák”, vezesse az érdeklődőt

3. Marketing - vágy keltés és eladás: Szép a grafika, áttekinthető az oldal - hogy eladjuk a termékünket. a. Ha érdeklődőnk céltudatos, akkor vagy a menüben keres, vagy a kereső ablakot fogja használni.   b. Ha érdeklődőnk nem céltudatos, csak úgy „nézelődik”, akkor a figyelmét fel kell hívni. - segít a választásban a „legnépszerűbb termékeink” kiemelése - ún. szlájder képek, vagy slide show - ill. az ún. landing page –érkezési oldal, melyre egy konkrét ajánlatot helyezünk.

Slide show

Landin page Összetevők: egy ellenállhatatlan ajánlat bizalom építés: dizájnnal, garanciával, vevői véleményekkel, referenciával, veideóval ár: miből tevődik össze akcióra buzdítás: rendeljen, iratkozzon fel stb.

Rendben van. Tetszik a termék Rendben van! Tetszik a termék. Ilyenkor jön a vevőbe táplált ellenállás, félelem, bizalmatlanság.  Hogyan lehet ezeket kiküszöbölni? a. Bizalmatlanság: a bizalmatlan vevő nem vásárol. - profi dizájn, - átlátható szerkezet, egyszerű űrlapok - vásárlói vélemények, - ütős garanciával pl. nem 8 hanem 30 napos, „elégedettségi” garancia, „mosoly” garancia stb. - termékről készített képekkel, rövid videóval,   b. Halogatás: határidős ajánlat - olyan határidő, mely kellően hosszú, de nem annyira, hogy feledésbe merüljön   c. Összehasonlítás : kiküszöbölése csomag ajánlattal történik: - csomagoljunk össze az alap terméket motiválást segítő kiegészítő termékkel, - tegyünk rá még egy lapáttal: valami bónusz, ajándék, nyeremény - adjunk hozzá egy meggyőző garanciát - nevezzük el a csomagunkat és - prezentáljuk az árat: mennyibe kerülne egyenként és mennyivel kedvezőbb így csomagban   Segít a gyors és könnyű megértésben: egy-egy kép/ikon/jel „Egy kép felér ezer szóval”  

4. Meglévő vevők visszacsábítása: - bevonzottuk az érdeklődőt / felkeltettük a figyelmét, az érdeklődését, - vágyat ébresztettünk benne / megnyertük a bizalmát és / rávettük a vásárlásra Révbe értünk?! NEM! Hogy miért?! Mert a meglévő vevőnek sokkal olcsóbb eladni, mint új vevőket folyamatosan elérni. Feladat: a vevőinket újra és újra visszacsábítani - Hogyan tegyük?   - Hírlevéllel: célja folyamatos kommunikáció Témája: új termék, bővülő szolgáltatás, új kolléga, fejlesztéseink, ünnepi köszöntő levél, névnapi-szülinapi üdvözlő kártya - DM (direkt marketing): egy-egy kihagyhatatlan ajánlat jelenik meg - kedvezmény kupon - díjmentes kiszállítás - csomag ajánlat - alkalomhoz, ünnephez, szezonhoz kapcsolódó ajánlat - raktár kisöprő ajánlat - új termék került piacra

5. Mérés: És végül a kör bezárul: A 100 % hatékonysághoz folyamatosan mérnünk és fejlesztenünk, javítanunk kell: szöveg, képi tartalom, ajánlatok tekintetében.   A mérés eszköze: - saját nyilvántartások vezetése - ingyenes eszköz google analytics, webmester eszköz - programba ágyazott statisztikai eszköz Nem a sötétben tapogatózunk marketing szempontjából.   Amit az imént átvettünk: AIDA modell, mely a vásárlási folyamatot mutatja:

Miben segít a jó webdizájn. 1 Miben segít a jó webdizájn?   1. Egységes vállalati arculatot építhetünk, mely a márka építés alapköve. A márka pedig azért fontos, mert: - bizalmat épít, - csökkenti a vevő kockázat érzetét és - gyorsítja a vásárlási döntést.   2. A jó grafika tükrözi a minőséget, mely alapján a vevő hajlamos a termék minőségére asszociálni.   3. A vevő érzelmeire hat: hogy a vevő minden esetben raciónálisan dönt, ez tévedés! A vevő nagy mértékben hallgat az érzelmeire, megérzésére. - szívesen halogat, - bizalmatlan - sok esetben nem ár alapján dönt - keresi az izgalmas ajánlatot és tudat alatt irányítást vár

4. Segít a pozíciónálásban: A pozíciónálás: valamilyen speciális dologra helyezed a hangsúlyt a tevékenységed során. Miben vagy Te jobb, mint a többiek. „Légy más!” Különbözz a versenytársaktól, ne olvadj bele a szürkeségükbe. Tipp: ne a konkurensek weboldalait nézegesd és másold, inkább más iparágak példáit próbáld meg átültetni a Te weboldaladra!   5. Webdizájn kialakítása a célpiacnak megfelelően: Nem mindegy, hogy nők-férfiak, fiatalok-idősek, vidékiek vagy fővárosiak…stb. Fiatalos kreatív, vagy időseknek szánt nagy méretű betűkkel ellátott konzervatív. Csajos, vagy férfias. Merészebb hivalkodó a fővárosba vagy visszafogott a vidéki stílushoz.

10+1 Tipp: mit kerülj és hogyan csináld helyette 1 10+1 Tipp: mit kerülj és hogyan csináld helyette   1. Rossz domain választás: hosszú, megjegyezhetetlen. Ékezetes domain?   2. Az olcsó webáruházak átka: mindenféle egyéb hirdetés megjelenik rajta – ez kerülendő, mert imázs, bizalom romboló. Komolytalan megoldás.   3. Gyakran felugró pop-up ablakok, melyek elterelik a figyelmet – még akkor sem szimpatikus, ha időzítve van – megoszlanak a vélemények. Speciális válfaja, az ún. exit pop-up: kilépéskor   4. Az idejét múlt weboldalak tipikus jegye: - „kifakult színek” (szürke, sötét, vagy pont a rikító színek összevisszasága), - a keskeny tartalom, melyet a korábbi négyzetes monitorok indokoltak - reszponzivitás/mobilra optimalizálás kérdése Kell? Nem kell? Döntse el mindenki maga! 

Reszponzivitás

Exit pop-up

5. Ami borzasztó: facebook blokk weboldalba ágyazása - árulkodik a kevés kedvelőről, - hasznos „reklám felületet” vesz el, - grafikailag nem illeszkedik a weboldalba - néhány lájkoló pláne nem Helyette: egyszerűen egy facebook ikont, mely átlinkel facebook oldalunkra.   6. Hírlevél feliratkozás: idejétmúlt? Van értelme? Csak ha profi módon csinálod: előre tervezve, rendszeresen De ugyanez mondható el a facebook profilról, vagy magáról a weboldalról is.   7. „Na ne!” kategória: látogatottság mérő, időjárás jelentő állomás, névnapi emlékeztető stb. Ide tartozik: az idejétmúlt beszkennelt térkép – helyett google térkép. A telefonnal készített profil fotó helyett profi fotós képet – megéri a befektetést! 8. Mikor az adatok kép formátumban vannak fent az oldalon – a keresők a képeket nem érzékelik hasznos tartalomként, tehát SEO szempontból ez hátrányt jelenthet.

Tipikus hibák: Látogató számláló és felesleges nyelv választó Facebook boksz Hosszú oldal menü Unalmas tartalom Egyhangú színek, stock fotók „Sallangok”

9. Oldalsó menü és a tartalmi rész aránya egyenetlen: sok a „sallang”   10. helyezzünk oldalunkra egy „panasz ládát” vagy „panaszkönyvet”. Miért fontos ez? - A negatív véleményekből tanulhatunk, javíthatjuk szolgáltatásunkat - A pozitív véleményeket feltehetjük oldalunkra referenciaként - Ha vevőnk csalódott, akkor annak hangot fog adni – inkább felénk tegye, mint a külvilág felé.   + 1 Tipp: Hogyan tedd mozgalmassá, érdekessé az oldalt?   1. hoover effekt 2. Felejtsük el: a régi villogó bannereket, futócsík szerű hirdetéseket helyette szlájder kép (slide show) 3. Létezik mozgó szlájder is, mely lehetőséget teremt beúszásra, mozgásra.

Köszönöm a figyelmet! Remélem, hogy tudtam újdonságot, hasznos információt mondani! Az előadás anyaga elérhető weboldalunkon: www.marketinggrafika.hu/marketingcsomag/letoltes