Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Nagy Mihály tanár Perecsen, 2006.
Advertisements

Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
FEJEZETEK A MATEMATIKÁBÓL
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Feladat 1 •Tekintsük a prim alprogramot, amely az n, (n≤32000) paraméteren keresztül egy természetes számot kap és visszatéríti az 1–et, ha n prímszám.
Quo vadis matematikaoktatás egy számtantanár skrupulusai
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
MATEMATIKA ÉRETTSÉGI Közép szint.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
ALKALMAZOTT KÉMIA Értékes jegyek használata a műszaki számításokban
A feladatokat az április 28-i Repeta-matek adásában fogjuk megoldani
2006. április 21. Melyik az aznégyjegyű szám, melyre Telefonos feladat.
A feladatokat az április 21-i Repeta-matek adásában fogjuk megoldani
4. VÉGES HALMAZOK 4.1 Alaptulajdonságok
A térfogat mérése.
Poliéderek térfogata 3. modul.
Háromszögek hasonlósága
Feladatok mértékegységek átváltására
Statisztika Érettségi feladatok
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Halmazok Gyakorlás.
Év eleji információk Előadó: Hosszú Ferenc II. em Konzultáció: Szerda 9:50 – 10:35 II. em
Általános iskola 5. osztály
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
1. feladat Egy 16 m oldalú szabályos háromszög alakú füves rét kerületén valamely csúcsból kiindulva méterenként elültettünk egy répát. Aztán kikötöttük.
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
Telefonos feladat A-ból B-n keresztül C-be utaztunk egyenletes sebességgel. Indulás után 10 perccel megtettük az AB távolság harmadát. B után 24 km-rel.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika dolgozat 8.évfolyam.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
2006. január 20. Telefonos feladat Néhány (2-nél több) dobókockát feldobtunk és véletlenül minden kockával ugyanazt a prím- számot dobtuk. A dobott számok.
Szögek, háromszögek, négyszögek és egyéb sokszögek, kör és részei.
Számtani és mértani közép
és a Venn-Euler diagrammok
Geometriai számítások
A konvex sokszögek kerülete és területe
HÁROMSZÖGEK EGYBEVÁGÓSÁGI TÉTELEI.
A folytonosság Digitális tananyag.
Hasonlósági transzformáció ismétlése
100.óra Majoros Márk.
Gondolatok a középiskolai matematika felvételiről
Érintőnégyszögek
ZRINYI ILONA matematikaverseny
Felvételi – A, V. Kockákból építkezünk 2005 / M2 Az ábrán látható háromszor hármas táblára olyan kockákat helyeztünk, amelyeknek a lapjai egybevágóak.
TRIGONOMETRIA.
Bemutató óra
Statisztika Érettségi feladatok
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
Geometria 9. évfolyam Ismétlés.
Számrendszerek.
OK Könnyű Közepes K nehéz
Statisztika Érettségi feladatok
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
Tanórán kívül lehet kicsit több
Szögfüggvények és alkalmazásai Készítette: Hosszú Ildikó Nincs Készen.
Matematika verseny nyolcadik osztályosoknak a Vasváriban
Előadás másolata:

Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára 2008. január 26. M-1 feladatlap

1. Határozd meg a p, q és r értékét, ha p = a legkisebb kétjegyű prímszám; q = 5 − (−1,5)+ (− 4)⋅ (− 2); r = A) p = ………. B) q = ………. C) r = ………. D) Számítsd ki az s = s = ………………

1. Határozd meg a p, q és r értékét, ha p = a legkisebb kétjegyű prímszám; q = 5 − (−1,5)+ (− 4)⋅ (− 2); r = a) p = 11 1 pont b) q = 14,5 1 pont c) 1 pont d) r = vagy 0,5 1 pont A pont akkor is jár, ha a c) részre nem kap pontot, de a törttel való osztást helyesen végezte el a rossz részeredménnyel. Ha csak a végeredményt közli helyesen (0,5), akkor is jár a c) item 1 pontja. e) s = 1 pont A pont akkor is jár, ha rossz p, q vagy r értéket kapott, de ezekkel az értékekkel helyesen számolt a törtbe való behelyettesítésnél.

2. Sorold fel az összes olyan háromjegyű pozitív egész számot, amelyekben a tízesek helyén eggyel nagyobb számjegy van, mint az egyesek helyén, és a százasok helyén álló számjegy a másik két számjegy összege! Megoldás: 110 321 532 743 954 a) Minden helyesen felírt számért 1-1 pont jár. legfeljebb 5 pont

3. Egészítsd ki az alábbi egyenlőségeket! a) 6 kg 15 dkg = …………….. dkg b) 4,2 liter + 3,7 dm3 = …………….. liter c) óra + …………….. perc = 1 óra 5 perc d) 5800 cm2 – …………….. dm2 = 41 dm2 e) 1,3 km + …………….. m = 1785 m Megoldás: a) 615 1 pont b) 7,9 1 pont c) 50 1 pont d) 17 1 pont e) 485 1 pont

4. Pisti tüdőgyulladást kapott, és kórházba került 4. Pisti tüdőgyulladást kapott, és kórházba került. A lázát reggel hat órától éjfélig három óránként mérték, és az alábbi lázlapon ábrázolták. Válaszolj a grafikon alapján az alábbi kérdésekre:

4. Pisti tüdőgyulladást kapott, és kórházba került 4. Pisti tüdőgyulladást kapott, és kórházba került. A lázát reggel hat órától éjfélig három óránként mérték, és az alábbi lázlapon ábrázolták. Válaszolj a grafikon alapján az alábbi kérdésekre: a) Pistinek mekkora volt a legmagasabb láza? (A választ egy tizedes jegy pontossággal add meg!) 39,3°C 1 pont b) Melyik mérési időpontokban volt legalább 38,1 °C a Pisti láza? (Minden ilyen időpontot sorolj fel!) 12; 18; 21 2 pont Ha legalább egy helyes időpontot meghatároz, de nem írja fel az összest, vagy rosszakat is megjelöl, akkor 1 pontot kap. c) Hány °C volt a legkisebb eltérés két egymást követő mérés között? 0,3°C 1 pont d) Melyik két egymást követő mérés között változott Pisti láza 0,9 °C-ot? A ......órai és a .......órai mérés között. A 18 órai és a 21 órai mérés között. 1pont

5. Gabi három nap alatt olvasott el egy könyvet 5. Gabi három nap alatt olvasott el egy könyvet. Hétfőn elolvasta a könyv negyed részét, kedden 49 oldalt, szerdán olvasta el a könyv megmaradt részét, ami a teljes könyv 40%-a. A) Hány oldalas volt a Gabi által elolvasott könyv? Írd le a megoldás menetét! a) x + 49 + 0,4x = x 1 pont b) Az egyenlet helyes megoldása. 1 pont Ez a pont akkor is jár, ha az a) részre nem kap pontot, mert rossz egyenletet írt fel, de a hibásan felírt egyenletet helyesen oldotta meg. c) x = 140 (oldal) 1 pont B) Hányszorosa a szerdán elolvasott oldalak száma a hétfőn elolvasott oldalak számának? d) A szerdai rész osztva a hétfői résszel. 1 pont Ha ezt nem írja le külön, de helyesen számolt, akkor is jár az 1 pont. e) 1 pont Bármilyen más, helyes eredményre vezető megoldásért a pontok arányosan megadhatók

6. Az ábrán látható ABCD szimmetrikus trapézban a szárak és a rövidebbik alap egyaránt 16 egység hosszú. A trapéz átlója a hosszabb alappal 30°-os szöget zár be. Határozd meg az ábrán látható ε, δ és γ szög nagyságát, valamint az AB oldal hosszát! (Az alábbi ábra csak segítségül szolgál, nem feltétlenül tükrözi a valódi méreteket!) a) ε = 30° 1 pont b) δ = 120° 1 pont c) γ = 90° 1 pont d) AB = 32 1 pont

7. Az alábbi számsorozatot úgy képezzük, hogy a harmadik tagjától kezdve a sorozat minden tagja az előtte lévő két tag szorzatának utolsó számjegye. A) Folytasd a sorozatot, írd fel a következő tíz tagját! 1; 2; 2; 4; 8; …. ; …. ; …. ; …. ; …. ; …. ; ….; …. ; …. ; …. a) 1; 2; 2; 4; 8; 2; 6; 2; 2; 4; 8; 2; 6; 2; 2 2 pont Ha valahol hibázik, de a képzési szabály szerint legalább öt számot helyesen beír, vagy nem hibázik, de nem írja be mind a tízet, de legalább ötöt igen, akkor 1 pontot kap. B) Keress szabályosságot a sorozat tagjai között! Írd le a szabályt! b) A második elemtől kezdve a 2; 2; 4; 8; 2; 6 számcsoport ismétlődik. 1 pont Ha bármilyen helyes szabályosságot felismer, az 1 pont akkor is megadható. C) Melyik számjegy áll a sorozatban balról a 2008. helyen? ………………………… (Írd le a megoldás menetét!) c) A keresett számjegy a 4. 1 pont d) 2008 = 1 + 334⋅6 + 3, tehát az ismétlődő szakasz 3. tagja a keresett számjegy. 2 pont Minden helyesen leírt indoklásért jár a 2 pont.

8. Az alábbi táblázatban négy állítást fogalmaztunk meg 8. Az alábbi táblázatban négy állítást fogalmaztunk meg. Döntsd el minden állításról, hogy az igaz, vagy hamis, és tegyél ∗ jelet a táblázat megfelelő rovataiba!

8. Az alábbi táblázatban négy állítást fogalmaztunk meg 8. Az alábbi táblázatban négy állítást fogalmaztunk meg. Döntsd el minden állításról, hogy az igaz, vagy hamis, és tegyél ∗ jelet a táblázat megfelelő rovataiba! Minden helyes megoldásért 1-1 pont jár.

9. Egy üzem téglatest alakú beton falazóblokkokat gyárt 9. Egy üzem téglatest alakú beton falazóblokkokat gyárt. Az alábbi ábrán látható a falazóblokk külső méretezése. A jobb hőszigetelés érdekében a blokkok közepén két téglalap keresztmetszetű lyuk van. A blokk minden falának vastagsága 10 cm. Válaszolj az alábbi kérdésekre, és írd le a számolás menetét is! (Az alábbi ábra csak segítségül szolgál, nem feltétlenül tükrözi a valódi méreteket!) A) Hány dm2 a szürkével jelölt felső lap területe? …………………………..…… dm2 B) Hány dm3 beton szükséges egy ilyen falazóblokk elkészítéséhez? ………… dm3

9. Egy üzem téglatest alakú beton falazóblokkokat gyárt 9. Egy üzem téglatest alakú beton falazóblokkokat gyárt. Az alábbi ábrán látható a falazóblokk külső méretezése. A jobb hőszigetelés érdekében a blokkok közepén két téglalap keresztmetszetű lyuk van. A blokk minden falának vastagsága 10 cm. Válaszolj az alábbi kérdésekre, és írd le a számolás menetét is! Megoldás: a) A lyukak méretének meghatározása (15 cm, 10 cm). 1 pont b) A téglalap területe kiszámításának helyes alkalmazása. 1 pont c) A szürke terület 14,5 dm2. 1 pont A b) és c) rész 1-1 pontját akkor is megkapja, ha rosszul határozta meg a lyuk méretét, de a rossz adatokkal helyesen számolt. d) A téglatest térfogata kiszámításának helyes alkalmazása. 1 pont e) A térfogat 58 dm3. 1 pont A d) és e) rész 1-1 pontját akkor is megkapja, ha rosszul határozta meg a lyuk méretét, de a rossz adatokkal helyesen számolt.

nyolcadikosok 45%-a barnaszemű, a barnaszeműek részének a haja is 10. A nekeresdi iskola 8. évfolyamára összesen 60 diák jár. Közülük a szőke, a fekete, a barna és a vörös hajúak számának aránya ebben a sorrendben 4 : 2 : 5 : 1. (Más hajszín nem fordul elő közöttük.) A nyolcadikosok 45%-a barnaszemű, a barnaszeműek részének a haja is barna. Válaszolj az alábbi kérdésekre, és írd le a számolás menetét is! A) Hány diáknak van barna haja a nyolcadikosok között? a) a tanulók része barnahajú. 1 pont b) 25 diák barnahajú. 1 pont B) Hány diáknak van barna szeme a nyolcadikosok között? c) A barnaszeműek száma 60⋅0,45 = 1 pont d) 27 fő. 1 pont

nyolcadikosok 45%-a barnaszemű, a barnaszeműek részének a haja is 10. A nekeresdi iskola 8. évfolyamára összesen 60 diák jár. Közülük a szőke, a fekete, a barna és a vörös hajúak számának aránya ebben a sorrendben 4 : 2 : 5 : 1. (Más hajszín nem fordul elő közöttük.) A nyolcadikosok 45%-a barnaszemű, a barnaszeműek részének a haja is barna. Válaszolj az alábbi kérdésekre, és írd le a számolás menetét is! C) Hány olyan diák van a barnaszemű nyolcadikosok között, akinek nem barna a haja? e) A barnaszeműek része nem barnahajú. 1 pont f) 12 diák barnaszemű, de nem barnahajú. 1 pont Ha a barnaszemű diákok számát nem helyesen határozta meg, de ezzel a rossz adattal helyesen számolt, akkor az e) és f) itemekre megkapja az 1-1 pontot.