KBSZ Repülésbiztonsági Fórum, 2008 Octóber 7 Repülésbiztonság menedzsment rendszer – SMS bevezetése II.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vagyonvédelemtől a katasztrófavédelemig.
Advertisements

Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Gárdus Tibor NKH LH / Pekk Antal WIZZAIR SSP Munkacsoport
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Munkavédelmi képviselők fóruma
A környezetvédelem intézményrendszere
Rusznák András – ügyvezető, GOE
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Üzemeltetői Konferencia 8 Miért, Mikor, Mennyit Miért van szükség támogatásra ? Mikor van szükség támogatásra ? Mennyi támogatásra van szükség ?
17. fejezet A vállalati hitelfelvételi politika jelentősége
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Nem várt események és következményeik…
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT biztonság menedzsment a gyakorlatban (döntéshozóknak) Kovács Balázs META Group Stratis.
KBSZ Repülésbiztonsági Fórum, 2008 Április 8 Repülésbiztonsági menedzsment rendszer – SMS bevezetése.
KÖZFORGALMI REPÜLÉS (NAGYGÉPEK) REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK Jakabszállás, október 9. Storczer László balesetvizsgáló.
Safety Management System Budapest-Ferihegy Repülőtéren
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
AZ ICAO 2008 ÉVI MAGYARORSZÁGI AUDITJA - Légiközlekedési balesetek és események kivizsgálása KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, ifj. Badovszky.
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
A LÉGIKÖZELEKDÉSI BALESETEK VIZSGÁLATÁNAK KÖZÖSSÉGI SZINTŰ SZABÁLYOZÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. dr. Horváth Diána jogi.
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
Tájékoztató a FABCE repülésbiztonság-irányítási kérdéseiről (szolgáltatói szemszög) Kurucz Mihály HungaroControl Zrt.
Gárdus Tibor NKH LH RBO OV
ATM ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Németh Zoltán balesetvizsgáló.
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
A belső kontrollok és kockázatelemzés az Integritás felmérés alapján
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
SKV MÓDSZERTAN ÉS FENNTARTHATÓSÁGI ÉRTÉKREND az Új Magyarország Vidékfejlesztési Tervre és Programra SKV Fórum Budapest, október 18. Env-in-Cent.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Kiberfenyegetettség elemzés az elektronikus terrorizmus elhárítását célzó intézkedések körében Zala Mihály, vezérőrnagy elnök Nemzeti Biztonsági Felügyelet.
Biztonsági szabályozás szerepe a biztonsági rendszeren belül
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
Az ISO szabványcsalád elemei: ICT készültség működésfolytonossághoz ISO/IEC 27031:2011 Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
„Információvédelem menedzselése” LXVI. Szakmai Fórum Budapest, május 20. „Az idő lejárt” – hazai és nemzetközi átállási tapasztalatok az ISO/IEC.
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
Információvédelem Menedzselése XX. Szakmai Fórum
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
A polgári légiközlekedés általános repülésbiztonsági helyzete 2016-ban
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

KBSZ Repülésbiztonsági Fórum, 2008 Octóber 7 Repülésbiztonság menedzsment rendszer – SMS bevezetése II.

Repülésbiztonság menedzsment rendszer bevezetése - II Tartalom •RMR (SMS) emlékeztető; •Megválaszolhatatlan kérdés; •Nemzeti repülésbiztonsági program - ICAO; •Üzemeltetői repülésbiztonsági célok; •Összegzés

Repülésbiztonság-menedzsment „Erőforrások biztosítása és irányítása a repülésbiztonsági kockázat azonosítására, mérésére, elemzésére és összehangolt tevékenység a kitűzött repülésbiztonsági teljesítmény elérésére”; események FDM LOAS Auditok Airbus Repülésbiztonsági teljesítmény-mutatók Eseményráta, FDM túllépési ráta, LOAS veszély/hiba ráta, Audit nem-megfelelőségek, Nemzetközi baleseti ráta Összesített kockázati lista (Top Ten)

Megválaszolhatatlan kérdés •„Az 1,5 incidens/1000 felszállás repülőesemény ráta jó, vagy rossz?” •„ezt így nem lehet megválaszolni...” mondtuk a múltban az elsőszámú vezetőnek („tudományos” érveléssel); •Nincs tovább „mellébeszélés”, az RMR/SMS-nek része a válasz: –Nemzeti repülésbiztonsági program kijelöli a nemzeti repülésbiztonsági teljesítmény mutatókat és célértékeket; –Üzemeltetői SMS kijelöli az üzemeltetői célokat;

5 Nemzeti repülésbiztonsági program „Nemzeti repülésbiztonsági program: a felügyelő hatóság repülésbiztonsági programjában meghatározza az elfogadható repülésbizotnsági szintet a következők szerint kifejezve (ICAO SMM fejezet): Légitársaságok: • 0.5 fatal accidents per hours for airline operators (safety indicator) with a 40 per cent reduction in five years (safety target); • 50 aircraft incidents per hours flown (safety indicator) with a 25 per cent reduction in three years (safety target); Karbantartó szervezetek: • 200 major aircraft defect incidents per hours flown (safety indicator) with a 25 per cent reduction over the last three-year average (safety target);

6 Nemzeti repülésbiztonsági program „Nemzeti repülésbiztonsági program: a felügyelő hatóság repülésbiztonsági programjában meghatározza az elfogadható repülésbizotnsági szintet a következők szerint kifejezve (ICAO SMM fejezet): Repülőterek: • 1.0 bird strike per aircraft departures (safety indicator) with a 50 per cent reduction in five years (safety target); • no more than one runway incursion per aircraft movements (safety indicator) with a 40 per cent reduction in a 12-month period (safety target); and Légiirányítás: • 40 airspace incidents per hours flown (safety indicator) with a 30 per cent reduction over the five-year moving average (safety target);”

7 Nemzeti repülésbiztonsági program • PlanUpdate2008.pdf • Tartalma: • Repülésbiztonsági stratégia; • Repülésbiztonsági statisztikák; • Repülésbiztonsági célok – repülésbiztonsági mutatók; • Repülésbiztonsági feladatok – felelőssel, határidővel.

8 Üzemeltetői repülésbiztonsági célok • Incidens /1 000 felszállás (repülésbiztonsági mutató) – az 1,2 mozgóátlag 20%-os csökkentése egy év alatt (repülésbiztonsági cél); • Műszaki meghibásodás kategóriájú esemény /1 000 felszállás (repülésbiztonsági mutató) – 0,4 mozgóátlag 20%-os csökkentése egy év alatt (repülésbiztonsági cél); • Madárral ütközés / felszállás (repülésbiztonsági mutató) - 1,2 mozgóátlag 20%-os csökkentése egy év alatt repülésbiztonsági cél; • TCAS RA (megközelítés) / felszállás (repülésbiztonsági mutató) - 0,5 mozgóátlag 20%-os csökkentése egy év alatt (repülésbiztonsági cél);

Összegzés •Szükségünk van a nemzeti repülésbiztonsági program megalkotására, a mutatók és célok kijelölésére; •Munkacsoport felállítását javasoljuk a hatóságnak a KBSZ és az iparág képviselőinek bevonásával; •Legyen e Fórum állandó napirendi pontja a repülésbiztonsági program által kijelölt célok helyzete;