Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
PALLÓ Felnőttképzési Tájékoztató Szolgálat A Debreceni Művelődési Központ új felnőttképzési szolgáltatása TÁMOP 3.2.3/09/
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Büntetés-végrehajtási
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
10. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka Mesterképzés Témavezető:
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
M-ÉRTÉK '67 Távmunka konferencia Helyi közösségi szolgáltatások biztosítása az Interneten.
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
VAJDASÁGI MAGYAROK TANULÁSI CÉLÚ MIGRÁCIÓJÁNAK BEMUTATÁSA Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A felsőoktatási felvételi eljárás
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Nemzeti Pályaorientációs Tanács célok, feladatok
Motivációs kutatások kutatási kérdései
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
Előadás másolata:

Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos

  Az elvándorlás okai régen  Háborús bizonytalanság  Vélt gazdasági fellendülés elmaradása  Megélhetési lehetőségek  Máshol biztosan jobb lehet Helyzetkép

  Kiábrándultság  Gazdasági kényszer  Biztonságérzet hiánya  Jobb élet utáni vágy  Tudományos pálya  Kapcsolatokon alapuló kitelepülés  Külföldön (anyaországban) való továbbtanulás  egyéb Az elvándorlás okai

  Kulturális jellegű kapcsolattartás (városnap, kiemelt rendezvények)  Gazdasági jellegű kapcsolattartás (vegyesvállalatok, leányvállalatok, kamarák, diplomáciai megbízatások, közös projektumok)  Családi gyökerek (születésnapok, halottak napja, karácsony, húsvét)  Tudományos együttműködések (vendégtanár, közös kutatás, oktatás, publikációk, Vajdasági Szabadegyetem) Kapcsolattartás típusai

  Nyelv ismerete  Gazdasági környezet ismerete  Kulturális környezet ismerete  Személyes kapcsolatok  Emlékek (nem mindig előny) A kapcsolattartás előnyei

  Passzív kapcsolattartás (adatbázisok, tájékoztatók, körlevelek)  Aktív kapcsolattartás (információs irodák, közösségi oldalak, kistérségi információs lap)  Személyes adatok alapján történő kapcsolattartás (szakmai előmenetel és siker követése, pályakövetés, évfordulók, jeles napok tájékoztatása) A kapcsolattartás típusai

  Ösztöndíjprogram  Elhelyezkedést segítő program  Kapcsolattartás a külföldön tanuló diákokkal A Magyar Nemzeti Tanács karrierépítési programja

  Kapcsolattartás és együttműködés a külföldön működő szakemberekkel (délvidéki tudományfejlesztési innovációs központ létrehozásának szükségessége) Kapcsolódó szükséglet

  Ösztöndíjasok adatbázisa  Demonstrátorok adatbázisa  Együttműködő vállalatok, vállalkozások adatbázisa  Együttműködő szervezetek, fejlesztési alapok, egyesületek A kapcsolattartás jelenlegi megoldásai

  konnektor.mntosztondij.org.rs  Tervezett tagjai: Magyarországon tanuló vajdasági diákok  Jelenlegi tagjai: - vajdasági elsősök - vajdasági demonstrátorok Internetes oldal létrehozása

Kezdőlap  Program bemutatása (kik vagyunk, mit szeretnénk)  Célunk bemutatása

Személyes adatok  Személyes adatok megadása  Titoktartás  Adatvédelem biztosítása  Kik használják az adatokat?  Kik férhetnek hozzá a kérdőívhez?

Tanulmányok bemutatása  Felsőfokú alapképzés (továbbtanulás Magyarországon)  Mesterképzés ( több lehetőség, mint Szerbiában)  Doktori képzés ( több lehetőség, mint Szerbiában)  Felnőttképzés (OKJ) – most van alakulóban lévő Törvény Szerbiában, ezért vonzó Magyarország (átképzési lehetőségek)

Karok bemutatása  Intézmény megnevezése (karok, szakok)  Hanyadéves hallgató  Tanulmányok befejezése

Továbbtanulás – ha IGEN a válasz

Továbbtanulás – ha NEM a válasz  Ha nem a válasz, rátér az álláskeresés témakörére

Vajdaságba való visszatérés kérdései – ha IGEN Ha visszatér, mire van szüksége? (munkahely biztosítása, szerb nyelvi felzárkóztató képzés, szakemberek megismerése)

Visszatérés – ha NEM Ha nem szeretne visszatérni, áttérünk a munkába állásra

Álláskeresés, munkába állás  Mikor és hol? – külön kérdésként szerepel az ország  Szakterület  Munkakör

 Rendezvény neve, tudományterület, betöltött funkció  Az oldalra lehetősége van feltölteni szakmai munkáit, publikációkat stb. Szakmai rendezvényen való részvétel

 Beírhatja az egyéb kompetenciáit, akár az életrajzában is Szakmai rendezvény – nem vett részt

  Közös nemzetpolitikai cél  A stratégia közös célú létrehozása  A szükségletek összehangolása  A kérdőívek, adatbázisok összehangolása  A tapasztalatok megosztása  Közös támogatók megszerzése a fenntarthatósághoz Az MNT tevékegységének összehangolása a VOV programjával

 Köszönöm a figyelmet!