Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Advertisements

Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Az üzleti terv.
Üzleti terv.
A nyugat-európai szakértők irányításával kidolgozott módszer segítségével, könnyen, gyorsan és nagyon hatékonyan elemezhetjük egy vállalat vagy település.
INNOCSEKK 156/2006 XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció Gazdasági informatika és E-business Tagozat Készítette: Vrabély Balázs,
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
Biotechnológiai KKV-k a nemzetköziesedő tudásháromszögben VÁLLALKOZÁSI UTAK A BIOTECHNOLÓGIÁBAN Halász György Imre Szeged, december 11. NKTH Innotárs.
A piac Szakiskola.
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
Projektkészítési technikák: logframe, SWOT
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Stratégiai menedzsment
A külső környezet elemzése
Stratégiai tervezés.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozások - prezentáció
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
Marketing alapfogalmak
Kérdések a második zh-hoz
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
Tanuló szervezet.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
ÉLTANULÓ VÁLSÁGBAN Dr. Pogátsa Zoltán Magyar Tudományos Akadémia.
A jelenérték fontossága
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
INNOCSEKK 156/2006 Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 24. Készítette: Vrabély.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
ÁROP-1.A.2. A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése című pályázatban vállalt és megvalósított intézkedések felülvizsgálata ( ÁROP-1.A
Marketing alapok Kopcsay László.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
Szegmentáció & pozicionálás.
Fizetési mérleg jelentés
SWOT ANALÍZIS Siófok 2015.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
Projektirányítás elmélet vizsgateszt Megoldás. 1. A projektcsapatban a döntéshozó feladata: a) a projekt tervének elkészítése. b) sikeresnek vagy sikertelennek.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Az Open Source lehetősége a szegedi geoinformatika képzésben Fehér Zsolt Zoltán Madarász Anett Olasz Angéla Szabó Péter január 29.
TRD.  Jelszóval védett tartalom  Több felhasználó név és jelszó  Egyedi jogosultságok  Mérőeszközök  Riportok  Biztonsági mentés  Felhasználók.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
A külső környezet elemzése
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Projektirányítás elmélet vizsgateszt
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Közép-Európa legnagyobb retró fánkozója
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Cégösszeolvadások, felvásárlások tapasztalatai
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
Üzleti terv.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Tanulási görbék.
Fizetési mérleg jelentés április
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK

SWOT típusai 1.Négy mezős SWOT mátrix (lista,) 2.Négy mezős kölcsönhatásokkal korrigált lista 3.Nyolc mezős SWOT ANALÍZIS

Fenyegetettségek (Threats) Előterjesztés a kongresszusnak a dohány kábítószernek való nyilvántartása érdekében. Dohányzásellenes kampány egyes amerikai intézményekben. A dohányáruk fokozottabb adóztatása. A dohányzók számának csökkenése az USA-ban. Lehetőségek (Opportunities) A kezdő dohányosok száma növekedésnek indult A lakosság kezd belefáradni az egészségügyi retorikába. Egyes szektorokban a dohányosok száma nő. Új dohányzási szokások: utcán, menet közben, szünetekben. Gyors piacnövekedés Ázsia és Kelet-Európa országaiban. Privatizációs programok ez utóbbiakban. SWOT ANALÍZIS

FENYEGETETTSÉGEK - Rugalmasabb cégek hirtelen betörhetnek a piacra - A szakembereket elcsábítják a versenytársak - Vezetők szakmai továbbképzésének a hiánya - Versengés csoportmunka helyett - Hazai kereslet a fő termékcsoportunk iránt csökken - Széttöredező marketing LEHETŐSÉGEK - Hatékonyságnövelés - Mûszaki-fejlesztő kapacitás felhasználása - Az üzletágunk a világpiacon a fellendülés fázisába került - Felesleges kapacitások a munkaerőpiacon - A külföldi cégek megjelenésével bizonyos tapasztalatok adaptálhatók SWOT ANALÍZIS

Most SZÜNET!

SWOT analízis HÁZI DOLGOZAT Feladatok: 1. A cég kiválasztása 2. A szervezet környezetének értékelése 2.1. Hatótényezők azonosítása 2.2. Pontosítás, értelmezés 2.3. Fenyegetettségek, lehetőségek (lista) 3. A belső helyzet értékelése 3.1. Tényezők azonosítása 3.2. Erős és gyenge pontok megállapítása

SWOT mátrix elkészítése Értékelés: a szervezeti képességek környezeti ismérvekkel való kölcsönhatása + - jellel fejezzük ki a kölcsönhatás irányát 0-10 számokkal a kölcsönhatás erősségét. Erősségek - lehetőségek: + előjel akkor, ha egy erős pont lehetővé teszi a környezeti lehetőség kihasználását -Nincs Erősségek fenyegetettségek + előjel akkor, ha egy erős pont lehetővé teszi a fenyegetettség elkerülését - előjel akkor, ha egy erős pontot kiolt a környezeti fenyegetettség Gyengeség- lehetőség + előjel akkor, ha egy gyengeséget ellensúlyoz vagy csökkent a környezeti lehetőség -Előjel akkor, ha egy gyengeség megakadályozza a lehetőség kihasználását Gyengeség- fenyegetettség + nincs -Előjel akkor, ha egy gyengeség megakadályozza a szervezetet abban, hogy elkerülje a fenyegetettséget 0 érték ha a kapcsolat közömbös.