BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, június 30. A Jobbik EU-mérlege Az EU csatlakozás társadalmi és gazdasági hatásai.
Advertisements

VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Szeretem a könyvtáram!.
A két vízi út között ugyanis 24 m (!) a szintkülönbség!
KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Giethoorn Hollandia Egy falu utak nélkül.
A november 18-i workshop napirendje
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
A Barátság.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
VÍZIKÖZMŰ KÉPZÉS 2004 (3 napos) "Üvegház"-2001 Bt Budapest, Berend u. 3. OKÉV nyilvántartási szám:
A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István.
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2003/04 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
Red Bull repülőnap miatt tilos megállni és várakozni
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
Címalcím 1 Homokhátság – tervellátottság, tervezési szükségletek december 1. Kecskemét Duna-Tisza csatorna: víziók vagy valóság Czene Zsolt, tervező-elemző.
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked 2005 február.
A csatorna ügye ma – Víziók és valóság Dr. Kákonyi Árpád www: knp.hu
Matematika II. 3. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2010/2011. tanév Műszaki térinformatika ágazat tavaszi félév.
A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
MATARKA szakmai nap Miskolci Egyetem Könyvtár, Levéltár, Múzeum március 24. KÖSZÖNTJÜK A RÉSZTVEVŐKET!
Putarich Dr. Ivánszky Veronika ny. egyetemi tanár, Újvidéki Egyetem,
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Budapest turisztikai marketingje
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
CSŐVÉGI MEGOLDATLANSÁGOK A BUDAI ALSÓ RAKPART SZÉLESÍTÉSE KAPCSÁN Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet PÓDIUMBESZÉLGETÉS A VÉDEGYLET ÉS A MAGYAR.
1 AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola.
MÁSODIK MILLENNIUM VISSZANÉZVE (MMV) Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Második Millennium - másodszor Magyar Urbanisztikai Társaság Budapest,
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
2006. június 13.Környezetvédelmi Világnap - aktuális kutatási kérdések a környezetvédelemben 1 Zajtérképezés Magyarországon A stratégiai zajtérkép mint.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
Egy világváros gondjai
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
A politikai rendszerváltás utáni években egyes szervezett bűnözői körök gyorsan végrehajtható, jelentős profittal kecsegtető, ugyanakkor nagy kockázattal.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet Humánökológia szakirány ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék Humánökológia szakirány Város, közlekedés,
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
TIME TO DECIDE „MOZGÁSBA HOZNI EURÓPÁT” Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet NEMZETKÖZI.
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet Humánökológia szakirány ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
FERENCES ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX.
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
1 H-1134 Budapest, Váci út Postacím: 1325 Bp., Pf.: 355. Telefon: Fax: Tiszta vizet a Dunából.
KISTÉRSÉGI szennyvíztelep-kezelő képzés 2004 (3 napos) "Üvegház"-2001 Bt Budapest, Berend u. 3. OKÉV nyilvántartási szám:
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
A KÖZÚTHÁLÓZATRÓL ÉS AZ AUTÓPÁLYÁKRÓL
CSŐVÉGI MEGOLDATLANSÁGOK A BUDAI ALSÓ RAKPART SZÉLESÍTÉSE KAPCSÁN
Nagykovácsi - Budapest
Előadás másolata:

BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe: Közlekedéspolitika és az EU-csatlakozás

CSŐVÉGI MEGOLDATLANSÁGOK A BUDAI ALSÓ RAKPART SZÉLESÍTÉSE KAPCSÁN Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet A Védegylet és a Magyar Urbanisztikai Társaság Budapesti és Pest megyei területi csoportja által 2003 május 22-én szervezett pódiumbeszélgetésre készített diák felhasználásával

Csővégi megoldatlanságok •Csővégi megoldás: amikor nem gondoljuk át az okokat, csak az okozatot látjuk - és azt akarjuk megoldani •Csővégi megoldatlanság: amikor nem gondoljuk át az okokat, csak az okozatot látjuk - és azt sem akarjuk megoldani

Csővégi megoldatlanságok •Madras-i (Chennai) séta •A folyó, mint a város barna övezete •Ahol a városlakók hátat fordítanak a folyónak •Európában szerencsére nem csinálunk ilyen csúnya dolgokat •Ugye?

Csővégi megoldatlanságok •Európában szerencsére nem csinálunk ilyen csúnya dolgokat? •Na és az Ördögárok?

Csővégi megoldatlanságok •Az Ördög-árok a Városmajorban. Barabás Miklós festménye 1854

Csővégi megoldatlanságok •A Duna kihasznált kereskedelmi útvonal volt, a partján vontatóúttal és rakodópartokkal. •Az árukirakodó szerep fokozatosan lecsökkent, a partvonal beépült, a város a folyó felé fordult. Uszodák, korzó, csónakok, hajók. •A házakhoz kiépült vízellátás nyomán egyre több szennyvíz érkezik a csatornákon keresztül a Dunába. Az Ördögárok torkolata most a cső vége. •Tulajdonképpen már mi is hátat fordítunk a Dunának, bár rossz lelkiismerettel. •…ezért a cső végét meghosszabbítjuk, és fél Buda szennyvizét 5 km-rel odébb szállítjuk, Csepelre. „Ezzel lehetővé tesszük, hogy a Duna ismét tiszta legyen, vonzó”

Csővégi megoldatlanságok •…és a csatornaépítés kapcsán, „ha már úgy is hozzá kell nyúlni a rakpart partfalához” remek alkalom nyílik, hogy mindjárt odaépítsünk még két közúti forgalmi sávot. •…hogy itt vezessük el azt a forgalmat, amit még akkor határoztunk el, hogy ideküldünk, amikor éppen háttal álltunk a folyónak. (Csak akkor még rossz lelkiismerettel) •Magát a csatornát egyébként el lehetne helyezni az alsó rakpart alatt, a felső rakpart alatt, a Fő utca alatt, bárhol. •Akkor azt kellene mondani, hogy ha már úgy is hozzányúlunk a burkolathoz, akkor mindjárt át is alakítjuk és kiépítjük a gyalogosburkolatot, a kizárólag tömegközlekedést kiszolgáló útfelületet, a csillapított forgalmú utcát, a meghosszabbított villamosvonalat stb.

Csővégi megoldatlanságok •A hivatalosan deklarált térségi cél ugyanis éppen ez lenne: csökkenteni a forgalmi terhelést, az átmenő forgalmat, a környezetszennyezést. •A városi szövetben egy útszakasz forgalmi terhelését úgy lehet csökkenteni, ha rontom az ottani autós közlekedés attraktivitását: ha ott nem lehet folyamatosan végighajtani, ha nem élvez elsőbbséget az útvonal, ha jelentős sebesség- korlátozás miatt nem érdemes arra menni, ha csak pénzért lehet behajtani stb. •Ezzel szemben a terv éppen vonzóvá kívánja tenni az átmenő forgalom számára a budai Duna-partot, növelni akarja az autós forgalmat, ezáltal keresztirányban ugyan-csak növelve a betápláló forgalmat, amivel végül is a mentesíteni kívánt térség forgalmi terhelése sem csökken, miközben a Dunával való kapcsolat viszont romlik.

Párizs 2002 Plázs a Szajna-parton

Dél-Korea: Cheon Ilyen és ilyen lesz

Csővégi megoldatlanságok. Összefoglalás •A kiindulópontot egy környezeti szempontból vitatható megoldás, a budai szennyvizek tisztítatlan formában való összegyűjtése és Csepelre szállítása képezi. •Még ezt a szennyvízvezetéket sem kellene feltétlenül éppen az alsó rakpart (egy-két méteres) szélesítésével összekapcsolni. •Ebben az esetben azonban a kiinduló beruházás nem szolgáltatna ürügyet a koncepciójában elavult rakparti sztráda sürgős megépítésére. (Ami egyébként ellentmond a Duna irányába történő nyitást deklaráló városfejlesztési elképzeléseknek is.) •És akkor Buda belső részein a Duna mentén ma nem a forgalom növelésének, hanem éppen a forgalom csillapításának az eszközeiről folyhatna a vita.

BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Kurzus címe: Közlekedéspolitika és az EU-csatlakozás Nyolcadik óra VÉGE A magyar közlekedéspolitika stratégiai környezeti vizsgálata