„ A múltat megtalálni –mondják – nem lehet. Mit szólnál, ha megmutatnám azt a helyet…”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Az olvasástanítás módszere:
Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
Német Nemzetiségi Gimnázium és Kollégium. Így indultunk…..
A házasság még nem a mennyország
Bemutató óra és megbeszélés ECML Kontaktpont október 4.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Órai kiegészítés Felvilágosodás
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
Digitális technika, digitális áramkörök
ELTE Tudománytörténet és Tudományfilozófia Tanszék
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A tartalmi szabályozás kérdései Kaposi József október.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Kazinczy Ferenc Magyar Nyelv Éve
Napocska Napköziotthon
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
A munka világával kapcsolatos tudás
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Szükséges és hiányzó tanári kompetenciák a szakiskolai tanulók képzésében. Nemzetközi összehasonlítás VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008.
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
ANTOINE DE SAINT-EXUPERY:
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
FORRÁSKÖZPONTÚ TÖRTÉNELEM – TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ TANÍTÁS (ELVEK ÉS MÓDSZEREK) Dr. Dárdai Ágnes, PhD
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Szentlélek jöjj, a világ vár!. Egység Lelke Béke Lelke.
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Így oktatunk mi Vagy legalábbis én… Obuch László.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
Antoine de Saint- Exupéry:
„A XXI. századi köznevelés”
A metatudat tere: a transzcendentalista kultúra The Space of Meta- Consciousness: the Transcendentalist Culture László Márfai Molnár (HU)
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
Széchenyi Istvánné Seilern Crescence és Batthyány Lajosné Zichy Antónia grófnők politikai és közéleti tevékenysége a reformkorban.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Smart Farming dr. Szieberth Dénes Kőszárhegy Kazinczy Ferenc utca 12. mobil telefon: 36 (06)
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
EGY ORSZÁGOS CIVIL SZERVEZET BEKAPCSOLÓDÁSA A KÖZMŰVELŐDÉSBE.
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
Veres Péterre „Az egyszervolt - emberre” emlékezünk.
A ngol az A vasiban Az „ A ” listás nyelv. Miért fontos az angol nyelv?  Világnyelv  A társadalom- és természettudományok, a művészetek és a sport közös.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Angol az Avasiban Az „A” listás nyelv.
Herman Ottó nyomában Herman Ottó halálának századik évfordulóján rendezte meg iskolánk „Herman Ottó nyomában” elnevezésű környezetvédelmi akadályversenyét.
MIÉRT AZ AVASI FRANCIA NYEK?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szegedi Tudományegyetem
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Urunk, olyan jó, hogy a nevedben együtt lehetünk
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Antoine de Saint- Exupéry:
Előadás másolata:

„ A múltat megtalálni –mondják – nem lehet. Mit szólnál, ha megmutatnám azt a helyet…”

Kazinczy Ferenc a hálás utókor emlékezetében

Mit tanulhatunk tőle mi, XXI. századi tizenéves diákok? Az olvasás örömét, a könyvek iránti rajongást

Mit tanulhatunk tőle mi, XXI. századi tizenéves diákok? A nyelvtanulás, nyelvtudás jelentőségét

Mit tanulhatunk tőle mi, XXI. századi tizenéves diákok? Az ismeretszerzés és a használható tudás fontosságát

Mit tanulhatunk tőle mi, XXI. századi tizenéves diákok? A természet szeretetét, a hazai tájak megismerését

Mit tanulhatunk tőle mi, XXI. századi tizenéves diákok? A kultúra és a művészetek iránti nyitottságot

Mit tanulhatunk tőle mi, XXI. századi tizenéves diákok? Hazaszeretet, haladó gondolkodást, hűséget az elvekhez és társakhoz

Mit tanulhatunk tőle mi, XXI. századi tizenéves diákok? A kapcsolatok ápolását, az információcsere fontosságát, aktív közéleti tevékenységet

Mit tanulhatunk tőle mi, XXI. századi tizenéves diákok? Anyanyelvünk szeretetét, igényes használatát

Van mit tanulnunk tőle…