A Holland Alma Kft. Új célkitűzései, filozófiája és programjai NATURALMA ZRT.
Helyzetkép MÚLT, JELEN, JÖVŐ A jelenlegi helyzet értelmezése Az időjárást nem tudjuk megváltoztatni csak a gondolatainkat!
Milyen „helyzet” jöhet még? Mi jöhet még? Így volt ez korábban is? Aszályhelyzet Belvízhelyzet Jéghelyzet Árvízhelyzet Fagyhelyzet Milyen „helyzet” jöhet még?
A fagyról másképpen… Mi lehet a fagyban jó? Elkezdünk azon gondolkozni, hogy milyen lehetőségeink vannak arra, hogy ez ne következzen be, hogy csökkentsük a kárt. Tudás információ beszerzés, tervezés, fagyvédelmi permetezés-öntözés, ozmotikus koncentráció növekedés,és még mi minden van amiről nem is tudunk!
Lehetne rosszabb is? Mit tehetünk? Mit kívánnak tenni? Mi történne ha minden vagyonukat elvesztenék? Újra kezdenék? Hányan vállalkozók a jelenlevők közül? Ért már minket veszteség? Kudarc?
MI A KUDARC? NEHÉZSÉG, FELADAT? Mi a kudarc az életben? /Lehetőség újra kezdeni, máshogyan/ Mi különbözteti meg a sikeres és sikertelen embereket? Néhány történet a sikerről /Edison, Churchill/ Hogyan gondolkodom én a veszteségről és a kudarcról? A kudarc pozitívuma a kudarc hajtóereje, motivációja. Pl. betegségek, védőoltások, gyermekágyi láz stb.
NATURALMA® A Naturalma® is egy kudarc következménye! Szemléletváltás Minden nagy dolog a földön, általában valamilyen negatív dolog következményében alakult ki.
ESÉLYEK ÉS ÉRTÉKEK Kinek van nagyobb esélye a jövőben? Aki feladja? Aki abbahagyja? Aki nem jött el? Mi a legnagyobb értékük, amit soha nem veszíthetnek el? /tudás, találékonyság, kitartás, nyitottság, hit stb/ Kinek van nagyobb esélye a sikerre? Aki mindig ugyan úgy csinálja a dolgait és nem változtat rajta semmit, vagy aki nyitott a változásra és hajlandó változtatni?
A jelen levők… …már megtették az első lépést ahhoz, hogy elgondolkozzanak a jövőjükön és döntést hozzanak. A túlélők mindig azok, akik másképpen gondolkoznak!
A DÖNTÉS Célmeghatározás, cselekvés! Döntést kell hozni Mért kell döntést hozni? Az Önökre váró feladat: döntés! Tovább folytatom? igen, nem?! Ha igen, mit tehetek? Tanulás, helyzet elemzés, információk begyűjtése. Döntés újra, milyen fajták, milyen metódusban, kikkel, hogyan? Célmeghatározás, cselekvés!
TRENDEK ÉS LEHETŐSÉGEK Egy kis információ a döntésükhöz: A világ trendje a bio termesztés - Fenntartható termesztés - költség takarékosság - fejlesztési tartalék ABSOLUT BIO
Világtrendek Tanúsított biotermesztés 2009: 160 ország (Törvényileg: 74 ország) 2000: 86 ország BIO mezőgazdasági terület 2009: 37,2 millió ha (Ausztrália – 12 millió ha) 1999: 11millió ha Egyéb nem mezőgazdasági BIO terület 2009: 41,9 millió ha (Finnország 7,8 millió ha) - Termelők száma 1,8 millió ebből: India 667.257 A BIO piac mérete 40 Mrd EUR (USA – 17,8 MrD EUR; GER – 5,8 MrD EUR) 48% É-Amerika 48% Európa 4% Egyéb BIO tanúsítványt kiállító szervezetek száma 2009: 523 tanúsító szervezet 2008: 489 tanúsító
Szemléletváltás cégünk filozófiája Hitvallásunk- Globális célunk: Mit Akarunk mi? „Harmóniában a természettel és az emberekkel.” A Fogyasztónak egészséges megbízható terméket. A Termelőnek gazdaságos kiszámítható technológiát. A Környezetünknek /Földnek/: természet és környezetbarát tevékenységet. Mikor?Meddig ? Ma, Holnap és Hosszútávon is!
Jelenleg futó projektjeink Nem a meglévő piaci szegmenseket kívánjuk kihasználni Innováció segítségével új piacokat teremtünk Kihasználjuk az innováció nyújtotta előnyöket Komplex programokat hozunk létre, együttműködve a termékpálya résztvevőivel /kutatóhelyek, faiskola, termelő, kereskedelem, fogyasztó/ Kölcsönös előnyök kihasználása Az így generált projekt hosszú távon tervezhető, s ebből kifolyólag a tendenciák kiszámíthatóak.
9 svéd fűz fajta licensz joga Szaporító anyag előállítás Első projektünk amely a globális céljainkkal összhangban van: Svéd energiafűz projekt 9 svéd fűz fajta licensz joga Szaporító anyag előállítás Szaktanácsadás Kiforrott technológia Integrációs tevékenység Piac biztosítás
Második projektünk: Étkezési almatermesztés új betegség ellenálló almafajtákkal = Naturalma® Szaporítóanyag előállítás Szaktanácsadás Termelői klub létrehozása NATURALMA ZRT
Az általunk elképzelt jövő A mi jövőképünk
Az Önök felelőssége Szembenézni a tényekkel és dönteni! Vagy ... minden maradjon úgy, ahogy van ?! Önök döntenek!
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kávássy Péter