A KÜLKESZ TEVÉKENYSÉGE Külkereskedelmi Képzést Folytató Szakközépiskolák Szövetsége Közgazdasági Üzleti Képzők Szövetsége 1989/90 - Dr. Majoros Anna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hálózattá alakulás útján
Advertisements

Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
„Mérd az időt!” Csatlakozz az OMSZ és a KvVM programjához!
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A kerettantervek fejlesztése
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.

TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Barcsák Marianna - KPSZTI
az önkéntes kamarai tagság
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
főosztályvezető-helyettes
Miskolc, október 21. dr.Szilágyiné Baán Anna titkár
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A KÜLKESZ TEVÉKENYSÉGE Külkereskedelmi Képzést Folytató Szakközépiskolák Szövetsége Közgazdasági Üzleti Képzők Szövetsége 1989/90 - Dr. Majoros Anna

A KÜLKESZ célja 1.A KÜLKESZ célja, hogy képviselje harmadik felek felé a tagszervezetek szakmai érdekeit, és minden lehetséges módon segítse a résztvevő intézmények képzési, képzés-fejlesztési törekvéseinek megvalósítását. Ennek érdekében: • mind az iskolai, mind a felnőttképzési szakképzéssel kapcsolatos valamennyi tartalmi és fejlesztési döntés előkészítésében befolyásoló, lobbizó funkciót alakít ki, • kialakított szervezetén keresztül biztosítja a szakmai munka tartalmi koordinációját, szakmai, pedagógiai, nevelési információk gyűjtését, feldolgozását és áramoltatását, fórumokat teremt a tapasztalatcserére, alkotóműhelyként is működik, • minden tagintézmény számára hasznosítható közös szakmai-, pedagógiai-, nevelési koncepciókat, segéd- és tananyagokat, eljárásokat, stb. dolgoztat ki saját forrásai felhasználásával, igény esetén ad-hoc konzorciumot alakít a pályázatokhoz, • véleményt nyilvánít minden olyan szakképzési, szakmai-pedagógiai tervezettel, intézkedéssel kapcsolatban, amelyre szakmai kompetenciája és a tagság többségének jóváhagyása feljogosítja. 2

2.A KÜLKESZ folyamatos kapcsolatok kialakítására és fenntartására törekszik a közoktatás, a felnőttképzés, a szakképzés irányításáért felelős, abban érdekelt vagy érintett szervekkel, az e téren működő kutató-fejlesztő intézményekkel, a gazdasági kamarákkal, önkormányzatokkal. 3.A KÜLKESZ az (1) bekezdés szerinti a célok megvalósításához hagyományos (szakmai rendezvények, fórumok, konferenciák, viták, szakmai konzultációk, szakmai látogatások, stb.) és IKT megoldásokat használ fel a tagszervezetek igényei szerint. 4.A KÜLKESZ közgyűlése dönt abban, hogy egyes feladatokat vállalkozási jelleggel kíván-e megoldani 5.Gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a létesítő okiratában meghatározott tevékenységeire fordítja. 3

A KÜLKESZ gyakorlati érdeme és eredménye • szakmai együttműködés („egységben az erő”) • segítségnyújtás (területi eltérésből adódóan, nem vagyunk egymás versenytársa) • közös szakmai tevékenység (tanítjuk és tanulunk egymástól) innováció • szakmai biztonságot jelent a közösség • iskoláknak kibontakozási lehetőség biztosítása • tanároknak bemutatkozási lehetőség biztosítása A KÜLKESZ szervezete • 30 közgazdasági középiskola és felnőttképzési intézmény és 4 egyéni szakember, • elnök és 3 alelnök irányítja • legfontosabb határozathozó szerve a közgyűlés (évente kétszer ülésezik) 4

A KÜLKESZ működése • Évi 2-3 közgyűlés (jelenleg tavasszal 2 napos, ősszel 1 napos) Meghívottak: minisztériumok, NSZFI előadói, Fővárosi Önkormányzat, egyetemek, főiskolák szakemberei • Egymás tevékenységének megismerése (tagjaink egyenrangú iskolákat képviselnek) Beszámolók, tájékoztatók, kiadványok, tapasztalatcsere, hozzászólások, referátumok formájában • Segítségnyújtás Törvények, rendeletek, helyi gyakorlatok, segédanyagok, közvélemény kutatás, telefonos és -es kapcsolattartás formájában • Vidék és Budapest zökkenőmentes, tiszteletteljes együttműködése • Szakmai érdekérvényesítés kb ig (azóta csökkent a külső fogadókészség ) • Törvények, rendeletek értelmezése, végrehajtási lehetőségek megbeszélése 5

A KÜLKESZ tartalmi tevékenysége Elért eredményeink • 1989/90-től külkereskedelmi szakmai képzés gondozása • külföldi tanulmányutak szervezése (Svájc, Spanyolország 1992) • szakmai tantervek átvizsgálása, új ismeretirányok, szükségletek meghatározása • GAZDASÁGI SZAKKÖZÉPISKOLA kidolgozása –Innováció – 2+2 év óraszámok, tananyagtartalom, jegyzetek, segédanyagok, – 2+3 év érettségi követelmények kidolgozása – 4+1 év – számviteli ügyintéző, ÜZLETI ÜGYINTÉZŐ szakképesítés SZVK kidolgozás – gazdasági szakképesítések gyakorlati képzésének átalakítása- TANIRODÁK kidolgozása – közgazdaságtan szakmai alapozó tantárgy érettségi követelményének kidolgozása – gép-gyorsírás megreformálása, INFORMATIKA ÉS ALKALMAZOTT SZÁMÍTÁSTECHNIKA bevezetése a gazdasági képzés alapozásába – szakmai tanárok továbbképzése (marketing, taniroda stb.) • A szakmai innováció sikereinek alapja: a Külkereskedelmi, a Gazdasági Minisztérium SZAKMAI PARTNERNEK tekintette a KÜLKESZT 6

Változási kényszerek 2002 óta • A neveléssel való foglalkozás erősödése (pszichológia, megelőzés, az erőszak elleni fellépés kezelése) • Kompetenciafejlesztés (melynek kulcskérdése az oktatás- módszertani kultúrájának fejlesztése) • Mérés-értékelés (a kötelező országos mérésen túl, feladatlapok bemérésében, 9.évf. bemeneti mérésében, szakmai orientáció mérésében vettek részt az iskolák) • TISZK-ek szervezésének segítése • TÁMOP Pályázatra való felkészülés • Felhívjuk a figyelmet a szakmai fejlesztésre, (de az innováció iránti érdeklődés, érdekeltség, külső fogadókészség jelentősen csökkent) • Felerősödtek a helyi önkormányzati érdekek, a működési (pénzügyi) kényszerek (a szakma rovására) 7

Vissza akarunk térni a helyes arányokhoz Vissza akarunk térni a helyes arányokhoz (szakmai korszerűség – végrehajtási támogatottság) • pedagógiai, szakmai fejlesztés (az égető kérdések közös megoldásával) • erőösszpontosítás, fejlesztés, alkotó műhely működése (tantárgyközi ismeretek, készségek, képességek fejlesztése) • országos szakmai és helyi önkormányzati érdekérvényesítés (a fogadókészségtől is függ) • szakmai véleményezés és döntés előkészítés • IKT és hagyományos eszközökkel a célok érdekében • az üzleti képzés erősítése – minden szakma (ipar, mezőgazdaság, kereskedelem, szolgáltatás, vendéglátás stb.) képzésében – új vállalkozói, munkaerő piaci, készségek elsajátíttatása 8

Köszönöm a figyelmet 9