MAON Református Diakóniai Központ Grafo-Logos Szolgálat Miskolc

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lépj tovább a szolgálatban!
Advertisements

Lukács Oktatási Központ -
Vélemények a tehetségről
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Önismeret.
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A Barátság.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Az Európán kívüli világ
1-2.óra: Bevezetés a biológiába
és a legkevésbé teljes az
Grafológia – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Aranymetszés képviselői
GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR
Készítette: a Dalai Láma
Lukács Oktatási Központ -
Lukács Oktatási Központ -
KNT-Keretmese.
„A gyermek évszázada” Szabolcs Éva.
Matematika Eredete és története Kaszás Tamás.
Grafológiai előadások térszimbolika Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Grafológiai előadások Munkavégzés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Módszertani segédlet - középhaladóknak
ARISZTOTELÉSZ (Kr. e ).
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
A Fibonacci-féle sorozat
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Szeretettel köszöntjük a Katolikus Óvodák X. Szakmai Konferenciájának Résztvevőit! KPSZTI, május 10. Szeretettel köszöntjük a Katolikus Óvodák X.
„Nagyító alatt” A GrafoKom - projektek során használt írásvizsgálati metódusról.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A napraforgó tulajdonsága: Borús id ő ben is a nap felé fordítja fejét.
Magasabbrendű idegtevékenység
1. Kedvelte őket az egész nép ApCsel. 1:42-47 (47/a) „… és kedvelte őket az egész nép.” χαρις (khárisz):- kegyelem (mint örömteli jutalom),
A mentorképzés tapasztalatai
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A pszichikumról általában
Személyiségünk a betűkben
Ki az ember? Isten eltorzult képe Francis A. Schaeffer:
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
Antropológia VII. Személy - Lélek I..
Pszichológiai Ismeretek
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Lukács Oktatási Központ
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Hiszek egy Istenben, mindenható Atyában, mennynek és földnek Teremtőjében.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Tízből négy férfit zavarna, ha női főnöke lenne
Mire jó a grafológia? Grafológia a cégek humánpolitkájában Előadó:
A számok rejtélyes világa
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
Az Élet Igéje augusztus.
„Betűtestet öltött lélek”
Személyiségteszt.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Az alapvető kommunikáció
Az Élet Igéje szeptember.
1 „Még korunk szélhámosainak is tudósnak kell magukat színlelni, mert különben senki sem hinne nekik.” C.F. Weizsacker.
Czene Alexandra 9.b.
Maximális teljesítmény
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Magasabb rendű idegtevékenység
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Hegel ( ) rendszerfilozófiája
Előadás másolata:

MAON Református Diakóniai Központ Grafo-Logos Szolgálat Miskolc Írás és Ige

M(ilyen) vagyok én? Röviden a grafológia történetéről Röviden a grafológia tudományáról Akkor m(ilyen) is vagyok én? – a kézírás /GRAFO/ tükrében Női és férfi kézírások És m(ilyen) vagyok én? – az ige /LOGOS/ tükrében

Röviden a grafológia történetéről Miből lett a cserebogár…?

A grafológia története Az írás megjelenésével azonos időben megjelent a grafológia is , hiszen: Az írás kialakulásával megszűntek a gondolatok, tapasztalatok átadásának akadályai Az írás használatával az információ és a tudás gyorsan és széleskörűen terjedhetett Az írás mögött lassan felfedezhetővé vált az EMBER Egy adott írás = egy adott ember

A grafológia története A grafológia története az ókorba nyúlik vissza. Amióta létezik az írás, azóta figyelik a személyiséggel való kapcsolatát.

A grafológia története Kezdetek: JAPÁN – az ország „varázslói”, bölcsei ARISZTOTELÉSZ – (Kr. e. 384 – 322) „…éppen úgy, ahogy a beszélgetés jelzi a lélek fogalmait, éppen úgy mutatja az írás a beszélgetést és a gondolatot.” PHALERENSI DEMETRIUS – athéni szónok: „A betű mutatja a lelket, aki betűket ír, az valósággal benyomja ezekbe lelkének képét, mi tehát az írás által megismerhetjük az írónak a lelkét.” SUETONIUS – (Kr.u.70-140) - római történet-és életrajzíró, Hadrianus császár levéltárnoka /„Cézárok élete”/

Augustus és a Res Gestae Divi Augusti

A grafológia története CONSTANTIN és JUSTINIANUS császároknál írásszakértő jellegű, tehát eredetiséggel, hamisítással foglalkozó kérdésekkel találkozhatunk A világ alámerült a népvándorlás kori zűrzavarba, és csak a XII. sz. vége felé kezdett ismét szélesebb körben elterjedni az írásbeliség Európában Az írásbeliség általánossá válása az egyéni írásmód kialakulását eredményezte Az egyéni írásmódok megfigyelései elindítják a kézírás grafológiai jellegű vizsgálatát

A grafológia története Elszórt tanulmányok, megfigyelések korszaka: 1622, CAMILLO BALDI, olasz orvos Művészek, írók és költők: Goethe, Baudlaire, Walter Scott, Dumas, stb. 1775, LAVATER, zürichi polihisztor, fiziognómus, filozófus, költő, teológus, a phrenológia megteremtője FLANDRIN abbé, francia tudós jezsuita, aki a kézírásból különböző tulajdonságokra következtetett

A grafológia története Innentől kezdve elindul a rendszerezés, a tudományos megalapozás MICHON abbé (1806-1881) adta a „grafológia” nevet e tudománynak. Ő a grafológia „atyja”. Grafo=írás; logos=tudomány Egymásnak adták tovább tudásukat, tapasztalataikat, és minden híres grafológus hozzátette a maga megfigyeléseit Iskolák alakultak /Németo., Franciao./ Mozgás; ritmus; feszültség; vonal; tér és egyéb szimbolika; hurkok, stb.

Röviden a grafológia tudományáról Mitől tudomány …?

A grafológia tudománya Azok után, hogy: 1960 -70-es években elterjedt a „kávéházi” grafológia időnként egy-egy vásári forgatagban grafológusok árulják „tudásukat” a holisztikus gondolkodásmóddal, „egészségességgel”, wellnessel, természetes gyógymóddal foglalkozók ezzel színesítik palettáikat (no meg a bukszájukat…) nehéz elhinni, hogy LEHET TISZTÁN TUDOMÁNYOS, ÉS EMBERI A GRAFOLÓGIA! Az ember, aki hisz, tud és szeret…

A grafológia tudománya Pszichológiai Pszichofiziológiai Mentálhigiénés Anatómiai Történeti Grafológiai tanulmányok

A grafológia tudománya Komoly tanulmányok Mérések Objektivitásra törekvés Folyamatos tanulás, tapasztalatgyűjtés Emberszeretet Önismeret Megfelelő kontroll – LOGOS Mérlegen a duktor/író személy/ és a grafológus A MÉRLEG AZ IGE

M(ilyen) is vagyok én? A grafológia tükrében…

M(ilyen) vagyok? - GRAFO Olyan kifejező mozgás, mint a testbeszéd: gesztusaink papíron rögzült lenyomata. Megjelenik benne magabiztosságunk vagy félszegségünk egyaránt.

M(ilyen) vagyok? - GRAFO Láthatóvá válik általa személyes tempónk, dinamizmusunk

M(ilyen) vagyok én? - GRAFO Az aláírás egy „plakát” rólunk. /Máig azonosító szerepe van./ Kézírásunk személyes, egyedi jellege vitathatatlan.

M(ilyen) vagyok én? - GRAFO tolakodó érdeklődő tárgyilagos védekező viszony

M(ilyen) vagyok én? - GRAFO F E N T Szellemi, tudatos ÉN EGO múlt TE külvilág jövő J O B B A L Ösztönös, tudattalan, anyagi L E N T

Az egyes zónák hangsúlya a személyiség irányultságát tükrözi M(ilyen) vagyok én? Felső zóna Közép zóna Alsó zóna Szellemi Gyakorlati Ösztön Az egyes zónák hangsúlya a személyiség irányultságát tükrözi

M(ilyen) vagyok én? Védelem, elzárkózás Kupola Esernyő Kalap Búra

M(ilyen) vagyok én? Befogadás, nyitottság Csésze Serleg Pohár Tál

Akarat, fegyelem,merevség M(ilyen) vagyok én? Akarat, fegyelem,merevség

M(ilyen) vagyok én? Nyomás erősség Vonal minőség dőlés tömb ékezet margók Vég-vonal Kezdő vonal Sor irány kötésmód Sor távolság Szó távolság Betű méret

M(ilyen) vagyok én?

M(ilyen) vagyok én?

M(ilyen) vagyok én? 9.Energiaviszonyok 65% 1. Én-hez való viszony 60,71% 8. Munkamód 46,66% 7. Önreguláció 45% 2. Szociabilitás 39,37% 4. Mentális képességek 38,92% 3. Emocionális bázis 37,77% 6. Motivációk 35% 5. Beállítottság és érdeklődés 29,99%

M(ilyen) vagyok én? A grafológia mai ágazatai Munkahelyi grafológia: kiválasztás, team építés, karriertervezés Pályaválasztási grafológia Pedagógiai grafológia Kriminalisztikai grafológia Párkapcsolati Lelkigondozói Történelmi stb

M(ilyen) vagyok én? A Logos tükrében…

M(ilyen) vagyok én? A grafológia segít az önismeretben – egy határig… Felvet kérdéseket - a válaszokat azonban az Ige adja… A kézírásból sok mindent „hallunk” - mégsem a teljes egészet… Van, amit „látunk” – de csak Rád és az Istenre tartozik… Az ember változik, a kézírás követi e változást – a változásnak (jó) irányt a Logos adhat A grafológia haszna: „Az ismeret felfuvalkodottá tesz, a szeretet pedig épít…”

A LOGOS szerint…

Ha azt gondolod, hogy Gioconda bámulatos, látnod kell az én mesterdarabomat… a tükörben. Isten 33

Véleményem szerint te vagy a legszebb teremtménye a Földnek Véleményem szerint te vagy a legszebb teremtménye a Földnek. OK, kicsit elfogult vagyok. Isten 34

Hogy lehetnél egy self-made-man? Emlékszem, hogy tökéletesre alkottalak. Isten 35

Én szeretlek téged, és téged, és téged, és téged… Isten 36

Nem vagy egyedül, itt vagyok neked én. Isten. 37

Bízz bennem Isten 38

A legszebb ajándékot akarom neked adni Isten. Al Mendoza 39

Helyezd magad a kezembe és figyelj Isten. Al Mendoza 40

Kereslek téged, válaszolj nekem. Isten 41

Beszélnünk kell egymással. Isten 42