A Piackutatás Napja 2009 Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet? Virágh Miklós vezető kutató Solti Előd.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
European Conformity Check Vállalkozásfejlesztési Tanácsadó Intézet
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
TÁMOP /A
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
KÖZBESZERZÉSEK ÁTLÁTHATÓSÁGA Transparency International Magyarország Eger, szeptember 29. the coalition against corruption.
A projektmenedzsment fogalma
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A projekttől a pályázatig
CRM Customer Relationship Management –
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Orvos szakmai programok illeszkedése az ágazati célkitűzésekhez „Építészet a Gyógyulásért 2010-Európai Uniós támogatással” konferencia.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban,
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Controlling a gyakorlatban
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Az Európa Pályázat Előkészítő Alap (PEA) tapasztalatai Konkrét pályázatírási tapasztalatok Várkonyi Zoltán Ramboll Konzorcium – Progress Consult kft.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
A projektmunka jelentősége Minőségjavítási elvárások A minőségbiztosító ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Piac & Profit Konferenciasorozat Start Garancia Zrt. Egy gonddal kevesebb! Pályázati garancia fedezet nélkül a Start Zrt-től Az értékteremtő befektetés.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
1/14 Közép-dunántúli Regionális Kiválóság Minta Projekt tájékoztató Sugár Karolina elnök Szabó Kálmán ügyvezető igazgató Szövetség a Kiválóságért.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

A Piackutatás Napja 2009 Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet? Virágh Miklós vezető kutató Solti Előd CMC - bejegyzett vezetési tanácsadó solti&partners

Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?2 Tartalom AZ ÜGYFÉLELÉGEDETTSÉG JELENTŐSÉGE MÉRÉSI METÓDUSOK ÉS A BELLRESEARCH GYAKORLATA ESETTANULMÁNYA KUTATÓ SZEMÉVEL AZ ÜGYFÉL SZEMSZÖGÉBŐL A TANÁCSADÓ SZEMÉVEL A KUTATÁS HOZADÉKA ÉS UTÓÉLETE

Az ügyfélelégedettség jelentősége Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?3  Miért fontos az elégedettség?  Miért [mire?] jó az elégedett ügyfél?  Mert magasabb a lojalitása  olcsóbb a meglevő ügyfél megtartása, mint az új akvirálása  Mert segíthet további ügyfelek megszerzésében  ajánlja másoknak  Mert könnyebb felfelé migráltatni a portfolióban [pl. újabb, kapcsolt szolgáltatások, ld. pénzügyi-telekom szektor]  Mert magasabb az újravásárlási hajlandósága  Mert kevésbé terheli az ügyfélszolgálatot  olcsóbb  Mert kedvezőbb a fizetési hajlandósága „Aki mindennel elégedett, s nem akarja a jót jobbra cserélni, az előbb-utóbb mindent elveszít.” [Lev Tolsztoj]

Az elégedettség természete Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?4  Miért nem elég, ha egyszerűen jól végezzük a dolgunkat? Miért kell külön foglalkozni az ügyfelek elégedettségével?  Mert minden szolgáltatás- ill. termékminőség észlelt minőség, így végső soron a piacon záródik  Mert intuitív módon nem ismerhetem meg ügyfelem aktuális percepcióit [súlyos kockázatot rejt, ha „magunkból indulunk ki”]  Az ügyfélelégedettség a tevékenységem ügyfelemben „okozott” lenyomata  Igényeknek, elvárásoknak való megfelelés [de van, aki azok elébe megy]  Az ügyfelek tapasztalatainak és problémáinak [ún. pain point-ok] ismerete  Az elégedettség változik, akár úgy is, ha a folyamataim általam mérhető paraméterei változatlanok  Változnak az elvárások, az igények  Változnak az észlelés „kerete”, az attitűdök, a nyújtott minőség percepciója  Változik a célcsoportom helyzete, háttere

Elégedettség és a válság kapcsolata Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?5  Ami máskor „belefér”, az most nem tolerálható  Kiélezettebb az üzletmenet, kevesebb a tartalék a „rendszerben”  Az ügyfelek is kritikusabbak, türelmetlenebbek, kevésbé toleránsak  Rajtuk is nagyobb a nyomás [olvadó marzs, szigorúbb tulajdonosi elvárások stb.]  Könnyebben váltanak A válság még inkább fókuszba helyezi az ügyfélelégedettséget Turbulens környezet Gyorsabban változó igények Élesebb verseny Nagyobb a hibázás kockázata

A méréssel kapcsolatos elvárások és a kivitelezés Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?6 Követelmények •Feleljen meg a metodológiai követelményeknek [validitás, megbízhatóság stb.] •Megfelelően fedje le a vállalat tevékenységeit, folyamatait •Mutasson rá kritikus pontokra, segítsen elválasztani a fontos és nem fontos problémákat •Eredményei legyenek kézzelfoghatók, a gyakorlatba beépíthetők •Az ismételt mérés adjon lehetőséget az időbeli változások nyomon követésére A BellResearch megoldása •Kvalitatív előkészítő fázis a mérési dimenziók pontosításához •Kvantitatív mérés •ismertség •attitűdök percepciók, •használat, •elégedettség, •elkötelezettség •Részletes elemző tanulmány, benchmark indexek létrehozása •Beépítő workshop

 BellResearch MultiSat TM, → testreszabva  A MultiSat TM → a marketing mix elemei szerint veszi sorra a dimenziókat, amelyekkel az ügyfél találkozik  A pályázatkészítés folyamata, az indulással kapcsolatos döntések  A pályázatkészítéshez szükséges erőforrások  A MAG Zrt. szerepének és tevékenységének megítélése  Ismertség és imázs  Pályázatokról szóló tájékoztatás  A pályázatok befogadása és az elbírálásról szóló értesítés  Szerződéskötés  Ellenőrzés  Kifizetések ütemezése és teljesítése  Kommunikáció, kapcsolattartás, ügyfélszolgálat A BellResearch mérésének sajátosságai Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?7 A vizsgálat célcsoportja Pályáza tírók 50 +mFt elnyert pályázó k 50- mFt támogat ásra pályázó k

Esettanulmány: A MAG Zrt. - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ operatív tevékenységének elégedettségvizsgálata

Miért fontos az elégedettségvizsgálat a MAG-nak? A MAG a GOP [Gazdaságfejlesztési Operatív Program], GVOP közreműködő szervezete A pályázói igények megismerés és megértése A szervezet operatív tevékenységéne k optimalizálása Még több sikeres pályázat, hatékonyabb forrásfelhasználás A projektre a Solti & Partners Consulting "Fókuszban az ügyfelünk ügyfelei„ szolgáltatáscsomagjának elemeként került sor

Fókuszban: az ügyfelünk ügyfelei A folyamatok feltérképezése és elemzése A folyamatok optimalizálása és szabályozás kidolgozása Képzés és mérés Ügyfélélmény felmérése

A kutatás célja A kutatás célja a MAG Zrt. operatív tevékenységének ügyfelekben lecsapódó lenyomatának megismerése és időbeli összevetés –A pályázók általános pályázási, pályázat írási gyakorlata –a szervezet tevékenységének és szerepének ismertsége, –a pályázatokról szóló tájékoztatás, kiírások egyértelműsége, –a pályázatok befogadása és azok elbírálásáról szóló értesítés, –szerződéskötés adminisztrációs folyamata, időigénye, –megvalósítás ellenőrzésének módja, gyakorisága, szigorúsága, –kifizetések ütemezése és teljesítése.

A BellResearch feladatai a kutatás során Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?12  Amire a megbízásunk szólt  Kutatás, amely a MAG célcsoportja egészét, és a kiemelt szegmenseket tekintve is méri az ügyfelek elégedettségét  Segít megérteni a pályázók motivációit, és a hátráltató tényezőket  Visszacsatolást ad a szervezeti egységek számára  Indexek  egyszerű értelmezhetőség és az időbeli összehasonlítás  Kutatási design  Mélyinterjús előkészítő fázis [a területi vezetőkkel]  Kvantitatív kutatási fázis [többlépcsős rétegzett minta pályázók és pályázatírók körében végzett interjúk]  Beépítő workshop, az érintett szervezeti egységek részvételével

 A megfelelő mintadesign kialakítása  Számos figyelembe veendő dimenzió  [pl. pályázati érték, pályázat beadásának éve, pályázat sikeressége, pályázó cégdemográfiai jellemzői, földrajzi lokáció stb.]  A kutatási probléma operacionalizálása  Más dimenziókban gondolkodnak a pályázók [a mérés validitásának kérdése] és másban az operatív folyamatokban közreműködők  A Pályázók elérése és a kutatásba való bevonása  A kutatás függetlenségének tudatosítása a pályázókban [nem ellenőrzés, hanem független vizsgálat]  A jogszabályi háttér adta keretek nem változtathatók, de hatással vannak a MAG megítélésére [megfelelő interpretáció]  A pályázatíró vállalkozásokról nem állt rendelkezésre megfelelő mintakeret, az alapsokaságról nem készült lista → desk háttérmunka, részletes szűrőkérdőív A projekt legnagyobb kihívásai Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?13

 Amire az eredmények választ adtak  Átfogó kép az ügyfelek a MAG operatív tevékenységéről alkotott véleményéről  Elhatárolták a fontos és kevésbé fontos [ilyen kevés volt] dimenziókat  Rámutattak az erősségekre és a fejlődési lehetőségekre  Segítettek, hogy a fejlesztések kapcsán arra fókuszáljon a szervezet, ahol a legnagyobbat léphet előre [hatékonyság]  Kiegészítő információk a hazai pályázási gyakorlatról [pl. pályázatírók bevonásának jellegzetességei, költségek, a szükséges erőforrások stb.]  Második fázis  az időbeli változások követése  Az eredmények megjelenési formái  Elemző tanulmány, prezentáció, beépítő workshop  Ahogy a kutató látta: miért volt hasznos a vizsgálat a MAG-nak? A projekt eredménye és hozadéka Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?14

A projekt az ügyfél szemével A projekt jól illeszkedett a MAG Zrt. professzionális szemléletéhez, ügyfélközpontú megközelítéséhez –Konkrét, jól megfogalmazott válaszokat adott –Az eredmények hasznos eszközként szolgálják a menedzsmentet és a munkatársakat a teljesítmény javításában  az erőforrások optimális kihasználása  arra koncentrálhatunk, ami valóban fontos –Az eredmények megfelelően szintetizálhatóak voltak a belső teljesítményértékelő rendszerrel –A vártnál jobban involválta a kollégákat; a workshop nemcsak az eredmények értelmezésében segített, de a szükséges tennivalókat is meghatározta

A projekt középtávú hozadéka –Az időbeli kisebb változások nyomon követhetősége, nagyobb rugalmasságot biztosít –Jobban, mélyebben értjük az ügyfelek igényeit; apránként beépülnek a szervezet szemléletébe –A különböző döntéshozatali szinteken figyelembe tudják venni az eredményeket mind stratégia kijelölése, mind az operatív feladat szakaszok során –Működési folyamatok ügyfélközpontúvá és mérhetővé tétele

 2009  a második mérési hullám  Azonos metodológia  A meglevők mellett feltett új kérdések  aktuális problémák  A mérés célcsoportja nagyrészt azonos, de a minta összeállítása során az alapsokaság változását nyomon követjük  A beépítő workshop az időbeli változások lekövetésére fókuszált  Még több operatív szint részvételével  Az adatok ismerete új kutatási problémákra hívta fel a figyelmet  Nem-pályázók elzárkózásának okai, mint lehetséges vizsgálódási terület A kutatás utóélete Megszerezni nem elég - hogyan tarthatom meg az ügyfeleimet?17

Köszönjük a figyelmet! Virágh Miklós vezető kutató A Piackutatás Napja 2009 Solti Előd CMC - bejegyzett vezetési tanácsadó