M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
Nemzeti Közlekedési Hatóság
működtetési vezérigazgató-helyettes
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Az emeltszintű járóbeteg szakellátás fejlesztése a Lenti Kistérségben a Dr. Hetés Ferenc Rendelőintézet revitalizációjával NYDOP-5.2.1/B LENTI.
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Somogy megyei projektek
Dr. Kocsis István vezérigazgató
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
műszaki osztályvezető
A vasúti járművek engedélyezése és a jármű-regiszter
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Nyíregyháza, szeptember 09.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Fényképes típusismertető Készítette: Ferencz Tamás
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Célja:az adott járműpark üzemképes állapotának biztosítása. A karbantartás folyamatait gyakran az üzemeltetést is kiszolgáló.
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
„A legjobb és legolcsóbb hulladék az, amelyet meg sem termelünk!”
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
Metróvonalak jellemzői
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
1. Száva kocsiszínből kiálláskor (50-es oldalra) az egyvágányú pályaszakaszon lévő elágazó váltót… a) egyenes állásba állítja. b) kitérő állásba állítja.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
UIP igazgatói bizottsági ülés Hamburg Beszámoló Franz Kaminski Waggonbau Hungária Kft MVME taggyűlés Budapest, május 19. Előadó: Szabó.
Vasútszabályozási Osztály
Fém- és műanyag feldolgozó Kft.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
X. Vasútgépész Napok október 6.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Intelligens közúti kereszteződés
Szennyvíztelepi döbbenet
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Bolla Tibor vezérigazgató előadása
Szecessziós épület 1910 építési év 37 albetét 2013 május óta áll a kezelésünkben Új építésű két épületből álló lakópark 14 albetét 2008 szeptember óta.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
BME Közösségi sportlétesítmények non- profit üzemeltetésének új iránya Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem november 5. Andor György –
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
RICSE KÖRZETI VÍZMŰ Vízbázisvédelmi Projekt Összeállította: Dr. Deák János Projekt műszaki vezető
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELY ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZÉS,
HÉV személyszállító járművek komplex rekonstrukciós programjának bemutatása Utastér komfortjának növelésére irányuló alprojekt eredményeinek ismertetése.
es vonal József körút / Népszínház utca - Fiumei út / Magdolna utca, Orczy tér - Kápolna utca / Mázsa tér vonalszakasz 1. a.)A Blaha Lujza tér.
1.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
PROGRAM MEGNYITÓ dr. Becske Loránd, KBSZ főigazgató
Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

Az ALSTOM Metropolis járművek üzemeltetési tapasztalatai Bolla Tibor vezérigazgató prezentációját előadja Piros Kálmán jármű műszaki osztályvezető Budapest, 2014. március 27.

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja Tények és adatok Átadás 1896. Május 3. Állomások száma 11 állomás Vonal hossza 4,4 km Hajtás Siemens & Halske Kocsiszekrény Schlik

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja Régi M1-es vonal alagút kijárat I. generáció 11. psz. muzeális jármű 1973-as felújítást követően üzembe helyezett GANZ jármű II. Generáció (23 szerelvény)

Az M2 vonal építése 1949 – tervezés 1950 – az építés megkezdése 1953 – 1963 - az építés szünetel 1970 – a vonal átadása

Az M2 vonal építése Blaha Lujza tér felszíni kapcsolat építés Ev – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus) Ev3 – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus)

M3 Kőbánya-Kispest felszíni végállomás Budapesti metróvonalak – M3 M3 Kőbánya-Kispest felszíni végállomás Ev3 – típus (66 db motorkocsi) 81-es típus (195 db motorkocsi)

Budapest metróhálózata az M4 holnapi beindulásával

AZ M2 VONAL FELÚJÍTÁSA & AZ ALSTOM METROPOLIS JÁRMŰVEK ÜZEMELTETÉSI TAPASZTALATAI

M2 vonal felújítása 2003 Döntés a felújításról 2004 – 2007 Vonali állomások és létesítmények felújítása Járműtender kiírása 2006 máj. 30 szerződés a BMC-vel 22 db 5 kocsis szerelvényre

T2 prototípus jármű szállítása M2 járműtelepre 2009-ben

Típusvizsgálati teszt problémák Menekítő létra – rámpa kérdése Fékrendszer biztonsági szintjének igazolása

Típusengedély megszerzése 2010 – NKH elutasító határozata 2011 – Az Alstom teljesítette az előírásokat 2012 – Típusengedély NKH általi kiadása 2012 – Sorozatjárművek szállítása

Új szerelvények forgalomba állítása az M2 vonalon Az első szerelvény forgalomba helyezése: 2012. szeptember 7. A régi & új szerelvények együtt teljesítettek szolgálatot Az orosz szerelvények kivonása a folyamatos járműszállítással és a forgalomba helyezéssel párhuzamosan 2013. június: forgalomba áll a 22. AM5-M2 típusjelű Metropolis metrószerelvény

Járműpark folyamatos cseréje

Karbantartási szerződés A karbantartást a BMC végzi A karbantartási szerződés időtartama 3 év járművenként Opcionálisan kiegészíthető a teljes járműparkra az utolsó jármű szállítási időpontjához igazítva

Futásteljesítmények az elindulástól

Karbantartások száma az elindulástól db Karb. típus

Garanciális és preventív javítások a szerelvényeken Preventív javítások a garanciális időszakon belül a megbízhatóság növelése érdekében (1,5 év) Utasajtó Utastájékoztató rendszer Hajtás Kamera

A 2-es metróvonalon befejeződött a korszakváltás Összegzés 2013. májusától már csak Metropolis-ok üzemelnek a 2-es vonalon Magas szintű rendelkezésre állás – régi szerelvényt nem kellett forgalom állítani A BKV járművezetők és alkalmazottak oktatása befejeződött A technológia transzfer megtörtént A 2-es metróvonalon befejeződött a korszakváltás

Köszönöm a figyelmet! Budapest, 2014. március 27.