Az ALSTOM Metropolis járművek üzemeltetési tapasztalatai Bolla Tibor vezérigazgató prezentációját előadja Piros Kálmán jármű műszaki osztályvezető Budapest, 2014. március 27.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja Tények és adatok Átadás 1896. Május 3. Állomások száma 11 állomás Vonal hossza 4,4 km Hajtás Siemens & Halske Kocsiszekrény Schlik
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja Régi M1-es vonal alagút kijárat I. generáció 11. psz. muzeális jármű 1973-as felújítást követően üzembe helyezett GANZ jármű II. Generáció (23 szerelvény)
Az M2 vonal építése 1949 – tervezés 1950 – az építés megkezdése 1953 – 1963 - az építés szünetel 1970 – a vonal átadása
Az M2 vonal építése Blaha Lujza tér felszíni kapcsolat építés Ev – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus) Ev3 – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus)
M3 Kőbánya-Kispest felszíni végállomás Budapesti metróvonalak – M3 M3 Kőbánya-Kispest felszíni végállomás Ev3 – típus (66 db motorkocsi) 81-es típus (195 db motorkocsi)
Budapest metróhálózata az M4 holnapi beindulásával
AZ M2 VONAL FELÚJÍTÁSA & AZ ALSTOM METROPOLIS JÁRMŰVEK ÜZEMELTETÉSI TAPASZTALATAI
M2 vonal felújítása 2003 Döntés a felújításról 2004 – 2007 Vonali állomások és létesítmények felújítása Járműtender kiírása 2006 máj. 30 szerződés a BMC-vel 22 db 5 kocsis szerelvényre
T2 prototípus jármű szállítása M2 járműtelepre 2009-ben
Típusvizsgálati teszt problémák Menekítő létra – rámpa kérdése Fékrendszer biztonsági szintjének igazolása
Típusengedély megszerzése 2010 – NKH elutasító határozata 2011 – Az Alstom teljesítette az előírásokat 2012 – Típusengedély NKH általi kiadása 2012 – Sorozatjárművek szállítása
Új szerelvények forgalomba állítása az M2 vonalon Az első szerelvény forgalomba helyezése: 2012. szeptember 7. A régi & új szerelvények együtt teljesítettek szolgálatot Az orosz szerelvények kivonása a folyamatos járműszállítással és a forgalomba helyezéssel párhuzamosan 2013. június: forgalomba áll a 22. AM5-M2 típusjelű Metropolis metrószerelvény
Járműpark folyamatos cseréje
Karbantartási szerződés A karbantartást a BMC végzi A karbantartási szerződés időtartama 3 év járművenként Opcionálisan kiegészíthető a teljes járműparkra az utolsó jármű szállítási időpontjához igazítva
Futásteljesítmények az elindulástól
Karbantartások száma az elindulástól db Karb. típus
Garanciális és preventív javítások a szerelvényeken Preventív javítások a garanciális időszakon belül a megbízhatóság növelése érdekében (1,5 év) Utasajtó Utastájékoztató rendszer Hajtás Kamera
A 2-es metróvonalon befejeződött a korszakváltás Összegzés 2013. májusától már csak Metropolis-ok üzemelnek a 2-es vonalon Magas szintű rendelkezésre állás – régi szerelvényt nem kellett forgalom állítani A BKV járművezetők és alkalmazottak oktatása befejeződött A technológia transzfer megtörtént A 2-es metróvonalon befejeződött a korszakváltás
Köszönöm a figyelmet! Budapest, 2014. március 27.