Digitális hősök Emblematikus mesefigurák a gyerekek hétköznapi életében Kassay Réka BBTE, Kolozsvár
•Gazdasági vonzatok •Modellkövetés •Mesepszichológia
Miről árulkodik a mesehős-preferencia? Kolozsvár lakos 16% magyar 12 magyar elemi iskola Tordaszentlászló 1058 lakos 90% magyar 1 magyar elemi iskola
A legnépszerűbb hősök
Milyen tényezők befolyásolják a mesehős- preferenciát?
Hogyan jelennek meg a reprezentációk? „Azért szeretnék Angelóra hasonlítani, mert ő olyan okos, meg, ha ilyen családi helyzetek vannak, hogy bajba kerülsz valami miatt, akkor szoktam nézni és ötletet kapok, hogy hogy csináljam a dolgokat, mert ő tanácsokat ad mindenkinek, hogy ha bajba kerül, akkor hogy másszon ki belőle, és majdnem mindig sikerül a terve.” „A kisöcsém az 3 éves és miatta kerülök mindig slamasztikába, […] mert azt hiszik, hogy én mindig csak rosszat csinálok neki, pedig van olyan, hogy nem csinálok semmit neki, de ő mindig csak bőg és akkor annyira elegem van már belőle.”
Hogyan jelennek meg a reprezentációk? példakép párhuzam szerepmodell háziállat képzeletbeli barát álom jelmezbál kommunikáció terápia szerepjáték tárgyi játék számítógépes játék termékek kreatív tevékenység
Milyen befogadói attitűdök figyelhetők meg? Azonosuló Módosító Passzív
A befogadói attitűd és a hős neme
A befogadói attitűd és a testvérek száma
A befogadói attitűd és médiatudatosság
Következtetések •Gazdasági vonzatok és közösségi hatás •Mintakövetés társadalmi kontextusban •Lehetőségek