A szervezeti belső kommunikáció A belső public relations

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Public Affairs – Issues management
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Közönségkapcsolatok (PR)
Marketingkommunikáció
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Közönségkapcsolat (public relations)
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A szervezeti felépítés definíciója
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
A HEM kialakulása és fejlődése
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Termelésmenedzsment Production Management
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Controlling a gyakorlatban
Sponsorare necesse est
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
VII. Szervezeti kultúra
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
SEEM alapok.
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A szervezeti belső kommunikáció A belső public relations Humán Erőforrás Nemzetközi Egyesület A szervezeti belső kommunikáció A belső public relations Barát Tamás Főiskolai tanár ÁVF Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A szervezet minden tagja által egyénileg, külön-külön és együttesen, A szervezeti kultúra A szervezet minden tagja által egyénileg, külön-külön és együttesen, a szervezet egésze által meghatározott és a szervezet minden tagja által elfogadott értékek összessége. Együttesen mindaz a normatíva, etika, magatartásforma, tudás, tapasztalat, értékrend, amelyet a szervezet egésze és külön – külön minden tagja, egyenként megőrzésre, átörökítésre és megújításra érdemesnek ítél. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

Ezt a „hozzáállást” azonban a menedzsmentnek kell irányítania. A szervezeti kultúra A szervezet tagjai és a menedzsment értékítéletei, magatartása, „hozzáállása” A szervezeti kultúrából fakadóan a szervezet minden tagja hozzájárul a szervezetről kialakult megítéléshez, a reputáció alakulásához. Ezt a „hozzáállást” azonban a menedzsmentnek kell irányítania. Az egyéni és a szervezeti „hozzáállás” a gondolkodás módjából, a viselkedésből és a magatartásból következik. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A public relations területei, irányai Egyéni szféra A public relations területei, irányai Non-profit szféra A pr- irányai Közéleti szféra Üzleti, verseny szféra Belső-pr Külső-pr Munkatársi-, Meghatározó dolgozói-, tulajdonosi alkalmazotti kapcsolatok Szervezeti- Termék, (Corporate) szolgáltatás, pr tevékenység-pr Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A public relations helye a szervezeti struktúrában A public relations szakma feladatai: 1.   A kommunikációs feladatok megoldása. 2.   A szervezet egyéb feladatai megoldásának kommunikációs támogatása. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A public relations helye a szervezeti struktúrában MANAGEMENT Public relations Marketing Humán erőforrás Corporate-pr Személyi marketing Alkalmazotti kapcsolatok Product Place P HE Munkaügy b b Price Meghatározó tulajdonosi kapcsolatok Szervezet fejlesztés Promotion Termék - pr Külső Belső P b = Piacbefolyásolás HE b = A szervezet belső életének befolyásolása Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A public relations helye a szervezeti struktúrában Tulajdonos(ok) Közgyűlés, taggyűlés Igazgató Tanács - Elnök Stratégiai szint Igazgató Tanács Taktikai, végrehajtási szint CEO Operatív menedzsment Termelési igazgató Gazdasági igazgató Kereskedelmi Igazgató Marketing Igazgató Kommunikációs Igazgató Humán Erőforrás Ig. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A public relations helye a szervezeti struktúrában A menedzsment szintjén jelentkező pr-feladatok: -   a pr-szemlélet, a kommunikációs filozófia, a pr- stratégia és stílus érvényesítése és menedzsment szintű képviselete, -   a környezeti visszacsatolás eredményeként szükségessé váló, a szervezet kommunikációs magatartásának módosításával összefüggő döntések meghozatala. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A public relations helye a szervezeti struktúrában A pr-szervezeti egység szintjén jelentkező feladatok: A pr-szervezeti egység, mint a szervezet tanácsadó és végrehajtó szerve, felelős a szervezet belső és külső kommunikációs koncepciójáért és megvalósításának koordinálásáért Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A public relations helye a szervezeti struktúrában Belső Külső környezeti kapcsolatok Alkalmazotti, dolgozói, munkatársi kapcsolatok Szervezeti kapcsolatok Marketing HR Fogyasztói-, ügyfél kapcsolatok Meghatározó tulajdonosi kapcsolatok Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations A public relations funkció részeként a szervezet tagjaival való kommunikáció és kapcsolatszervezés szakterülete. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Részterületei: Alkalmazotti – alkalmazotti kapcsolatok Belső szervezeti kapcsolatok Tulajdonosi – vezetői kapcsolatok Vezetői – alkalmazotti kapcsolatok Vezetői – érdekképviseleti kapcsolatok Vezetői – vezetői kapcsolatok Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Alkalmazotti – alkalmazotti kapcsolatok A (belső) public relations funkció részeként a szervezet munkatársai között meglévő kapcsolatok és kommunikáció tudatos szervezése. Feladata, hogy a szervezet szempontjából kívánatos kapcsolatokat azonosítson, létesítsen és tartson fenn a szervezet alkalmazottai között, minimalizálja az informális kommunikáció negatív hatásait és feltárja a félreértésből, információhiányból vagy érdekkülönbségből eredő problémákat. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Belső szervezeti kapcsolatok A (belső) public relations funkció részeként a különböző szervezeti egységekkel és azok között folytatott kommunikáció és kapcsolatszervezés. Feladata, hogy kölcsönösen előnyös kapcsolatokat azonosítson, létesítsen és tartson fenn a szervezet egymástól elkülönülő egységei között, minimalizálja az informális kommunikáció negatív hatásait és feltárja a félreértésből, információhiányból vagy érdekkülönbségből eredő problémákat. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Tulajdonosi – vezetői kapcsolatok A (belső) public relations funkció részeként a szervezet meghatározó tulajdonosa(i)val folytatott kommunikáció és kapcsolatszerzés. Feladata, hogy kölcsönösen előnyös kapcsolatokat azonosítson, létesítsen és tartson fenn a szervezet vezetése és annak tulajdonosai között mind a szervezet teljesítményének és stratégiájának megítélését, mind az ezzel szemben megfogalmazódó tulajdonosi elvárásokat illetően. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Vezetői – alkalmazotti kapcsolatok A (belső) public relations funkció részeként a munkatársakkal folytatott kommunikáció. Feladata, hogy kölcsönösen előnyös kapcsolatokat azonosítson, létesítsen és tartson fenn a szervezet vezetése és alkalmazottai között. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Vezetői – érdekképviseleti kapcsolatok A (belső) public relations funkció részeként az érdekképviseleti és érdekvédelmi szervekkel folytatott kommunikáció és kapcsolatszervezés. Feladata, hogy kölcsönösen előnyös kapcsolatokat azonosítson, létesítsen és tartson fenn a szervezet vezetése és ezen szervezetek között az érdekellentétek feltárása és megszüntetése, a konfliktusok csökkentése, a konszenzus megteremtése érdekében. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Vezetői – vezetői kapcsolatok A (belső) public relations funkció részeként a szervezet felső vezetése és a szervezeti hierarchia vezető beosztású dolgozói közötti kapcsolatok és kommunikáció tudatos szervezése. Feladata a hatékony szervezetirányítás és feladatmegoldás elősegítése, a szervezet vezetése és irányítása összhangjának, egységének és hatékonyságának elősegítése. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Mi a véleménye? Főnök: „Kedves kollégám mióta dolgozik a cégnél, és meddig akar még itt maradni? Maga addig marad, amíg az én utasításaimat hajtja végre. Magát nem azért fizetjük, hogy gondolkozzon, hanem hogy hajtsa végre az utasításaimat.” Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Mi a véleménye? Alkalmazott Dolgozó Munkatárs Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Domináns információáramlási modellek Vertikális dominanciájú, Horizontális dominanciájú Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Jan Carlzon: „Lapítsd le a piramist” A vállalatok hierarchiáját egy magas piramishoz hasonlítja, ahol az információk a piramis magasságától függően többszöri áttételen keresztül jutnak el a felső vezetéstől a legalsóbb szintekre és fordítva. A döntések nem ott születnek, meg ahol meg kellene születniük. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations A carlzoni „lelapított piramis” modell szintjei Stratégiai irányítás Tervezés, erőforrások, nyereség Döntés és cselekvés Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations A hagyományos vállalati modell Elnök, Vezérig. Vezig. h. Szakigazgatók Szakigazgató helyettesek Főosztályvezetők Főosztályvezető helyettesek Osztályvezetők Osztályvezető helyettesek Csoport-, részleg-, egység vezetők Csoport-, részleg-, egység vezető helyettesek D o l g o z ó k, munkatársak, b e o s z t o t t a k Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations A „lelapított” piramisú vállalati modell Elnök, vezérigazgató Cégvezetők, szakmai felsővezetők Középvezetés, osztály-, egységvezetők Munkatársak = „frontemberek” Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Vezérigazgató 1. 3. Gazdasági Igazgató 4. Főkönyvelő 2. Vállalati p r –vezető 10. 5. Könyvelési oszt. 9. 6. Statisztikai Csoportvezető 8. 7. Statisztikusok Vezérigazgató Pr-igazgató Gazdasági igazgató Könyvelés, Statisztikusok Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations A lelapított – horizontális modell jellemzői A kommunikáció minden esetben kétirányú Az információ áramlása kevesebb lépésből áll Kisebb a torzulás lehetősége Mivel kevesebb a hierarchia szint, ezért közvetlenül jöhet létre kommunikációs kapcsolat a különböző szinteken tevékenykedők között A kommunikáció ezáltal hatékonyabb lesz Végeredmény: A szervezett eredményesebb Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations A public relations eszközei Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Példák a belső public relations eszközeinek használatára Személyek közötti kommunikáció Személyes beszélgetések a vezetők és a munkatársak között, Meghallgatások, Rendezvények Név és születésnapok közös megünneplése, Vállalati bulik, pl.: vállalati vacsora, Oktatás, továbbképzés, szervezetépítő tréningek, Kiadványok pl.: Újbelépők kézikönyve, Vállalati kalauz stb. Audiovizuális eszközök pl.: belső pr-film, vezetői köszöntő, Helyi média pl.: vállalati újság, „lármafa”, belső honlap, intranet, Egyéb pr-eszközök pl. vállalati komplex rendezvény stb. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations A public relations módszerei A szervezet Hír üzenet Személyes kapcsolatépítés Hír üzenet Csoporttájékoztatás üzenet Hír Közvélemény, környezet Lobbizás üzenet Hír Támogatás-politika üzenet Hír Magatartás koordináció Hír Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Támogatáspolitika A (belső és külső) public relations funkció részeként, a lehetséges támogatókkal történő kommunikáció és kapcsolatok szervezése. Feladata a szervezet kedvező megítélésének belső és külső erősítése és/vagy erkölcsi/anyagi támogatottságának növelése, más szervezet, egyén, vagy tevékenység elismert presztízsének, hírnevének felhasználásával. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Lobbi A (belső és külső) public relations funkció részeként, a döntés-előkészítési folyamatokban, az érdekek és célok pontos megjelenítésével elérjék a döntéshozók támogatását egy érdekcsoport számára és ezzel elősegítsék céljaik megvalósítását. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Válságkommunikáció A (belső és külső) public relations funkció részeként, a válsághelyzetekhez kapcsolódó kommunikáció és kapcsolatszervezés szakterülete. Feladata azoknak a helyzeteknek, eseményeknek kommunikációs kezelése, amelyek a szervezet normálistól eltérő működését idézik elő. Communications International A szervezetek belső kommunikációja

A belső public relations Az idézetek forrása:  A MAGYAR PUBLIC RELATIONS SZÖVETSÉG SZAKMAFEJLESZTŐ BIZOTTSÁGÁNAK I. számú ÚTMUTATÓ ÁLLÁSFOGLALÁSA Letölthető: http://www.fibraco.hu/utmutato.htm  Barát Tamás: A bizalom tolmácsai c. könyv  A szervezeti kommunikáció oldala, a www.fibraco.hu portál www.fibraco.hu/edu Jelen prezentáció letölthető: http://www.fibraco.hu/images/bpr.ppt Communications International A szervezetek belső kommunikációja

Jó trombitálást kívánok! Communications International A szervezetek belső kommunikációja