A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Advertisements

Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
GKI Zrt., Gazdasági folyamatok, 2008 Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt április 2.
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Promóciós eszközrendszerünk
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
KKV hitelezés és kockázatkezelés pénzügyi konferencia
Helyi beruházások a gazdasági visszaesés időszakában Péteri Gábor
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Turizmus gazdaságtan 11.. Árak a turizmusban Ár Pénzben kifejezett csereérték és fizetési feltételek összessége Árérzékenység Az ár 1%-os változása hány.
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
TDM Szakmai Nap november 21.
Makrogazdasági kilátások ALUTA konferencia november 12.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Inflációs Jelentés február elemzői fórum Kovács Mihály András.
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Az MNB inflációs előrejelzésének szakmai háttere Hamecz István ügyvezető igazgató október 18.
GKI Zrt., Bizalom és beruházás Budapest, május 19. Akar László csoport-vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
A gazdasági válság mint lehetőség Winkler Gyula Európai Parlamenti képviselő RMDSZ, ENP Nagyvárad, szeptember 24.
A világgazdasági régiók növekedése (előző év = 100)
Balaton régió turizmusában
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Megvalósítás, finanszírozás BTH Kht. 50 millió Ft MT Zrt. 50 millió Ft Budapesti hotelek 140 millió Ft Malév ZRT Budapest Airport.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Az adó- és illetéktörvények változásainak hatása a vállalkozási szférára Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A turizmuspolitika aktuális kérdései 2013-ban Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szezonfelkészítő rendezvény április 25., Tihany Fodor Olivér.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen főosztályvezető-helyettes Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
Magyar-román gazdasági kapcsolatok Bogár Ferenc gazdasági tanácsos.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
A magyar gazdaság helyzete 2009 őszén MKIK, 2009 október 14
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Horváth Gergely vezérigazgató Magyar Turizmus Zrt.
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
A turizmus növekedésének és versenyképességének javítási lehetőségei
A külföldi állampolgárok magyarországi foglalkoztatásának főbb jellemzői I. félév szeptember 12.
MAGYARORSZÁG ÉS A BALATONI MEGYÉK GAZDASÁGA ÉS MUNKAERŐPIACI HELYZETE
Előadás másolata:

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések Dr. Bíró Gáspár Külképviseleti Irodavezető, Magyar Turizmus Zrt. Veszprém, 2009. április 17.

A turizmus szerepe és a jelen helyzet Fontos gazdasági tényező, speciális jellemzőkkel, ami ágazat-specifikus, az ipartól és a mezőgazdaságtól eltérő megközelítést kíván. + Javítja a lakosság életminőségét. + Javítja az ország általános megítélését. A szektorpolitikai gondolkodás és a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia szerint egyaránt stratégiai ágazat a beutazó és a belföldi turizmus – a járműipar, a gyógyszeripar, a biotechnológia, az informatika és a logisztika mellett. A pénzügyi-gazdasági válság idején különösen nagy a turizmus fejlesztésének és a turizmusmarketingnek a jelentősége. A turizmus stratégiai ágazat 2

Áttekintés 2008 2008-ban jó eredményeket ért el a turizmus bár 2008 utolsó hónapjaitól már érezhető a válság hatása: Küldőpiacainkon gazdasági recesszió Élesedik a verseny a turisztikai desztinációk között 2008 első félévében mind a kereskedelmi szálláshelyi vendég, mind a vendégéjszaka-szám pozitívan alakult. - Növekvő devizabevételek: éves szinten csaknem 4 mrd euró (több, mint 1000 milliárd forint). 2008. szeptembertől: pénzügyi és hitelválság, majd gazdasági válság - Romló turisztikai mutatók Ennek ellenére 2008. január-decemberben: - 7,6 millió vendég a kereskedelmi szálláshelyeken (+1,5%), 19,8 millió vendégéjszaka a kereskedelmi szálláshelyeken (-1,5%). A beutazó turizmusra negatívan ható néhány hazai jelenség: Sztrájkok a közlekedési vállalatoknál MALÉV „agóniája”, Budapest Airport A sármelléki FlyBalaton körüli bizonytalanság 2009-es adatok: 2009. januárban a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő külföldi vendégek száma 13,4%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 9,0%-kal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A belföldi vendégforgalom kismértékű csökkenést mutatott: a vendégek és a vendégéjszakák száma egyaránt 0,2%-kal csökkent. Összességében a vendégek száma 6,2%-kal, a vendégéjszakák száma 4,5%-kal csökkent 2009. januárban.

A válság hatása a turizmusra Általános bizonytalanság Gazdasági stagnálás Csökkenő kereslet Általános bizonytalanság a szakemberek körében is. A világ turizmusát illetően a turisztikai szakemberek várakozásai minden korábbinál negatívabbak. Legfontosabb küldőpiacainkon gazdasági stagnálás, illetve recesszió várható 2009-re. Diszkrecionális jövedelmek csökkenése Negatív hatás különösen a távoli piacokon A belföldi turizmusra is komoly hatásai lehetnek a válságnak. Először jelenik meg a UNWTO előrejelzésében, hogy most a korábbi évekkel ellentétben az utazási kedv nem csökken, hanem az anyagi lehetőségek szűkülnek be. Éppen ezért, nagyon fontos a marketing szerepe! A válság – turisztikai szempontból – Európát és Amerikát még súlyosabban érinti! A szolgáltatóknak versenyképességük megőrzése érdekében költségeiket csökkenteniük kell. Az árak emelését a piac nem fogadja el. Növekvő verseny

Átrendeződés A hivatásturizmus visszaesése Második-harmadik városlátogatások maradnak el. Népszerűbbek a közeli desztinációk és a belföldi utazások. Csökken a tartózkodási idő. Csökkennek az egy utazásra szánt ráfordítások. A jó ár-érték versenyelőnyt eredményez. Több szolgáltatást magas színvonalon. Az utazási döntések mind az üzleti, mind a szabadidős turizmusban későbbre tolódása. Valamennyi piacunkon nagy jelentősége van a megfelelő ár-érték aránynak, a szolgáltatások magas színvonalának, a vendégszeretetnek, és a kreativitásnak! Fontos a légi járatok maximális kihasználása. Egyes piacokon (például Ausztria, Németország stb.) nő a vasút, illetve az autóbusz jelentősége.

Versenyképességünk megőrzése I. További termékfejlesztés – attrakcióbővítés, egészségturizmus, kongresszusi turizmus Kedvező gazdálkodási környezet Állami támogatás a kis- és középvállalkozásoknak Áfa-csökkentés a turizmusban Kedvező részmunkaidős feltételek Belföldi turizmus ösztönzése Adómentes üdülési csekk bevezetése Romániában és Szlovákiában Légi közlekedés támogatása A turisztikai marketing költségvetés emelése Stratégiai és promóciós együttműködés más desztinációkkal A Turisztikai Világszervezet megállapítása szerint a potenciális turisták utazási kedve nem csökkent, az anyagi szempontok azonban a korábbiaknál jobban előtérbe kerülnek, az utazási döntéseket jobban megfontolják. A turisztikai desztinációk közti verseny tovább éleződik a csökkenő kereslet „megszerzése” érdekében. Versenytársaink egy része plusz erőforrások mozgósításával bővíti turisztikai marketingtevékenységét annak érdekében, hogy a korábbinál kisebb tortából nagyobb szeletet tudjanak hasítani, nemcsak most, hanem hosszú távon is.

Versenyképességünk megőrzése II. - veszélyek „Kisebb tortán” osztoznak a desztinációk – nő a verseny Nemzetközi „hirdetési zaj”: Kreatív, innovatív ötletek, erős országmárka, egyedi, vonzó kínálat és intenzív promóció Csökken az ágazat „társfinanszírozási” lehetősége a vállalkozók, önkormányzatok forráscsökkenése miatt A turisztikai marketing költségvetés csökkenése esetén: Magyarország ismertsége és imázsa romlik A külföldi és belföldi vendégforgalom csökken, a bevételek csökkennek, a devizaegyenleg romlik A foglalkoztatás és az adóbevételek csökkennek A romló turisztikai imázs kedvezőtlenül hat Magyarország általános megítélésére (működőtőke, külkereskedelem). Megoldás: Intenzív turisztikai marketing szükséges 7

Mit tesz az ágazat? A Magyarország-márka további építése A válság negatív hatásainak enyhítése proaktív módon Erőteljesebb együttműködés, partnerség, regionalitás Szemléletváltás a szolgáltatók és a lakosság részéről: vendégbarát attitűd A szolgáltatási minőség folyamatos javítása A Magyar Turizmus Zrt. küldetése, hogy szolgáltatáscentrikus módon hozzájáruljon a hazai turisztikai kínálat piacra viteléhez, és ezáltal elősegítse a Magyarországon realizálódó belföldi és beutazó turizmusból származó bevételek növelését, a folyó fizetési mérleg pozitívumának erősítését. Márkapillérek: Nincs tömegturizmus, Budapest öröksége, kultúrája és fekvése, Érintetlenség, Programlehetőségek változatossága, Személyesség Az üzenet: Magyarországon egy izgalmas, életvidám, színes, különleges világ vár teli szenvedéllyel! Ezzel – igazodva a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiában megfogalmazottakhoz – támogatja a magyar gazdaságban újabb munkahelyek létrehozását és fenntartását, hozzájárul a magyar GDP kiegyensúlyozott növekedéséhez, valamint az életminőség javításához

Budapest Adventure kampány Együttműködések Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére? Szomszédos és közeli piacokra fókuszálás LMA, BMA Budapest Adventure kampány Együttműködések Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére? Fókuszálás a szomszédos és közeli küldőpiacokra Forgalomélénkítő kampány a közeli országokban (DE, RU, RO, SL, CZ, A, PL, UA,) Németország: autós-buszos célcsoportok, keleti tartományok utazóit célzó kampányok 2009 elejétől Budapest Winter Invitation (kibővítve, meghosszabbítva) Nyár: Budapest Adventure kampány – MTzrt., BTH és Magyar Szálloda Szövetség közös Budapestet népszerűsítő kampánya Az ETC-vel, V4 országokkal történő együttműködés Hangsúly a nagyközönségi kampányokon (pl. vásárokhoz/tematikus évhez kapcsolódó plakátkampányok) LMA folytatása, szoros együttműködés a légitársaságokkal Vonattal, autóbusszal érkező szegmensek megszólítása BMA (Buszos Marketing Alap) A források koncentrálása érdekében partnereinkkel közös akciók Még szorosabb együttműködés a fővárossal és a régiókkal. Témaév: Kulturális Turizmus Éve 2009, Fesztiválok Éve 2010 Vendégbarát Magyarország kampány – Minisztériumi szinten A magyar lakossággal és a szolgáltatókkal közösen Üdülési csekk turisztikai felhasználásának ösztönzése Kampányok a turisztikai szakmával és a régiókkal együttműködve (vízpartok, egészségturizmus) A 2009. évi marketingtervben foglaltak folyamatos felülvizsgálata A Magyarország-márka további építése – Turisztika Márka Stratégia 2007, arculat kialakításáért is felelős A válság negatív hatásainak enyhítése proaktív módon Erőteljesebb együttműködés, partnerség, regionalitás Szemléletváltás a szolgáltatók és a lakosság részéről: vendégbarát attitűd A szolgáltatási minőség folyamatos javítása Innováció a termékfejlesztésben és a marketingben

Válságkezelés külpiacainkon A Forint árfolyam zuhanásának kihasználása kampányokkal a külpiacokon 20-30% olcsóbb lett Magyarország, de a jelszó elérhetőbb és kedvezőbb Magyarország Az ár fontos tényező az utazásnál Víruskampányok és gerillakampányok

“Luxury for less” PR cikkek Anglia “Luxury for less” PR cikkek Külképviseleti kampányakciók: Anglia Luxury for less A legfrissebb felmérések szerint a britek rosszabb gazdasági körülmények között sem mondanak le az utazásról hanem inkább olcsóbb desztináció után néznek. A font gyengeségéből fakadóan ezek a desztinációk elsősorban az eurozónán kívül elhelyezkedő országok. Magyarország mindig is népszerű desztináció volt az angol médiában, ez az érdeklődés azonban az elmúlt időszakban rendkívül intenzívvé vált. Sorra jelennek meg a PR cikkek hazánk rendkívül kedvező ár-érték arányairól az olyan nagyszámú olvasótáborral rendelkező újságokban, mint a The Sunday Times a Daily Mirror, Guardia vagy a The Sun. A megjelent írások konkrét programokat hoznak fel példának a kedvező árak feltüntetésével. Egyes újságírók egyenesen Rómához vagy Párizshoz hasonlítják a magyar fővárost, elérhetőbb árakkal. Egy nemrég megjelent brit hivatalos statisztikában melyben összehasonlítják a városlátogatásban élen járó városok turisztikai kínálatának ár/érték arányát Budapest az ELSŐ helyen szerepelt 2009 február első napjaiban !

Ausztria “Nálunk pénze duplán számít ” gerillakampány “ Pénze nálunk kétszer többet ér ” kampány 2.Ausztria 2.1 Nálunk pénze duplán számít gerillakampány A Bank Austria április 2-án publikálta friss „UrlaubsEuro” számítását, amelyből kiderül, hogy az osztrákok kedvelt úti céljai közül Magyarországon éri a legtöbbet az euró: 100 euró 65 százalékkal nagyobb vásárlóerőt képvisel hazánkban, mint Ausztriában. A Bank Austria kimutatását tartalmazó „vadplakátok” százai tűntek fel az elmúlt napokban Bécsben. Az osztrák főváros forgalmas pontjain mindenütt az euró magyarországi kiemelkedő vásárlóértékét szemléltető összehasonlító táblázatba botlanak a járókelők. Utcai eligazító táblákon, buszmegállókban, autók ablaktörlője alatt, fizetőautomatákon, telefonfülkékben, a becsületkasszás újságstandokon, falatozók környékén, kölcsönzős kerékpárokon, s még számtalan más helyen tűnik fel hazánk elsőségét hirdető táblázat. Feltűnően sok étteremben, szállodában, kávéházban, szórakozóhelyen is „ottfelejtettek” a szórólapokból. „Egyesek” társasházi liftekben és postaládákon is látni vélték a Bank Austria kimutatását. 2.2 Pénze nálunk kétszer többet ér: turisztikai kampányakció Ausztriában A kampány nyitánya február 20. volt. Az eseményt beharangozó Weekend magazin, – a TOP 5 desztináció között ajánlotta az osztrákok figyelmébe Magyarországot. A forint/euró árfolyam kedvezőtlen alakulását az MT Zrt ausztriai külképviselete előnnyé fordította, s a vásáron megkezdte „Verdoppeltes Urlaubsbudget” (nálunk pénze többet ér) kampányát, amely az euró igen magas magyarországi vásárlóértékét állítja fókuszba. Mintegy 15 ezer vásárlátogató transzparenseken, szórólapokon és informátorokon keresztül is találkozott az üzenettel: Magyarország igen kedvező ár-érték arányú célország, s még soha ennyire „közeli” nem volt, mint most.

Ausztria “ Magyarországi utazás kedvezőbb mint valaha ” Magyarország melléklet “ Magyarország eldorádó – luxus a válságban ” médiamegjelenés 2.3 Luxus a válságban: Magyarország eldorádó az osztrákok utazók számára A forint/euró árfolyam kedvezőtlen alakulását az MT Zrt az osztrák piacon előnnyé fordítja, s külképviselet sajtóközleményekkel, tanulmányutakkal, vásári akciókkal, hírlevelekkel, sajtótájékoztatókkal igyekszik az osztrákok figyelmét felhívni, hogy pénzük Magyarországon könnyen „megduplázható.” A kampány eredményeként a legjelentősebb osztrák gazdasági hetilap: az egymilliós olvasótáborral rendelkező NEWS február végi számában, tényfeltáró riportban mutatja be, hogy ár-érték arányát nézve a magyarországi szolgáltatások fantasztikus áron érhetőek el. A „Magyarország eldorádó – luxus a válságban” című cikk szerzője konkrét, éttermi, utazási és shopping példákon keresztül illusztrálja a paradicsomi lehetőségeket az osztrákok számára. 2.4 Magyarországi utazás kedvezőbb mint valaha A képviselet az igen igényes utazók magazinjának számító Weltweit Magazinban, a Magyarország melléklet mellett megjelentetett hirdetéssel hívja fel a figyelmet, hogy az osztrákok eurója hazánkban most kétszer számít. 13

Dánia Svédország Norvégia “ Luxus fillérekért kampány ” “Hihetetlenül kedvező” kampány Norvégiában és Svédországban My Travel dán utazási iroda, a Malév, a Corinthia Grand Hotel Royal és MT Zrt. Koppenhága együttműködése 3.Dánia A My Travel dán utazási iroda, Malév, Corinthia Grand Hotel Royal és MT Zrt. Koppenhága együttműködésével május 7.-én elindul a "Luksus til smaa penge" avagy "luxus fillérekért" kampányunk. A vonzó árú ajánlat 2 éjszakát a Corinthia Grand Royalban, repülőjegyet a Malévnál és ingyenes 3 napos Budapest kártyát ( MT Zrt. szponzorálásával) biztosít az érdeklődők számára.  Később a Politiken napilapban (547.000 olvasói szám). jelenik meg a hirdetésünk amelyet május 13.-án egy hírlevél követ a My Travel utazási iroda 300.000 elektronikus címlistájára. A hirdetés és az ajánlat a fiatal jól kereső párokat és szingliket, az idősebb tehetősebb korosztályt valamint a csoportosan utazó barátnőket, baráti társaságokat célozza meg.   Az MT Zrt. koppenhágai irodája több dán utazási irodával kezdeményezett hasonló együttműködést, így pld. március közepén a Fri Ferie,Malev és az MT Zrt. összefogásával Balatont megcélzó hirdetési kampány jelenik meg, amely elsősorban a dán gyermekes családokat veszi célba. 4.Svédország 4.1 Incredibly affordable” (“Hihetetlenül kedvezö”) kampány Norvégiában és Svédországban A MT Zrt Észak-európai képviselete online reklámkampányt indított március 9-én Norvégiában és Svédországban. A célcsoportok a válság által legkevésbé sújtott jól fizetett nagyvárosi fiatalok, valamint a szintén jó fizetőképességű nagyvárosi aktív 60 év felettiek. A hirdetések a legnagyobb svéd kereskedelmi tv és a legnépszerűbb norvég napilap honlapján, valamint az aktív fiatalok által leglátogatottabb oslo-i portálon voltak láthatóak, 2 héten át. A bannerek Budapest kulturális értékeit, programjait, a fürdőket és a gasztronómiát emelik ki és hangsúlyozzák a (forint leértékelődéséből következően) különösen kedvező ár-érték arányt. A banner a MT Zrt svéd illetve norvég nyelvű honlapjára navigálja a látogatót, azon belül a “különleges ajánlatok” menüpontra, ahol a látogató a Malév, a Norwegian és a Wizzair kedvezményes tarifáin foglalhat repülőjáratot, továbbá szállásfoglaló modult és a budapesti fesztiváliroda programkínálatát is igénybe veheti. 4.2 “Luxus szállodát akarsz? Tekints Budapest felé. A magyar fővárosban megérik az árukat a csillagok” A www.bortabra.se svéd utazási portál összeállítást közöl a hotels.com tényleges 2009 elsö negyedéves értékesítési adataira (HPI) alapozva a világ népszerü nagyvárosainak szállodai árairól. A listát Budapest vezeti, ahol 750,- svéd koronáért (kb 20.000 Ft) 4 csillagos szállodai szobát lehet kapni. Ugyanezért az összegért Prágában 3,7, Berlinben 3,1, Barcelonában és Párizsban 1,9, Londonban és New Yorkban 1 csillag ”jár”. “Luxus szállodát akarsz? Tekints Budapest felé. A magyar fövárosban megérik az árukat a csillagok” tanulmány

“ Az Ön Eurója most többet ér Magyarországon Használja ki! ” Franciaország “ Az Ön Eurója most többet ér Magyarországon Használja ki! ” On-line kampány 5. Franciaország Az Ön eurója most többet ér Magyarországon. Használja ki !  A Magyar Turizmus Zrt. banner hirdetése az euró/forint árfolyam alakulásából fakadó előnyökre hívja fel a francia turisták figyelmét. Több online oldalon: www.tourmagazine.fr www.liternaute.com www.invitationbudapest.com

“30 % többet kap a pénzéért ” vírusfilm kampány Hollandia médiamegjelnés Németország “30 % többet kap a pénzéért ” vírusfilm kampány Együttműködések TO-kal; plakátok, flyerek és nyereményjátékok Együttműködés a MUISZ-szal, kreatív programajánlatok 6. Hollandia Reisrevue Hollandia legnagyobb és legnépszerűbb szakmai újságjában hirdetés. 7. Németország Vírusfilm készítése és terjesztése – nálunk 30 %-kal többet kap a pénzéért mondanivalóval Együttműködés a tour operatorokkal a magyarországi (elsősorban balatoni) szállodák kedvezményes ajánlataival. Ennek eszközei; kirakati plakát, ajánlati flyer, nyereményjátékok A MUISZ-al való együttműködésben elkészült a MUISZ tagirodák által összeállított kreatív programajánlatok 2009-es gyűjteménye, amiről egy körfaxban értesítettünk 4.500 buszvállalkozót. A visszaérkező megrendelések alapján a programajánlatokat kiküldjük.

Köszönöm a figyelmet!