A személyközpontú terápia kombinációja művészetterápiás elemekkel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

A playback színház Szent Erzsébet Caritas Alapítvány RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat Szekszárd, Munkácsy u. 7/A Telefon: 20/
0.DIA Köszöntés Bemutatkozás Az előadás témája Célkitűzés saját élmény.
A motiváció fenntartása
Egy ötlet megvalósítása
Művészet By: Turi Krisztina.
Rehabilitáció és dementia
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Carl Gustav Jung ( ) orvosi egyetem
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Szociális munka az onkológiában
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Laptop-csoporttárs Dr. Tóth Erika Dr. Kovács Dóra
A képzőművészet-terápia
„A régi és új” közösségi gondoskodásról - Jegyzetek a lelki segítés identitásról a fejlődő országokból nézve Lelki Egészség Világnapja Konferencia, Budapest,
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
interperszonális személyiség-koncepciója
Ferenczi Sándor.
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
A művészet mint terápia?
A képzőművészet-terápia
Fenomenológiai megközelítés
Csoportos művészetterápia gyermekeknek
Készítette: Szatmári Kinga
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Zeneterápia.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
A fordítás és a fiktív fordítás vizsgálata hermeneutikai szempontból
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
Az érzelmi intelligencia készségei
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
CARL ROGERS
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Egyedül nem megy…! Érzékenyítő kampány a pszichiátriai betegek érdekében Nyírbátor, június 28. Lippainé Szabó Katalin,vezető ápoló Batonainé Ferkó.
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Pedagógiai személyiségértelmezések
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Művészetterápia csoportban
Rogers után – új felismerések a személyközpontú irányzatban
A szellemi tulajdon védelme Alapinformációk március
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
A NEVELÉS TERÜLETEI.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
M A N D A L Á K A mandala szó az ősi indiai szent nyelvből, a szanszkrítből származik. Jelentése: kör, ív, körszelet, korong. A mandala egy kör alakú.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A harmadik erő elméletei
október 26.Élő kövek – gyülekezeti tanfolyam Csoportos bibliatanulmányozás kreatív módon?
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
Ajánlott irodalom Kéri Szabolcs: Kreativitás és pszichopatológia az újabb neurobiológiai kutatások tükrében. M. Pszichol. Szle Hárdi.
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
A képzőművészet-terápia
A képzőművészet-terápia
Fenomenológiai megközelítés
Csoportos művészetterápia gyermekeknek
SZOCIÁLIS MUNKA MÓDSZEREK Pszichoterápiás módszerek
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A személyközpontú terápia kombinációja művészetterápiás elemekkel Dr. Tóth Erika Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

„ A tükröt arra használjuk, hogy az arcunkat nézzük, a művészetet pedig arra, hogy a lelkünket lássuk. „ (George Bernard Shaw) Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

A Személyközpontú terápia ( A „ harmadik erő”) Definíció: egy másik emberrel való, fokozatosan fejlődő együttlét, amely az egészség és a személy növekedését eredményezi. (Carl Rogers leírása, Tringer László fordítása) Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Végső cél: „ fully functioning person” Oki terápia! Minden pszichoterápiás irányzat megegyezik abban, hogy a feltétel nélküli elfogadás, kongruencia és empátia a terapeuta alap attitűdje kell, hogy legyen! Nondirektív th.  klienscentrikus th.  személyközpontú th. (encounter) Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Kreativitás I. „benne meztelenül és maszk nélkül adjuk, adhatjuk önmagunkat” „az , hogy valahol önmagunkat kockázat nélkül adhatjuk, szinte jézusi: az elfogadás, az agapé (együtt-lét), a meghallgatás már önmagában katartikus. Tehát a maszknélküliség bár társadalmilag nem elfogadott, mégis életszükséglet.” (Ferenczi Sándor: Lelki Problémák, Budapest, Nyugat, 1912.) Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Kreativitás II. „A szabad fantáziák, asszociációk és megnyilatkozások, az érzelmi színezetű képzetek, a szabad impulzusáramlatok és ezek megjelenítése ( fecsegés, hangszeres játék, rajz, beszámoló stb. ), a szavak számára újra hozzáférhető rejtett tartalmak transzparenssé teszik a beteget, így lehetővé válik a diagnosztikai megismerés , de az önismeret is.” ( C.G.Jung, 1910.) Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Művészetterápia Önkifejezés művészi formái alkalmasak a non-verbalis tartalmak , érzelmi állapotok megjelenítésére A személyes kreativitást fejlesztik A betegek , személyek közt újszerű kapcsolatok alakulnak ki Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

A művészetterápia formái Zeneterápia Biblioterápia Képzőművészeti terápiák Színjátszó csoportok Táncterápia Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Zeneterápia I. Formái: zenehallgatás  aktív zenélés A terapeuta vagy a betegek választanak Terápiás kapcsolódás  bármely terápiához! Csoportdinamika Egészségesek-betegcsoport ( Schumann, Bartók, Beethoven, Schubert, Bach ) Gyermek- felnőtt Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Zeneterápia II. A zenei indukció  tudatállapot-változás Indukált változások a testi működésben,hangulatban, látásmódban Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Zeneterápia III. Saját tapasztalataink: a zenehallgatás mit idéz fel, melyik illik lelkiállapotukhoz, mit hallgatnak különböző hangulatukban Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Biblioterápia I. Betegek vagy a terapeuta választása Vers/próza elemzés egyénileg/csoportosan (Hemingway, József Attila, Széchenyi István) Személyes állásfoglalások és beállítódások kifejeződése Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Biblioterápia II. Naplóírás Levélírás Meseírás (Versmondás) Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Képzőművészeti terápiák I. Rajzolás, festés, agyagozás Spontán vagy tematikus témaválasztás Van Gogh – nem pszichotikus állapotban alkotott (Robert Altmann: Vincent és Theo film) Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Képzőművészeti terápiák II. Ujjal festés Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Képzőművészeti terápiák III. Fafaragások Az élet fája Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Képzőművészeti terápiák IV. Furnér képek Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Képzőművészeti terápiák V. Temperával készült képek Sorry! Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Mit éreznek a közös alkotás alatt? nincs szorongás, közösségi szellem, valahová tartozom, gyermeki érzések, gondtalanság, vidámság, játékosság Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Tánc-, mozgásterápia A ritmikus testmozgás ősi kifejezőeszköz, érzelmek jutnak kifejezésre és szoros összefüggésben van a zenével Előnye, hogy a kommunikációra képtelen betegek is ki tudják ily módon fejezni magukat ( oligofrének, afázias betegek, hebefrének, Karolinska intézetben /Svédország/demens pároknál) Gesztusterápia, pantomim, sport, játék  videófelvételről visszanézhető Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest

Köszönöm az alkotóknak a lehetőséget és a jelenlévők figyelmét! Személyközpontú Pszichoterápiás Egyesület Konferenciája 2011.május 7. Budapest