TÁMOP /1 Szakmai nyitókonferencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Szülői értekezlet 2009.február 9..
A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika.
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A négy évszak Kriston Henriett Felkészítő tanár: Mécsei Dániel
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Könyvtárhasználati verseny
Humánkineziológia szak
P ÁLYAVÁLASZTÁS 2013/2014 Dabasi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 1.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Kastélykert Körzeti Óvoda
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Témahét 2014 FÓKUSZBAN A DEMOKRÁCIA. Miért szervezünk témahetet minden évben? Azért,… hogy a jelen valós problémáit boncolgatva együtt tanulhassunk hogy.
Katica csoport Október Tűz modul
"Legyen az esély egyenlő ..."
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A szövegértési feladatok összeállítása
Beszámoló a Zöld szemüveggel a fenntartható életért projekt megvalósításáról Dr. Budayné dr. Kálóczi Ildikó a projekt szakmai vezetője Debrecen, 2009.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
A DIFER használata.
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
GYERMEKI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS beszédfogyatékos gyermekek óvodai tagozata
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Általános iskola első osztály
Skype motívációs szerepe
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
„Családi időutazás” TÁMOP-projekt 1. félév január – május KŐRÖSI.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
2015. szeptember 21.. Tapasztalataink Gyermekek megismerése – „osztályközösség” Tanórák és szünetek hangulata-élmények Játékosság Aktivitás, motiváltság.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
SZMK Értekezlet május 9..
DARUS a gyermekekért.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Készítette: Falusi Renátó
DARUS a gyermekekért.
Könyvtárpedagógiai foglalkozások – hónapról, hónapra
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

TÁMOP-3.1.6.-11/1 Szakmai nyitókonferencia Tananyag, témakörök kiválasztása a halmozott fogyatékos gyermekek tagozatán TÁMOP-3.1.6.-11/1 Szakmai nyitókonferencia 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Hevér Hajnalka és Tóth Mónika A sérülések súlyossága és halmozottsága miatt nem a hagyományos tananyaggal, és témakörökkel foglalkozunk. A tananyagot, témaköröket folyamatosan, struktúráltan fejlesztjük, bővítjük 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Tananyag kiválasztásának szempontjai egyénre szabott, saját képességek, készségek figyelembevételével – EFT célokról a szülőkkel egyeztetve, szülőket informálva – szülők gyermekükről alkotott képe jövő figyelembevételével – nagyobb önállóság  magasabb életminőség  szociális intézményben kisebb kiszolgáltatottság 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Csoportok kialakítása értelmi sérülés súlyossága szerint: •, ••, ••• életkor szerint 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Hevér Hajnalka és Tóth Mónika Témakörök tananyagot témakörök köré csoportosítjuk adott csoport ért. sérülésének megfelelően heti/havi témák, alsó-és felső tagozatra Projekt jellegű oktatás adott témát minden foglalkozási típusba beépítjük /kommunikáció, olvasás- és írás előkészítés, kézműves, mozgásnevelés, tankonyha…/ Mindennapi élethez, aktualitásokhoz igazítjuk /évszakok, ünnepek/ 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Hevér Hajnalka és Tóth Mónika Heti/havi témák   DÁTUM ESEMÉNYEK TÉMA SÚLYOS CSOPORTOK 1. január 30.- február 3. Hideg-meleg Farsang 2. február 6-10. 3. február 13-17. Téli sportok, tevékenységek Munka-szabadidő 4. február 20-24. Munka – szabadidő (kötelező - választható) 5. február 27. - március 2. Búcsú a téltől Télzárás 6. március 5-9. Lánynap „Bent maradós hétvége” Lányok, asszonyok – fiúk, férfiak és szerepeik Állatok 7. március 12-16. Március 15. –nemzeti ünnep Ünnep, ismeretek március 15-ről március 19-23. Magyarország: néhány földrajzi adatok Emberek és érzelemkifejezés 8. március 26 – 30. Bolondok napja Vicc, humor; érzelmek kifejezése 9. április 2-6. Húsvét Húsvéti szokások és bibliai történet Tavasz; Húsvét 10. április 9-13. Tavaszi szünet 12. április 16 – 21. szavalóverseny Magyar költészet és irodalom Verstípusok, rímfaragás Vers – rímek, ritmus 13. április 23-27. Mértékegységek: tömeg, űrtartalom, hosszúság Mértékegységek: Nehéz-könnyű, hosszú – rövid… 14. április 30-május 4. Anyák napja Szülők és feladataik a családban Család - viselkedés május 7-11. Viselkedés, illem, fontosabb illemszabályok 15. május14-18. Víz és annak formái: csapadék, pocsolya, tó, folyó, tenger Nyári tevékenységek, utazás 16. május 21-25. Gyermeknap Gyerek-felnőtt: a gyerek kötelezettségei 17. május 28 - június 1. Utazás - külföld 18. június 4-8 Nyári tevékenységek, a nyár jellemzői 19 június 11-15 Évzáró, ballagás tanévzárás, ballagás, ballagók évzárás, ballagás, búcsúzás 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Témafeldolgozás csoportonként Állatok 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Hevér Hajnalka és Tóth Mónika Állatok • havi téma TERÜLETEK CÉLOK TARTALMAK Kommunikáció Testközeli tapasztalatok gyűjtése állatokról Fogalmak: szőrös-tollas, puha-kemény, kicsi-nagy, megy-áll, testrészek Állatok etetése Ismert állatok hangjának azonosítása Játék Játék különböző felületű tojásokkal pl.: akinél a tollas tojás van, azt köszöntjük! Kézműves Tavaszi, húsvéti dekoráció készítése Tavaszi ajtódísz Tojáshéjba zsázsa ültetése Tojásfestés, dekorálás (ragasztózás, utána gyöngybe, dekorhomokba, nemezdarabokba, flitterbe stb. hengergetés, viasszal „festés” – lehet műanyag v. hungarocell tojást is) Húsvéti dekorálás (pl. tojások barkára) Szőrős-tollas felületek kialakítása Tankonyha Tojás megtapasztalása különböző halmazállapotban Sonka lágytojás, keménytojás, rántotta, tojáskrém Bundáskenyér, sonkás tojás Mozgásnevelés Szőrös-tollas labdák pakolása Kirándulás Állatkert: állatsimogató, kacsák, papagájok hangjának hallgatása, pálmaház (diktafonnal hangok felvétele) +lovaglás, kutyasimogatás, ligetben madárhangok felvétele, kacsaetetés-kődobálás a vízbe Asztali feladatok Válogatás: Kicsi-nagy, puha-kemény, különböző anyagok megkülönböztetése, esetleg párosítása (szőrös-sima) 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Hevér Hajnalka és Tóth Mónika Állatok •• 1-2 heti téma TERÜLETEK CÉLOK TARTALMAK Kommunikáció, környezetismeret (fogalmak, tárgyak…) Háziállatokkal kapcsolatos emlékek felidézése, fogalmak aktív használata; további tapasztalatok gyűjtése Háziállatok tulajdonságainak leírása Különbségek és hasonlóságok megértése Fogalmak: kicsi-nagy; szőrös-tollas; él-nem él; gyors-lassú;ugrál-repül-úszik-fut; hasonló-különböző Egy-egy háziállat jellegzetes testrészei Háziállatok a ház körül: mit csinálnak, mire használjuk őket? Hol laknak? Gondozásuk Állatok-emberek: hasonlóságok, különbségek (pl. nem járnak iskolába…) Kitömött és élő háziállatok összehasonlítása Játék Melyik állatra igaz? Emberre/állatra igaz? (JAWS) Háziállatokhoz kapcsolódó tárgyak felismerése: póráz, toll, gyapjú, tej, állateledel... Kézműves Nemezelés Tankonyha Tojásból Húsból Kirándulás Tapasztalatok gyűjtése háziállatokról Lovaglás Tanya Egyéb Lehetőség szerint kutyasimogatás, kutyasétáltatás, kutyaetetés 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Vízben élő állatok ••• heti téma Területek Célok Tartalmak Kommunikáció Vízben élő állatok megismerése Fogalmak: víz, ivóvíz, tó, folyó, Balaton, Duna, Tisza, esővíz, vízi közlekedés, vízi élővilág, vízi sportok, horgászás Mese: halas mese Jaws: Igaz-hamis állítások, hanganalízis, hibás hangok keresése, javítása, hiányos mondatok kiegészítése, receptírás, magánhangzók alapján nevek felismerése, ellentétpárok keresése, kakukktojás-keresés a témához kapcsolódóan Beszélgetés: mikor, hol, mire használjuk a vizet, vízi közlekedés, vízben élő állatok – hal, vízi sportok, biztonsági intézkedések, horgászás (módja, kellékei), felhajtóerő jelensége funkcionális megközelítésben (elsüllyed – nem süllyed el), halmazállapot-változások Játék horgászós játék – a horgászás modellálása, olyan tárgyak kihorgászása, amiknek közük van a vízhez/vízfelhasználáshoz /pohár, növény (locsolás), sampon, tusfürdő, úszósapka, WCpapír, esernyő, zokni(mosás), mosogatószivacs, felmosórongy, buszjegy(utazás-vízi közlekedés) Kézműves hal sóliszt-gyurmából (úszók kemény papírból, pikkelyek ragasztva papírból) Kirándulás Vízi állatok élőhelyének megismerése Városligeti tó – kacsaetetés, csónakázás, evezés Tankonyha Halas tészta Mozgásnevelés Úszógumis feladatok Házimunka és önkiszolgálás úszógumi/strandlabda felfújása/felpumpálása preparált és igazi hal megvizsgálása (testrészek, pikkelyek, csontok) preparált vadkacsa testfelépítésének vizsgálata 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Speciális eszközök a kommunikációfejlesztésben Tárgyas napirendek Tárgyrészletek 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Elektronikus eszközök Gesztus és jelnyelvi gyűjtemény Képkommunikáció Gesztus és jelnyelvi gyűjtemény 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Hevér Hajnalka és Tóth Mónika Speciális eszközök a kognitív képesség és készségfejlesztésben; munkára felkészítésben Havinaptárak Témadobozok Évszakdobozok 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Hevér Hajnalka és Tóth Mónika Kultúrtechnikákon túl, pl. mennyiségek, sorrendiség stb. pl. tollösszeszerelés 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Válogatás; rendszerezés Csomagolás 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Mindennapos tevékenységek Beszélő… folyadékszintjelző 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Hevér Hajnalka és Tóth Mónika 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika

Hevér Hajnalka és Tóth Mónika Köszönjük a figyelmet! 2012. 11.30. Hevér Hajnalka és Tóth Mónika