Van-e „Fazekas titok”?
1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította 1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben (el ő dök: Szt. Benedek rendi gimnázium, Pedagógiai szeminárium) 1960 – tól speciális matematika tagozat, az iskola „zászlós hajója” A jelen
Pedagógusok (miben azonosak, miben különböznek) Diákok (mások-e, mint más iskolákban?) A nyilvánosság motiváló ereje (az ismertség el ő nyei és hátrányai, a felel ő sség)
Az osztály/csoportszinten végzett tanári tehetséggondozó munka sajátosságai Ki képes erre? Milyen feltételek szükségesek a megvalósításhoz? (kompetenciák, id ő, bátorság)
Mit kap a diák komplex módszer eredményeként? Milyen diákok számára sikeres ez a módszer?
Kapcsolat tanár és tanítványai között („alkotóm ű hely”) Kapcsolat a diákok között (rivalizálás helyett egészséges versenyszellem) A diákok szociális fejl ő désére gyakorolt hatás
Mikor és kivel foglalkozik külön a tanár? Mikor szükséges és eredményes az egyéni foglalkozás?
Ki és miért versenyez, vagy nem versenyez? Hogy viszonyuljon a tanár a versenyekhez? Pedagógiai munka versenyek után A szül ő k „nevelése”
Differenciált oktatási rendszer: minden gyereknek joga van tehetsége kibontakoztatásához 4,6 vagy 8 osztályos középiskola? Személyi feltételek Tárgyi feltételek