A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaválasztás 2014/15.
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Széchenyi tehetségműhely
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Angol nyelvi kompetencia
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Beiskolázási tájékoztató december
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Tantervtípusok; NAT-ok
Beszélj velünk és a világgal!
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Kompetencia alapú idegen nyelvi
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Készítette: Kocsis Erzsébet
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Pedagógus értékelési rendszer
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
DARUS a gyermekekért.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Előadás másolata:

A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma Törökszentmiklós, 2013. május 10. Dr. Polonkai Mária c. egyetemi docens a MTT alelnöke

1980-as években hiánypótló volt, hiányoztak a komplex programok: A Bethlen Gábor Általános Iskola, Óvoda, EGYMI és Nevelési Tanácsadó komplex pedagógiai programjának bemutatása 1980-as években hiánypótló volt, hiányoztak a komplex programok: a tehetség felkutatását, speciális fejlesztéseket szolgálták. Program kialakításának fontos elemei Cél: - a gyermek képességeinek feltárása, - intenzív fejlesztés, - személyiségfejlesztés (önismeret, motiváció, viselkedés, magatartás, attitűd stb.)

differenciálás a tanulók tevékenységében Alapelvek: - motiváció tanuló öntevékenységének fejlesztése, igényszínt formálása, tanulók reális önképének, önértékelésének kialakítása, egyéni feladatok motiváló erejének biztosítása, pedagógusok motiváló ereje, tanuló számára küldött stratégiai jelzés, pedagógusok személyisége (továbbképzés, önképzés) differenciálás a tanulók tevékenységében (1997-98-ban még az előíró tanterv van érvényben)

- idegen nyelv (orosz, német, angol) - anyanyelv, - matematika, - természettudomány, - rajz-esztétika, - ének-zene esztétika, - idegen nyelv (orosz, német, angol) - számítástechnika (NAT műveltségi területei, 1995) Komplex tehetségfejlesztési program - tanórai lehetőségek - gazdagítás, - differenciálás, - kompetencia alapú oktatás, - projektmódszer, - kooperatív módszerek, - IKT eszközök alkalmazása.

kötelező (K) (11-14-óra/tanév), kötelezően választott (KV) - tanórán kívüli foglalkozások kötelező (K) (11-14-óra/tanév), kötelezően választott (KV) (17-18 óra/tanév), választott (V) (36-37 óra/tanév) modulok 5. évfolyam K: önismeret, tanulásmódszertan, képességfejlesztés, KV: játékos logika, nyelvi komm., természetismeret, az ókor művészete, V: mozgáskultúra, stratégiai játékok, művészet.

K: idegen nyelv, IKT; honismeret, helyismeret;képességfejlesztés, 6. évfolyam K: idegen nyelv, IKT; honismeret, helyismeret;képességfejlesztés, KV: ECDL, könyvtári ismeret, viselkedéskultúra, etika, mindennapi környezet, V. mozgáskultúra, média, kereszténységünk, 7. évfolyam K: állampolgári ismeretek, tanulástechnika, magyarok vagyunk Európában élünk, KV: ECDL, érdekes kísérletek, nyelvi komm., testi-lelki egészség, V: mozgáskultúra, ECDL, olvasókör, művészet, egyháztörténet,

A tehetségfejlesztési programra jellemző: - tartalomközpontúság, 8. évfolyam K: középiskolába készülök, EU, vizsgafelkészítés, KV: ECDL, idegen nyelv, világháborúk, magyar művészetek, V: mozgáskultúra, nyelvvizsgára felkészítő, születésünk-jövőnk titkai. A tehetségfejlesztési programra jellemző: - tartalomközpontúság, - tevékenységközpontúság, - teljesítmény centrikusság (kisebb mértékben).

Fejlesztendő tulajdonságok Komplex tehetségfejlesztő program kidolgozásában hazai „jó gyakorlatként történő bemutatásában” részt vett Banáné Szőke Ilona, Srankó Anna, Tóth András, Pásztor Andrásné (1999.) Fejlesztendő tulajdonságok Általános fejlesztési követelmények Intell. kép. Érdeklődés Motiváció Attitűd Magatartás, viselkedés Szoc. érzékenység Kreativitás Ismeretszerzési és feldolg. képesség Tájékozottság az anyagról Tájékozott ság időben Tájékozottság térben Tájékozottság a megismerésről

Fejlesztendő tulajdonságok „Zeneművészet és vizuális kultúra” c. tehetségfejlesztő program tartalmát előkészítő mátrix Általános fejlesztési követelmények Fejlesztendő tulajdonságok Intell. képességek Érdeklődés, motiváció Attitűd, magatartás Érzelmi tulajdonság Éneklési készség Zenei hallás fejlesztése Zenei írás, olvasás készségei Zeneértő és érző képesség A vizuális nyelv alapjai Kifejezés, képzőművészet Vizuális kommunikáció

A modultervek felépítése - speciális modultartalmakhoz kötődő alapelvek, célok, - kiemelt fejlesztési feladatok, követelmények, - tartalom, - a továbbhaladás feltétele, - a modul lezárását követő értékelés, feladatok megoldása aktív részvétel, kapcsolatteremtés, együttműködés, szabálykövetés, kiselőadások, prezentációk, szóbeli, írásbeli komm., információ kezelése, feldolgozása

- kapcsolatok a kulcskompetenciákkal. Legnagyobb értéke a moduloknak: - a körülvevő világ minden eleme jelen van a modulban, - rendező elv: társadalmi-történelmi aspektus, nyelvi kommunikáció, természettudományos szempont, művészetek, informatika, mozgáskultúra stb. „Tanítani annyi, mint megmutatni a lehetőséget. Tanulni annyi, mint élni a lehetőséggel.” ( H. Berner )