Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a járható út a hatékony civil kampányokhoz? Különös tekintettel az 1%-os kampányokra egy konkrét példán szemléltetve S. Takács Zsuzsanna január.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
ALTERNAIV Nagybajom Város Önkormányzata TÁMOP / Pirka Mátyás Ifjúsági referens
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
A Hallgatói Mentorprogram működése
„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
A támogató szolgálat célja a fogyatékossággal élő személy társadalmi kirekesztésének csökkentése, az önrendelkezésen alapuló önálló életvitel megkönnyítése,
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
KAPOSVÁR ÉS AZ AKADÁLYMENTES TURIZMUS. A „Tapintható város” Szociális és Munkaügyi Minisztérium 1.4 M Ft ( 70%-30%) Vakok – és gyengénlátók számára.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
P Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység Összefogása Mélykút központtal” című, TÁMOP / pályázat Company Name.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
Drog helyzet van. Tények A kábítószerek kereslete és kínálata az elmúlt években jelentősen növekedett Magyarországon ma már szinte valamennyi ismert kábítószer.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Fiatalok Lendületben Program Youth in Action Tineret in Acțiune.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Korai fejlesztés fontossága
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
A MARCALI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL ÜLÉSEINEK MUNKARENDJE.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
„Nyitott iskola” TÁMOP
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Előadás másolata:

Egymásért fordítsuk meg a napot!

Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek pozitív társadalmi szerepekben, önálló, autonóm személyiségként mutathatják meg magukat, ▫figyelemfelhívás az egyenrangúság elfogadására

A program rövid távú céljai: •kellemes, élmény dús nap szervezése, •két „fél” egymással való találkozásának simulékonyabbá tétele, •az egészséges emberek éljék bele magukat a fogyatékkal élők mindennapi helyzetébe •figyelemfelkeltés a téma iránt

A program középtávú céljai •hagyományteremtés •a program és a célok bővebb, tágabb nyilvánosságának biztosítása •partnerek, tagok toborzása a program folytatásához •igény és állapotfelmérés - a program sikerességének elemzése és az igényekhez kapcsolódó formázása

A program hosszú távú céljai •az egészséges emberek rájöjjenek, hogy így is lehet élni •a tolerancia hatékony „elsajátításával” könnyebb élni – el kell fogadni a fogyatékkal élő embertársunkat •a nyilvánosság széles körben történő biztosítása: írjanak, beszéljenek róla – ne sorvadjon el a téma •még több ilyen vagy hasonló rendezvény szervezése

A program távlati célja: •elinduljon egy olyan fejlesztő folyamat, programsorozat amit akár évről évre meg lehet ismételni •újabb partnerek, intézmények bevonása, valamint road-show jelleggel más városokban, régiókban a program multiplikálása

A programterv •Előkészítés június augusztus 1. •Lebonyolítás augusztus szeptember 22. •Utómunkálatok október 1. – december 30.

A programba bevonni kívánt szakmai partnerek •SZTE JGYPK Gyógypedagógus Képző Intézet •SZTE JGYPK Testnevelési és Sporttudományi Intézet •SZTE Sportközpont

A program konkrét célcsoportja és a bevonni kívánt fogyatékossággal élő fiatalok •a SZTE hallgatói között felkeresni az érintett fiatalokat •Klúg Péter Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Szakiskola, Diákotthon és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény •Vakok és Gyengénlátók Csongrád Megyei Egyesülete, •Szegedi Mozgássérültek Alternatív Egyesülete

A program metodikai módszerei •csapatverseny, csapatalkotás •rekreáció •animáció •szituációs gyakorlatok •zárt csoportos és kiscsoport foglalkozások •készségfejlesztés

Interkulturális dimenzió •a program során nagy jelentősége van: ▫a sportnak valamint a mozgásfejlesztésnek ▫a személyiség, az önismeret és az önértékelés fejlődésének ▫a résztvevők megismerhetik az azonos korosztály gazdasági, társadalmi nehézségeit, problémáit és lehetőségeit

Európai dimenzió •egyenlő esély az emberi jogok gyakorlásához •a fogyatékos embereket, fiatalokat teljes jogú állampolgárként való elfogadása •aktív társadalmi befogadás •teljes körű társadalmi részvétel

Társadalmi hatás •az egészséges emberek rájöjjenek, hogy így is léteznek, élnek emberek •a résztvevők egy kellemes és élmény dús napot élnek át •az egészséges emberek bele tudják élni magukat a fogyatékkal élők mindennapi helyzetébe

Nyilvánosság •helyi rádiók •helyi kulturális televíziók •saját honlap kialakítása •szórólap készítése a rendezvényről •plakát készítése a rendezvényről •információs kiadvány készítése a program eredményeiről •interjúk a résztvevőkkel és az érdeklődőkkel

Együttműködő partner •A Szegedi Pedagógusképző Kar Hallgatóiért Alapítvány •Kért összeg: € •Nyert összeg: €