A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Advertisements

I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
EMPOWERMENT Az alkalmazottak felhatalmazása
Trendek a világban /140 ország, tanácsadó/ Dr. Szilágyi Judit.
2. előadás.
A tervezés mint menedzsment funkció
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Stratégiai emberi erőforrás menedzsment
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
1 Területi koordinációs kapacitások Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH) Péti Márton főtervező.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
A vállalat szervezete.
KÖZGAZDASÁGI SZERVEZETTIPOLÓGIA
VEZETÉSI MÓDSZEREK Jellemzői: Lehetnek: konkrét, tervszerű,
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Pepper Rendszerház Zrt.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A bürokrácia térnyerése Weber szerint a bürokráciának a társadalmi fejlődéssel összefüggésben bekövetkező „előrenyomulása” speciális racionalitásával függ.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vezetés – Vezetési Stílusok
Szervezeti formák 1. rész
Egyéni döntések a szervezetben
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
A szervezeti felépítés definíciója
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
Delegálás.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Hatalom és szervezeti politika
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
SEEM alapok.
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései

Hogyan válasszunk vezetési filozófiát (paradigmát)? A klasszikus filozófia vezetési modellje: Az Ágazati-funkcionális paradigma: a klasszikus menedzsment filozófiája A siker képlete a teljesítmény = specializáció + szabályozottság A vezető törekvése: Célok lebontása A munkamegosztásban elfoglalt hely kijelölése A munkavégzési szabályok meghatározása Szoros felügyelet (szupervízió) Dilemmák: A szabálykövető végrehajtást vagy a tényleges teljesítményt jutalmazzuk? Mi legyen a kiválasztás alapja: lojalitás vagy szaktudás

A jelen paradigmája: „a participáció” A menedzser filozófia a beosztottak részvételére alapozza a sikert. A környezet jellemzői: gyorsan változó, komplex, a tudás és az információ növekvő jelentősége Az alkalmazkodás eszköze: a folyamatos változás kényszere A munkavállaló tulajdonságai: az elismertségre való törekvés, a siker mércéje az előmenetel, növekszik a felelősség vállalási hajlam. A siker képlete a teljesítmény = delegálás + pénzügyi kontrol A kor tipikus vezetői modellje: MEV (megegyezéses eredménycélokkal történő vezetés)  A szervezet jellemzően lapos decentralizált struktúra Delegált döntési jogkör Erőforrások decentralizálása Dilemmák: Hogyan hangolható össze a parciális célok és az össz-szervezeti cél elérés közötti összhang?

A jövő paradigmája: az „empowerment” A vezető a beosztottat nem magatartás kontrollal szabályozza, hanem a mindenki által elfogadott értékekkel vezérli. A siker képlete a teljesítmény = tudás + felhatalmazás (empowerment) Az empowerment olyan vezetési filozófia, amely a több információval rendelkező beosztottnak döntési és cselekvési szabadságot ad. A beosztott nem csak a döntési jogot kapja meg, hanem a szükséges erőforrásokat is a rendelkezésére bocsátják.

„New Public Management” vagy ágazati szervezéstan? Általános vonások: az állami szerepvállalás csökkenése a teljesítményelv előtérbe helyezése az állami szféra hatékonyságának, minőségének növelése   Főbb megoldások: a piaci mechanizmusok alkalmazása közszolgáltatási tevékenységek kiszerződése új menedzsment-technikák alkalmazása szervezeti és döntési decentralizációfogyasztó- és ügyfél-orientáció minőségbiztosítási rendszerek