Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április
Kérdőív-statisztika *, február 3. – április 10. (%) *A kérdőív-adatbázisban válaszadóként vagy válaszmegtagadóként regisztráltak A válaszadási hajlandóság igen magas volt a vizsgálat során, majdnem minden alkalommal válaszoltak is.
Az elégedettség átlagpontszáma a lekérdezés hullámai szerint (1-5 pont) A megkérdezettek összességében, döntő részben elégedettnek és készségesnek mutatkoztak a magánnyugdíjpénztár irányában.
Körülbelül mennyi volt az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár öt éves átlagos reálhozama? – a lekérdezés hulláma szerint (%) A hozamot tekintve az utolsó körben lekérdezettek sem mutatkoznak tájékozottabbnak a többieknél, mindössze 4%-uk vállalkozott a válaszadásra.
A hozam megítélése a lekérdezés hullámai szerint (%) Az összes kérdést tekintve a hozam mértékének megítélésében mutatkozik a legnagyobb eltérés valamely magyarázó tényező alapján: a „jól értesült” üzletkötői kör fele úgy gondolja, hogy az Évgyűrűk hozama nem különbözik más nyugdíjpénztárakétól (a másik két körben 23-32% volt ez az arány). Ugyanakkor a harmadik kör esetében szignifikánsan alacsonyabb a „nem tudja” kategóriába tartozók aránya, mint a másik két csoportnál.
Szokta-e követni egyéni számláján, hogy a munkáltatója befizette-e egyéni tagdíját? – a lekérdezés hulláma szerint (%) A harmadik körben megkérdezettek tudatosabb ügyfélnek tűnnek válaszaik alapján, az átlagosnál nagyobb arányban kísérik figyelemmel számlájuk változását.
Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár különböző írásos anyagokat szokott küldeni tagjainak, Ön hogyan értékeli ezeket a megkereséseket? (%)
Az írásos anyagokat keveslők aránya - különböző csoportokban (%) E tekintetben a lekérdezés három köre mutatja a legnagyobb eltérést: míg az első körben megkérdezettek közül minden ötödik szeretne több írásos tájékoztatást kapni, addig a harmadik körösök esetében csupán 8% ez az arány.
Az írásos anyagok tartalmával elégedettek - különböző csoportokban (%)
Amennyiben a későbbiekben megkeressük Önt, melyik információs csatorna volna erre a legmegfelelőbb az Ön számára? (%) A kapcsolattartás eszközeinél továbbra is hasonló támogatottsággal rendelkezik a telefon, a postai illetve az elektronikus levél, s míg az t említették a legtöbben az első helyen, addig a két említés alapján a postai levelet mondták a legtöbben.