Egy innováció nyomában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

A szakképzés jelene és jövője
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
„Bérek, adók és transzferek” szakmai konferencia
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Az első házasság felbomlása
A tanári munka értékelése
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Értékelés a pedagógiában
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
A tanulók válaszai a tanulmány kérdéseire (5700 válaszadó alapján)
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Statisztika Érettségi feladatok
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
BENKŐ PÉTER VANNAK-E KULTURÁLIS RÉGIÓINK?. -A méréseknél a KSH jelentéseit vesszük alapul. -Lehetséges mutatók: -a mezorégiók különböző fokú iskoláin.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Iskolai életutak az alacsony végzettségűek körében
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Az „Asbóth-díj az év pedagógusának” kitüntetés annak a pedagógusnak adható ki, aki a tudományok, a művészetek, az oktatás-nevelés területén példaértékű,
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Tanulói lemorzsolódás 2009/2010. tanév. A 2008/2009. tanévben tanulóink közül 42 fő bukott meg (tavaly 45). Közülük 2 tanuló bukott 3 vagy több tárgyból,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
SZÜL Ő I ÉRTEKEZLET OKTÓBER 17. GIMNÁZIUMI KÉPZÉS.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Közgazdaság szakmacsoport
A felsőoktatás néhány demográfiai kérdése A külföldön tanuló hallgatók.
A tanulói jelentés.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest január 27.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Internet a családban Székely Levente –
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2014/2015. TANÉVBEN A 2014/2015. tanévben lezajlott eljárás 1.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
Honnan hová? – az oktatási stratégiánk megvalósításának négy éve Joó Horti Lívia Magyar Nemzeti Tanács
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
A szakiskola jelene és jövője
Általános iskola eredménye, értékelése
Korai iskolaelhagyás és társadalmi következményei
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Előadás másolata:

Egy innováció nyomában Mayer József – Vígh Sára Budapest, június 30.

Az előadás a következő kutatásokra épül: A tanulók munkaterhei Magyarországon OKI, 2006. Versenyképesség a közoktatásban OFI, 2007/2008. Agressziókutatás a fővárosban MFPPI, 2008/2009. Humán-erőforrás kutatás a fővárosban MFPPI, 2009. Tanulók támogatása a szakképzésben MFPPI, 2010 (publikálás előtt!) mayer.jozsef@ofi.hu

Nem mutogatunk „lefele”, de: A tanulóval kapcsolatos problémák (keletkezése), és az erre adható pedagógiai/szakmai válaszok Nem ott, ahol látszanak. Nem mutogatunk „lefele”, de: Az iskolakezdés eltérő időpontjai + a tanulók eltérő (szociális/mentális)fejlettsége Az alap(kulcs)kompetenciák megszerzéséhez biztosított azonos időtartam Általános iskola felső tagozata (a rendszer szelektivitása: a 8. és 6. évfolyamos gimnáziumok szerepe). Túlkorossá válás az általános iskolai tanulmányok időtartama alatt. Az alacsony iskolázottság újratermelődését „garantáló” családi /szociális környezetek

Másrészt: Mit várunk/várnánk a tanulóktól?

…és mi a valóság?

Mi volt az alaphelyzet?

Századokon keresztül formált szerkezet és hierarchia

Az iskolázottság várható alakulása

A népesség iskolázottsága,                                                                                                                              .                                     

A tanulók kezdőlétszáma az egyes iskolatípusokban Mayer József

Problémát (is) jelenthető tanulók a középfokú oktatásban (fő) Mayer József

Az összes tanuló és a problémát jelenthető tanulók aránya a középfokú képzésben Mayer József

A minta

Iskolatípusok és tanulói problémák – „Az egyes képzési programokban a tanulók körülbelül hány százalékát jellemezné úgy, hogy…” (a megjelölt százalékos részarányok átlaga iskolatípusonként) Mayer József

A tanulói sikertelenség okai – ahogy a pedagógusok látják Mayer József

Olvasó és nem olvasó tanulók

Egyes szabadidő-eltöltési módok gyakorisága (a válaszok százalékos részarányában)

„Szeret(ne)-e Ön saját iskolájukba járni diákként?” (összesítés – %)

A szereplők

Mentorok

Alapadatok

Hogyan kapcsolódott Ön a mentorprogramhoz?

Az Ön véleménye szerint milyen okok csökkenthetik az Ön mentorálási tevékenységének az eredményességét? (1 – nincs jelentősége…..5 – meghatározó jelentősége van)

Az Ön véleménye szerint milyen okok csökkenthetik az Ön mentorálási tevékenységének az eredményességét? (1 – nincs jelentősége…..5 – meghatározó jelentősége van)

Az Ön becslése szerint milyen arányban vannak jelen a mentori munkájában az alábbi tevékenységek?

A tanulók

Alapadatok

Kihez fordulhatnak véleményed szerint a diákok a különböző problémák esetén? (1- soha, 2 – ritkán, 3- közepesen, 4 – gyakran, 5- rendszeresen, 6 – nincs ilyen beosztású személy az iskolában)

Kihez fordulhatnak véleményed szerint a diákok a különböző problémák esetén? (1- soha, 2 – ritkán, 3- közepesen, 4 – gyakran, 5- rendszeresen, 6 – nincs ilyen beosztású személy az iskolában)

Megítélésed szerint a tanév végére hogyan alakul a tanulmányi eredményed?

Tantárgyak tetszési indexe 1.

Tantárgyak tetszési indexe 2.

Melyek azok a tényezők, amelyek szerinted befolyásolják iskolai teljesítményedet?

Szüleid legmagasabb iskolai végzettsége

…és akiken sok múlhat: a szülők

Alapadatok (anya)

Alapadatok (apa)

Szülők munkaerőpiaci-státusza

Elégedettek – e Önök gyermekük iskolájában…

Elégedettek – e Önök gyermekük iskolájában…

Mit várnak el a gyermekük jelenlegi iskolájában dolgozó pedagógusoktól?