Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Egészséges életmód Az egészség és az egészséges életmód megfogalmazása elég nehéz. Mivel minden ember különböző igényekkel, és adottságokkal, rendelkezik.
Kutatási összefoglaló IV.: Kvantitatív kutatás a kampány előtt és után
Alap Termékek.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
ESR: Fogyasztók a neten
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Táplálkozás-egészségügyi ajánlás
Az egészséges táplálkozás lehetőségeiről
Mennyire (információ)tudatos a magyar vásárló?
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Budapest XIII. kerületi Cigány Kisebbségi Önkormányzat felmérése család bevonásával készített kérdőív kiértékelése.
Kereszttáblák Babbie, E.: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
A helyes táplálkozás.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Dr. Boros Szilvia Centrum Sajtótájékoztató Táplálkozási jellemzők Magyarországon, új RDA és az egészséges táplálkozás megvalósulásának előnyei.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe.
INTEGRÁCIÓ A FEJEKBEN? A romákkal kapcsolatos lakossági attitűdök Magyarországon Bernát Anikó TARKI Társadalomkutatási Intézet október 25.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Az egészség Készítette: Vida Fruzsina.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Mi fán terem az ételhulladék?
A helyes táplálkozás.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Dr. Stummer Ildikó Budapest, szeptember 29.
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS Készítette: Nadin, Barbi, Cinti, Attila.
10. rész :Táplálékunk összetevői Szénhidrátok Klikk a folytatáshoz.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
A sejtet felépítő anyagok A sejtek anyagcseréje Tápanyagok Anyagcsere
DOWN Alapítvány Vámos Magdolna 2016.
Veszprém Megyei Kormányhivatal
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
Egészségtudatos gasztronómia
2017. Június Élelmiszer kosár Júniusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Szeptember Élelmiszer kosár Szeptemberben a legolcsóbb: Ft.
2017. Március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Október Élelmiszer kosár Októberben a legolcsóbb: Ft.
2018. Január Élelmiszer kosár Januárban a legolcsóbb: Ft.
2018. április Élelmiszer kosár Áprilisban a legolcsóbb: Ft.
2018. május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
Előadás másolata:

Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft. 1037 Budapest, Bokor u. 10. I. em. Tel: +36 1 391-4334 Fax: +36 1 391-4333 Email: office@trendinternational.hu 2013. 01. 08.

A kutatás módszertana, célcsoportja on-line közösségre reprezentatív lakossági minta Elemszám N= 500 Reprezentativitás kritériumai: Életkor Nem Iskolai végzettség Településtípus

Mintaösszetétel Nem Életkor N= 500 Iskolai végzettség Település típus

A kutatás fő kérdéskörei Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők Mit jelentenek Önnek: egészséges, light, hozzáadott cukrot nem tartalmaz, reform élelmiszer Szokta-e, és ha igen milyen gyakran és hol vásárolni ezeket a termékeket?

Speciális táplálkozási igények Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők A válaszadók körülbelül felének van a családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik. Főként súlyproblémákból és betegségekből eredően, de az általános egészségmegőrzés és az allergia is közel hasonlóan hangsúlyosak. 1. Van-e az Ön családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik (pl. fogyókúrázik), vagy valamilyen típusú betegségben, táplálékallergiában szenved? N=500/ adatok %-ban Speciális táplálkozási igények súlyproblémák betegség általános egészségmegőrzés érdekében allergia

Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők – Településtípus szerinti bontásban A városi lakosság az átlagtól nagyobb arányban élnek speciális táplálkozási igényekkel. 1. Van-e az Ön családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik (pl. fogyókúrázik), vagy valamilyen típusú betegségben, táplálékallergiában szenved? N=500/ adatok %-ban N=105 N=115 N=165 N=115

Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők – Településtípus szerinti bontásban A budapesti válaszadók az átlaghoz képest lényegesen nagyobb arányban étkeznek speciálisan súlyproblémák miatt, a megyeszékhelyeken élők betegségek miatt, a városiak pedig allergia miatt. A falvakban és megyeszékhelyeken élők körében kevésbé jellemző az allergia miatti speciális táplálkozás. 1. Van-e az Ön családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik (pl. fogyókúrázik), vagy valamilyen típusú betegségben, táplálékallergiában szenved? N=500/ adatok %-ban N=105 N=115 N=165 N=115

Mit jelenten Önnek….. Egészséges Egészséges Természetes alapanyagok 2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Jót tesz a szervezetnek 11% Természetes alapanyagok 13% Zöldségek, gyümölcsök 9% Nem káros a szervezetre 8% Egészséges Adalékanyag mentes 13% Bio termékek 6% Vitamindús 2% Zsírszegény termékek 3% Tartósítószer mentes 5%

Mit jelentenek Önnek….. Light Alacsony zsírtartalom 28% Light 2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Alacsony zsírtartalom 28% Könnyen emészthető, könnyű 14% Alacsony kalóriatartalmú 5% Light Alacsony cukortartalom 31% Nem hizlal 2%

Hozzáadott cukrot nem tartalmaz Mit jelentenek Önnek….. Hozzáadott cukrot nem tartalmaz 2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Csak a természetes cukrokat tartalmazza 16% Édesítőszerrel készül 10% Cukormentes 9% Hozzáadott cukrot nem tartalmaz Cukorbetegek is fogyaszthatják 5% Diétás 1%

NT/NV 23% Mit jelentenek Önnek….. Reform Reform Újszerű táplálkozás 2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Újszerű táplálkozás 17% Bio élelmiszerek 8% Hagyományos ételek 4% NT/NV 23% Reform Magas rosttartalmú ételek 4% Drága 3% Diétás 2% Divat 2% Sok magvas ételek 3% Természetes alapanyagok 3% Teljes kiőrlésű termékek 3% Adalékmentes 2%

A válaszadók több mint fele legalább alkalmanként vásárol Terméktípusok vásárlási gyakorisága A válaszadók több mint fele legalább alkalmanként vásárol alacsony zsírtartalmú (62%), hozzáadott cukor nélküli (56%), esetleg csökkentett cukortartalmú (55%) vagy light (50%) termékeket. A válaszadók valamivel több mint negyedére jellemző a bio, öko valamint a diétás termékek legalább alkalmi vásárlása. Gluténmentes termékeket 15%, míg laktózmentes illetve update termékeket 10-10% vásárol ilyen gyakorisággal. 3. Szokta-e vásárolni, és ha igen milyen gyakran, az alábbi terméktípusokat? N=500/ adatok %-ban

Diétás termékeket kicsivel többen vásárolnak városokban. Terméktípusok rendszeres vásárlása– Településtípus szerinti bontásban Az átlaghoz képest Budapesten nagyobb arányban vásárolnak hozzáadott cukor nélküli termékeket, míg a megyeszékhelyeken élők körében az alacsonyabb zsírtartalmú élelmiszerek vásárlása jellemzőbb. Diétás termékeket kicsivel többen vásárolnak városokban. 3. Szokta-e vásárolni, és ha igen milyen gyakran, az alábbi terméktípusokat? N=500/ adatok %-ban Total Budapest Megyeszékhely Város Község/Falu N=105 N=115 N=165 N=115 Alacsony zsírtartalmú termékek Hozzáadott cukor nélküli termékek Csökkentett cukortartalmú termékek Light termékek Bio, öko, organikus termékek Diétás termékek Gluténmentes termékek Laktózmentes termékek Update termékek

Leggyakrabban vásárol Terméktípusok vásárlási helye Ilyen jellegű termékeket leggyakrabban a hipermarketekben vásárolnak a megkérdezettek. 4a. Hol szokta, szokták ezeket a termékeket vásárolni? 4b. Hol vásárolja/vásárolják a leggyakrabban? N=500/ adatok %-ban Szokott vásárolni Leggyakrabban vásárol Hipermarketben (Tesco, Auchan, Interspar) Diszkontban (Profi, Lidl, Aldi, Penny) Szupermarketben (Spar, Tesco) Hazai láncban (Coop, CBA, Real, Arzenál) Független kisboltban Reform boltban, speciális boltban Egyéb, éspedig interneten rendelem, piacon, termelői zöldség közösség, külföldről piacon, termelői zöldség közösségtől

Terméktípusok leggyakoribb vásárlási helye – Településtípus szerinti bontásban Budapesten az átlaghoz képest többen vásárolnak a szupermarketekben és a reform boltokban, míg a falvakban élők körében az átlaghoz képest is magasabb az ilyen termékek hipermarketekben történő beszerzése. 3. Szokta-e vásárolni, és ha igen milyen gyakran, az alábbi terméktípusokat? N=500/ adatok %-ban Total Budapest Megyeszékhely Város Község/Falu N=105 N=115 N=165 N=115 Hipermarketben (Tesco, Auchan, Interspar) Diszkontban (Profi, Lidl, Aldi, Penny) Szupermarketben (Spar, Tesco) Hazai láncban (Coop, CBA, Real, Arzenál) Független kisboltban Reform boltban, speciális boltban Egyéb, éspedig

Leggyakoribb vásárlási hely választásának indokai 5. Miért a……… (a 4b-ben. említettre kérdezendő), vásárolja/ vásárolják a leggyakrabban? N=500/ adatok %-ban, a 2% alatti említéseket nem mutatjuk Bolttípus Indokok Hipermarketben (Tesco, Auchan, Interspar) Olcsó (38%); Széles választék (29%); Útba esik, a közelben van (17%) Diszkontban (Profi, Lidl, Aldi, Penny) Útba esik, a közelben van (55%) Széles választék (10%) Szupermarketben (Spar, Tesco) Olcsó (68%); Útba esik, a közelben van (35%) Hazai láncban (Coop, CBA, Real, Arzenál) Útba esik, a közelben van (68%) Független kisboltban Széles választék (27%); Útba esik, a közelben van (13%) Reform boltban, speciális boltban Megbízható (13%);

Állításokkal való egyetértés A válaszadók nagy többsége úgy véli, hogy az egészséges élelmiszerek drágák, és több mint harmaduk úgy gondolja, hogy az egészséges táplálkozás lemondás bizonyos élvezetekről. Minden harmadik megkérdezett kerüli a tartósítószeres és minden negyedik az e-betűs adalékokat tartalmazó élelmiszereket. 6. Mely állítással ért Ön egyet? Kérem, értékeljen egy 5-ös skálán, ahol az 5= Teljes mértékben egyetértek, 1=Egyáltalán nem értek egyet; természetesen használhatja a köztes értékeket is. N=500/ adatok %-ban Bottom2 (1+2%) 1 2 3 4 5 Top2 (4+5%) az egészséges élelmiszerek szerintem drágák az egészséges táplálkozás lemondás élvezeti értékekről kerülöm a tartósítószerrel készült élelmiszereket kerülöm az E-betűs adalékanyagot tartalmazó élelmiszereket kerülöm a finomított szénhidrátokat gyakran fogyasztok olyan gabonát melyek értékeiket újra felfedezték: tönköly (búza), hajdina (pohánka), köles, amarant odafigyelek a termékek kalóriaértékére figyelem az INBÉ-t (ajánlott napi beviteli érték) kerülöm az állati fehérjék fogyasztását tehéntej helyett inkább fogyasztok szója-, rizs-, mandulatejet stb.