Vasúttársaságok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

A gyorsvonati pótdíj (GYVP) bevezetésének hatása A Magyar Közlekedési Klub állásfoglalása 2013.május 6.
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Megvalósítás lehetőségei. Kiss Béla MÁV ZRt. VMMSZK
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
Transzszibériai vasút
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A Transz-Szibériai Expressz
A HÍD. Régebben még az idő múlását különböző jelzésekkel érzékeltették. Például ha egy hajó miatt egy hidat kellett felemelni,kolomppal jelezték a kezdetét…
A Szlovák Köztársaság és Magyarország közötti együttműködés a vasúti személyszállítás terén Ing. Milan Miklovič A Szlovák Köztársaság Közlekedésügyi, Építésügyi.
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Megy a gőzös, megy a gőzös….
FOTÓ március 2010 Wuhan pályaudvar A legmodernebb kínai szupergyors vasút.
Orient expressz: első útjára október 4-én indult „Roi des Trains,Trains des Rois” (vonatok királya, királyok vonata)
Nyíregyháza, szeptember 09.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Stuttgart ERASMUSosként
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Magyarország vasúthálózata a kezdetektől 1914-ig
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Fukusimai atomerőmű-baleset
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
A BIZTOSÍTÁSOK ALAPGONDOLATÁT A KÖZÖS KOCKÁZATVISELÉS JELENTI.
Budapest turisztikai marketingje
Transz-Szibériai Vasút
PC Hálózatok.
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
1. feladat Makó és Veszprém között a távolság 270 km. Reggel 8-kor elindult egy vonat Makóról 60 km/h sebességgel. 9-kor Veszprémből indult egy gyorsvonat.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
SZÖUL 서울 특별시.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
VASÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
BUDAPEST Készítette: Bugyinszki Fruzsi. A közel egy hónapig tartó vásár évente több mint fél millió látogatót vonz Magyarország és Európa minden tájáról.
Tudományos konferencia a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) Győr, szeptember 22. SVÁJCI MINTÁJÚ ÜTEMES MENETREND (ITF), VALAMINT.
A barnamezős rehabilitáció fejlesztéspolitikai kérdései Magyarországon
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
5.tétel: Területi folyamatok és közigazgatás a kiegyezéstől Trianonig ( )
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
Új Japán luxusvonat A JR Japán vasút naponta 16.8 millió utast szállít Japánban, és 1688-állomása van. Csaknem dolgozót foglalkoztat, az irodái.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a fű?
Készítette: Valkó Dániel
keskeny nyomközű (760 mm), erdei vasút keskeny nyomközű (760 mm), erdei vasút vonalának hossza 11,2 km vonalának hossza 11,2 km Budai-hegységben közlekedik,
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
Előadó: Kozák Tamás A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Szabó.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a f ű ?
Városi közlekedés, forgalomtechnika 15. előadás
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
VII. Közlekedéstudományi Konferencia
Svájc – Golden Pass Line
Csapkó István osztályvezető-helyettes
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Menetrendek.
Előadás másolata:

Vasúttársaságok

Magyar vasút (MÁV) Japán vasút (Shinkansen)

Máv története A Magyar Államvasutak (MÁV) 1868. július 1-jén "született", amikoris a magyar kir. kormány megvásárolta a csődbement Magyar Északi Vasutat, illetve annak Pesttől Salgótarjánig és Józseftárnáig terjedő vonalait (jelenleg 80a, 81), minden tartozékával, a további építésre vonatkozó már elkészült tervekkel, egyéb ingóságaival és az összes jogaival együtt. A vonal Pesti végállomása a jelenlegi Józsefvárosi pályaudvar volt. (Itt jegyzem meg, hogy nem ez volt a legelső vasútvonal Magyarországon. A legelső gőzvontatású vasútvonal a Pest-Vác vonal (33,9 km, jelenleg 70), amelyet 1846. július 15-én nyitottak meg

Shinkansen A Sinkanszen (新幹線, Hepburn-átírással Shinkansen; a szó jelentése „új fővonal”) egy gyorsvasúthálózat Japánban, amelyet a Japan Railways, az ország fő vasúttársasága üzemeltet. Mióta 1964-ben megnyitották az első vonalat, a „Tókaidó Sinkanszent” (Tokió és Ószaka között), a hálózatot a legtöbb honsúi és kjúsúi nagyvárosra kiterjesztették, maximum 300 km/h-s sebességgel valamint földrengés- és tájfunbiztos vonatokkal. A tesztek során a vonatok sebessége a hagyományos vasúti kocsiknál 443 km/h, a mágnesvasút vasúti kocsijainál pedig 580 km/h volt.

Shinkansen (Ágyúgolyó) Japánban 1964-ben indult első útjára a Shinkansen (Ágyúgolyó)  névre keresztelt nagysebességű vasút. Többek között arról is nagyon híres, hogy még nem történt személyi sérüléssel járó baleset, mióta üzemel. Nem véletlenül hívják néha a világ legbiztonságosabb vonatának.

A Sinkanszen kifejezés szigorúan véve csak a vasúti vonalat jelöli, a rajta közlekedő vonatok neve Super Express, bár a megkülönböztetést Japánban is csak ritkán alkalmazzák. A régebbi japán vasútvonalakhoz képest a Sinkanszen-vonalak 1435 mm nyomtávolságúak, valamint alagutakat és viaduktokat használnak, így inkább átmennek az akadályok alatt és elmennek az akadályok felett, mint megkerülnék őket.

A Sinkanszen jelenlegi hálózata Jelmagyarázat: Zöld: JR East sárga: JR Central kék: JR West piros: JR Kyūshū szürke: építés alatt

Magyar vasútvonal

Japán vonatnemek Nozomi: a leggyorsabb Hikari: körülbelül ugyanott áll meg, mint a Nozomi, csak lassabban megy Kodama: minden állomáson és megállóhelyen megáll.

Magyar vonatnemek Belföldi helyközi és elővárosi InterPici – Az InterPici az InterCity vonatokat egészítik ki a kevésbé forgalmas vonalakon. Személy – A személyvonat minden állomáson és megállóhelyen megáll. Általában 2. osztályú kocsikkal közlekedik. Gyorsított – Csak forgalmasabb állomásokon áll meg, az elővárosi vonatokat egészítik ki. Zónázó – Az elővárosi vonatokat egészíti ki.

Nemzetközi EC – EuroCity vonat nemzetközi forgalomban, MÁV, ÖBB, ČD vagy DB kocsikkal, pótjegy váltható rájuk. Belföldi forgalomban a pótjegy váltása kötelező. EN – EuroNight Nemzetközi minőségi éjszakai vonat Európa nagyvárosaiba MÁV vagy CFR kocsikkal, pótjegy váltható rájuk. Belföldi forgalomban a pótjegy váltása kötelező. ER – EuRegio, a szomszédos uniós tagországokba közlekedő nemzetközi személyvonat. Ilyen vonatok közlekednek Bécsújhelyről Sopronba, Bécsből Győrbe és Szombathelyre, valamint Grazból Szombathelyre.

Belföldi távolsági IC – InterCity vonat, általában belföldi távolsági forgalomban. Többnyire csak megyeszékhelyeken és fontos turisztikai központokban állnak meg. Felújított vagy új személykocsikkal közlekedik. Helyjegy/pótjegy váltása kötelező. Gyors – A normál gyorsvonat szerepét már régen átvették az InterCity vonatok, ma sokszor "lelakott" vasúti kocsikkal közekedik. Megyeszékhelyeken, nagyobb városokban és vasúti csomópontokon is megáll. Ebbe a tipusba olvadtak bele az egykori expressz- és sebesvonat fajták. Néhány járat első osztály nélküli.