A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP 1.1.22-2012-2012-0001.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Mezei Cecília tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Magyar Tudományos Akadémia
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Dombi Péter MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP Műhelyvita.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
A kistelepülési esettanulmányokból leszűrhető tanulságok
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Előadó: Varjú Viktor (PhD) tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete.
ÖNKORMÁNYZAT, GAZDÁLKODÁS, SZOLGÁLTATÁS Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének Költségvetési Bizottságának ülésén Miskolc, október.
Humánkineziológia szak
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Kereszttáblák Babbie, E.: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata
Közigazgatási alapismeretek
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
Közszolgáltatás-szervezés és regionalizmus Budapest térségében Készítette: dr. Kovács Róbert Magyar Regionális Tudományi Társaság.
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
SZÜLŐK LÁZZAL, LÁZCSILLAPÍTÁSSAL KAPCSOLATOS ISMERETEI
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Finta István Ph.D. tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK A települési.
Európai Uniós Támogatás EU URBAN Program: EU célzott programja Lokális városfejlesztés között Célja: Gazdasági - társadalmi regeneráció Fejlődés.
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Dudás Zoltán Gyermekvédelmi és Gyámügyi Főosztály
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Modell program a szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására Dunaújvárosban TÁMOP / Kedvezményezett:
Lakossági elégedettségmérő kérdőív Hány éve lakosa a településnek? A válaszadók közül a Nyékládházán születettek aránya 30%
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
BerekfürdőSzórványkonferencia  A Magyaratádi Református Egyházközséghez 3 gyülekezet tartozik (Igal, Kazsok és Büssü).  A Missziói Körzet.
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETFEJLESZTÉSI REFORMJA ÁROP-1.A LAKOSSÁGI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS.
Példa egy ppt prezentációhoz
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Hajdúnánás, december 19. A LAKOSSÁG KÖRÉBEN ÁTFOGÓ FELMÉRÉS ÉS ELEMZÉS A KÖZSZOLGÁLTATÁSOKKAL KAPCSOLATOS ELÉGEDETTSÉGRŐL ÉS FELMERÜLŐ IGÉNYEKRŐL.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK Az Integrált.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
A HAZAI VÁLLALKOZÁSOK ÉS A VÁLLALKOZÓK LAKOSSÁGI MEGÍTÉLÉSE, NEGATÍV SZTEREOTÍPIÁK VIZSGÁLATA LAKOSSÁGI KVANTITATÍV FELMÉRÉS KUTATÁSI RIPORT JÚLIUS.
„Út a munkához”program
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP Műhelyvita Pécs, május 20. Lakossági kérdőíves felmérés

• Kérem, hogy az iskolai osztályzatoknak megfelelően osztályozza 1-től 5- ig a következő helyi közszolgáltatások fontosságát • A kérdőívben szereplő 21 közszolgáltatást tartalmilag összetartozó dimenziókba csoportosítottuk, minek jegyében hat típuskategória jött létre: • oktatás, • szociális szolgáltatások, • egészségügy, • kultúra-sport, • település-fenntartás, • munkahely (munkahelyteremtés, közmunkák biztosítása). A közszolgáltatás-típusok fontosságának megítélése

• Nem – Számottevő különbségeket nem találtunk. • Életkor – (18–24, 25–39, 40–59, 60+) 1.Az oktatást a 18–24 év közöttiek, illetve a 60 felettiek kevésbé tartják fontosnak, mint a 25–59 közötti generációk. 2.A szociális közszolgáltatásokat a legfiatalabbak lényegesen kevésbé tartják fontosnak. • Iskolai végzettség (8 általános vagy kevesebb, középfokú, felsőfokú) 1.Az oktatási, a szociális ágazati, valamint a kulturális és sport szakterületű típusokat az alacsony iskolai végzettségűek, míg 2.a munkahelyteremtéssel kapcsolatos közszolgáltatásokat pedig a magasabb iskolai végzettségűek tartják kevésbé fontosnak. • Szubjektív vagyoni helyzet (jobb, mint az átlag, átlagos, rosszabb, mint az átlag) 1.Az önmagukat az átlagnál jobb vagyoni helyzetűre értékelők az oktatást lényegesen fontosabbnak találják. A közszolgáltatás-típusok fontosságának megítélése (3)

• Lakóhely típusa (Budapest, megyei jogú város, 10 ezer főnél népesebb település, 2–10 ezer fő közötti település, 2 ezer fő alatti település) 1.A vizsgált szempontok közül a lakóhely típusa van a legnagyobb hatással a közszolgáltatások fontosságának megítélésére. Itt mindegyik közszolgáltatás-típusnál láthatunk eltéréseket. 2.A településméret csökkenésével az oktatási és a szociális kategória kapcsán relevánsabban, az egészségügy tekintetében pedig valamivel mérsékeltebben csökken az adott közszolgáltatás megítélésének fontossága. A közszolgáltatás-típusok fontosságának megítélése (4)

• Hat alternatív lehetőséget kínált a kérdőív az indokolásra: 1.Mert itt nincs ilyenfajta szolgáltatás. 2.Mert ott olcsóbb. 3.Mert ott jobbak a szakemberek. 4.Mert ott modernebbek a fizikai/infrastrukturális feltételek. 5.Könnyebben megközelíthető. 6.Egyéb. • 5 közszolgáltatás-típus (a bölcsőde, óvoda, idősek otthona, idősek klubja, valamint az önkormányzati lakások, helyiségek) esetében csak nagyon alacsony elemszámú válaszokat állt volna módunkban értékelni. • 7 közszolgáltatás-típus tekintetében vizsgálhattuk a válaszokat. Ezek a következők: általános iskola (N=24), középiskola (N=130), háziorvos, gyermekorvos, védőnő (N=150), orvosi ügyelet (N=255), könyvtár (N=102), művelődési ház (N=134), ifjúsági ház (N=54). Miért máshol veszi igénybe az adott közszolgáltatást?

Miért máshol veszi igénybe az adott közszolgáltatást? (2)

• Az orvosi ügyelet és a középiskola kapcsán nyilatkoztak a legtöbben úgy, hogy a közszolgáltatást azért veszik igénybe másutt, mert helyben nincs elérhető – nincs semmi meglepő ebben. • A „minőségi tényező” 1.Oktatás kapcsán körülbelül egynegyede a válaszadóknak (alapfokú 25%, középfokú 26%). 2.Könyvtár (38%), művelődési ház (38%), ifjúsági ház (39%) közel azonos, 40% körüli arány. 3.Házi orvosi ellátás esetében több mint a megkérdezettek fele – 54%. Miért máshol veszi igénybe az adott közszolgáltatást? (3)

• A felkínált alternatívák az alábbiak voltak: 1.állami szervezet (pl. Kormányhivatal, KLIKK, járási hivatal stb.), 2.civil szervezet (pl. alapítvány), 3.magánvállalkozás, 4.helyi önkormányzat, 5.egyház. Melyik közszolgáltatóban bízik jobban?

Melyik közszolgáltatóban bízik jobban? (%)

Állami szervezet (%)

Önkormányzat (%)

Magánvállalkozás (%)

Civil szervezet (%)

Egyház (%)

• Két kérdés szerepelt ebben a blokkban 1.Hajlandó-e többet utazni azért, hogy jobb közszolgáltatáshoz jusson? 2.Hajlandó-e többet utazni azért, hogy olcsóbb közszolgáltatáshoz jusson? Hajlandó lenne-e többet utazni?

• Jobb közszolgáltatásért 1.A magasabb iskolai végzettségűek inkább hajlandóak utazni a jobb közszolgáltatásért. 2.Az önmagukat az átlagosnál jobb vagyoni helyzetűnek értékelők inkább hajlandóak utazni a jobb közszolgáltatásért. 3.A Budapesten és a legkisebb településkategóriában élők inkább hajlandóak utazni a jobb közszolgáltatásért. 4.A fiatalabbak inkább hajlandóak utazni a jobb közszolgáltatásért. • Olcsóbb közszolgáltatásért 1.A fiatalabbak inkább hajlandóak utazni az olcsóbb közszolgáltatásért. 2.A Budapesten, valamint a legkisebb település típusban élők azok, akik inkább hajlandóak utazni az olcsóbb közszolgáltatásért. Hajlandó lenne-e többet utazni? (2)

• A következő válaszkategóriák közül lehetett választani: 1.igen, hajlandó lenne a jobb minőségért többet fizetni, 2.igen hajlandó lenne többet fizetni, ha közelebb kerül a közszolgáltatás, 3.igen hajlandó lenne többet fizetni, ha a munkaidőn túl is igénybe tudná venni a közszolgáltatást, 4.nem, mert nem képes többet fizetni, 5.nem, mert nem hajlandó többet fizetni. Hajlandó lenne egy közszolgáltatásért többet fizetni?

Hajlandó lenne egy közszolgáltatásért többet fizetni? (db) N=1503

• Igen, hajlandó lenne a jobb minőségért többet fizetni 1.A magasabb iskolai végzettségűek inkább hajlandók lennének a jobb minőségért többet fizetni. 2.Az önmagukat az átlagnál jobb anyagi helyzetűnek értékelők inkább hajlandók a jobb minőségért többet áldozni. 3.A fiatalabbak inkább hajlandóak a jobb minőségért fizetni. 4.A budapestiek és a legkisebb településkategóriában élők hajlandóak lennének többet fizetni a jobb minőségért. • Nem, mert nem képes többet fizetni 1.Az alacsonyabb iskolai végzettségűek inkább választották ezt a kategóriát. 2.Az átlagnál rosszabb vagyoni helyzetűek inkább választották ezt a kategóriát. 3.Az idősebbek inkább választották ezt a kategóriát. Hajlandó lenne egy közszolgáltatásért többet fizetni?

• Nem, mert nem hajlandó többet fizetni 1.Az alacsonyabb iskolai végzettségűek inkább választották ezt a kategóriát. 2.Az átlagnál rosszabb vagyoni helyzetűek inkább választották ezt a kategóriát. 3.A budapestiek és a legkisebb településkategóriában élők kevésbé választották ezt a kategóriát. Hajlandó lenne egy közszolgáltatásért többet fizetni?

Köszönöm figyelmüket! Bodor Ákos Grünhut Zoltán A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása ÁROP