Fejlesztések a hallgatói juttatások terén az ELTE-n Stéger Csilla és Köblös István V. ETR Konferencia Szeged, 2008. 04. 10-11.
Az átalakítás szükségessége Juttatási keretszabályok változása (51/2007. korm. rend.) Menedzsment szempontok (nyitott folyamat + heti ismétlődés + korlátozott munkaerő mennyiség) Keretfigyelés felelőssége
A folyamat az átalakítás előtt kari ösztöndíj keretek központi keretek kari utalványozás központi utalványozás számfejtés fedezet ellenőrzés + utalás visszapattanás korrekciók
Problémák Fedezet ellenőrzés csak utólag valósul meg Fedezet hiány esetén a számfejtett és a ténylegesen utalt ösztöndíj keveredik Javítás, stornózás nagyon nehézkes Giro fájl manuális javítása Heti ismétlődésű munka
Alapelvek Jó volt eddig is, hogy … Nem volt jó, hogy … …a kifizetési listák ott készültek, ahol a tényleges döntés született az ösztöndíj összegéről …a hallgatói reklamációt helyben (karon) le lehetett rendezni, nem volt szükség több szereplő bevonására Nem volt jó, hogy … …a fedezethiány csak utólag derült ki: kifizetési kereteket és a tényleges kifizetéseket nem lehetett automatikusan összevetni utalás előtt, mert a keretek csak az SAP-ban voltak nyilvántartva …a heti rendszerességű utalás nagyon elaprózta a munkaerőt, az utalás véglegesen nem zárult le a következő számfejtésig
Az átalakítás céljai Átláthatóság, kiszámíthatóság: Juttatási keretek 51/2007. korm. rend. szerint Zárt juttatási folyamat, havi ismétlődés Keretfigyelés előre hozatala Világosan rögzített és dokumentált folyamatok Egységesebb jogcím és munkaszám rendszer
Átalakítás HKR módosítása: új jogcím struktúra Jogcímenkénti utkód rendszer kialakítása Fordulónapi (2007. 09. 01.) egyenlegek kiszámítása, átvezetés az új munkaszámokra ETR-es keretfigyelés bevezetése Részletes folyamat szabályozás rektori utasításban, kézikönyv készítése
jogcímenkénti ösztöndíj keretek az ETR-ben kifizetési lista készítés fedezet ellenőrzés az ETR-ben utalványozás számfejtés utalás giro „visszapattanás” korrekciók
Támogatás Jogcímenkénti db modulok Szociális alaptámogatási pályázat kezelő modul 10%, 20% és egyéb szociális pályázatokat támogató modul Q tér és panaszfa Ügyfélhívó (már telefonos és online időpont foglalással)
Köszönjük a figyelmet!