TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
Iskolánkról.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A gyakorlatvezető mentor
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakiskolai fejlesztési program
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

TÁMOP-3.4.3/08-/2-2009-0143 ZÁRÓKONFERENCIA Új tehetséggondozási módszerek és programok kialakítása két eltérő profilú miskolci középiskolában

Tisztelettel köszöntöm vendégeinket a Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Központ 125. jubileumi tanévében

Projekt időtartama: 2010. július 1.- 2011. szeptember 30. A konzorcium tagjai: 1. Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Központ (Miskolc, Hősök tere 1.) 2. Herman Ottó Gimnázium (Miskolc, Tizeshonvéd u. 21.) Projekt időtartama: 2010. július 1.- 2011. szeptember 30. Főkedvezményezett megnevezése: Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Központ A projekt támogatásának összege: 18.857.228 Ft

A projekt leírása A projekt célja két eltérő profilú középiskola (gimnázium és szakközépiskola) összekapcsolása a tehetséges tanulókon keresztül, a tanórai és a tanórán kívüli tehetség-kibontakoztató programok szervezéséhez szükséges komplex feltételrendszer továbbfejlesztése a középiskolás korosztályhoz tartozó tehetségek számára

ELVÉGZETT TEVÉKENYSÉGEK 1. A tehetségazonosítás   Cél: tehetségazonosítás teljes körű mérés segítségével. Eredmény: a két iskola 1200 tanulójának mérése, egyénenkénti értékelése, tehetségek azonosítása, a tehetséggondozó programba való beválogatásra a pályázat futamideje alatt, a kidolgozott protokoll alapján. A tehetségfejlesztő szakkörökbe beválogatásra került kb. 150 tanuló, valamint 17 kiemelkedően tehetséges gyerekek, akiknek a fejlesztése egyéni mentorálási, fejlesztési rendszer keretében történt

2. Projektverseny tematikájának kidolgozása:   Cél: egy olyan projekt verseny tematikájának kidolgozása középiskolás tanulók részére, amely illeszkedik a Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Központ profiljához és a Herman Ottó Gimnázium idegenvezetési fakultációjához. Eredmény: a projekt időtartama alatt egy projektverseny felhívásának, szabályzatának, feladatainak kidolgozása. A 2 fordulós verseny megszervezése, lebonyolítása

3. Tehetségprogramok megvalósítása: Cél: az általános intellektuális képességek, kompetenciák fejlesztése talaján speciális képességek kibontakoztatása. Eredmény: a 2 iskolában összesen 17 különböző tehetséggondozó szakkör (pl. kézműves szakkör, Iránytű – idegenforgalmi szakkör, Ifjú vállalkozók klubja stb.) működött a pedagógusok által kidolgozott tematikák alapján kb. 150 tanuló bevonásával. A 2 iskolában összesen 17 tanuló egyéni fejlesztése zajlott a tanév során a pedagógusok által kidolgozott tematikák alapján különböző területeken.

4. Továbbképzés megszervezése pedagógusok számára:   4. Továbbképzés megszervezése pedagógusok számára: Cél: olyan alapvető az iskolai tehetséggondozást segítő elméleti és gyakorlati ismeretek nyújtása a pedagógusok számára melyek elsajátítása révén képes lesz nevelő-oktató munkájába beépíteni a tehetség felismerésének, fejlesztésének, gondozásának szakmai lépéseit. Eredmény: 14 fő pedagógus részére akkreditált 30 órás továbbképzés megszervezése - azok, akik a továbbképzés követelményeit elsajátították, saját pedagógiai praxisukban tudatosabb, hatásosabb tehetségfelismerő és tehetségfejlesztő munkát fognak végezni. 

5. Tudománynépszerűsítő előadások Cél: a tanulók személyesen találkozhassanak a tudományok képviselőivel. Eredmény: A Herman Ottó Gimnázium szervezésében az érdeklődő diákok több alkalommal is részt vehettek vendégelőadók, különböző tudományágak jeles képviselőinek előadásain. 6. Tanulásmódszertan fejlesztése Cél: diákok számára tréning megszervezése, lebonyolítása. Eredmény: A Herman Ottó Gimnáziumban került sor egy 2 x 4 órás tanulás-módszertani tréning megtartására 15 tehetséges tanuló részvételével.

7. A pedagógusok munkájának összehangolása (munkacsoportok) Cél: a két középiskola tehetséggondozásban részt vevő pedagógusaiból 2 munkacsoport alakítása, működtetése külső szakértő vezetésével. Eredmény: A Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakképző Intézetben működött a tanévben a Fejlesztési munkacsoport 17 pedagógus részvételével, a Herman Ottó Gimnáziumban pedig az Esetelemző munkacsoport szintén 17 pedagógussal. 8. Versenyfelkészítő feladatok Cél: A tehetséggondozásban, versenyfelkészítésben használható anyag készítése Eredmény: a Herman Ottó Gimnáziumban elkészült 4 témában 4 feladatgyűjtemény a felkészítő tanárok munkájának segítése céljából.

   9. A projekt során készült tematikák, feladatgyűjtemények hozzáférhetőségének biztosítása Cél: a nyilvánosság biztosításán belül az elkészült tematikák, szakmai anyagok az iskolák pedagógusai számára a jövőben is elérhetők, felhasználhatók legyenek. Eredmény: Az iskolák honlapján megjelenő tartalom hozzáférhető. 10. Eszközbeszerzés Cél: a tervezett szakkörök működéséhez szükséges eszközök és a projekt lebonyolításához szükséges irodaszerek beszerzése. Eredmény: Mindkét iskolában sor került több kis értékű eszköz (pl. szakkönyv) beszerzésére.

Összegzés:   A két iskola diákjainak teljes körű felmérése lehetőséget adott a tantestületeknek tehetséges diákok felfedezésére. A projektben részt vevő pedagógusok megismerhették a másik iskola tehetséggondozási sajátosságait, a munkacsoportok munkája során kicserélhették tapasztalataikat, a továbbképzés pedig hozzásegítette őket a további sikeres tehetséggondozó munkájukhoz. A tehetséggondozó szakkörök sokoldalú kínálata olyan diákokat is megmozgatott, akiknél a motiváció korábban nem jelent meg.

A megszervezett és megrendezett „Miskolc, a kereskedők és vendéglősök városa” c. projektversenyhez két másik iskola diákjai és tanulói is csatlakoztak. Az egyéni fejlesztés, mentorálás lehetőséget adott 17 diák teljes körű segítésére, versenyfelkészítésére, gondozására. A projekt során elkészült tematikák, feladatgyűjtemények a későbbiekben is jól használhatóak lesznek. A tudománynépszerűsítő előadások olyan területre kalauzolták a diákokat, ahol egy tanítási óra keretében nem jártak még.

Akik nélkül nem jött volna létre Mattyasovszkyné Lipták Éva igazgató Dr. Burkáné Szolnoki Ágnes igazgató Madarász Péter igazgatóhelyettes Várfalvi Pálné, pénzügyi vezető A Városi Pedagógiai Intézet vezetője, munkatársai Szalai Zita, marketing Külső vállalkozások és nem utolsó sorban a két iskola PEDAGÓGUSAI Köszönjük!