Az ESZA Nonprofit Kft. helye a pályázatkezelésben, illetve a TISZK pályázatok az ÚMFT-ben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A időszak végrehajtási intézményrendszere
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Támogatási szerződéstől…
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
(Záró)Projekt Előrehaladási Jelentés (PEJ/ZPEJ)
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
EKOP Elektronikus levéltár
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
KEOP / A barlangokban egykor kialakított világítási rendszerek energiatakarékos, a lámpaflóra kialakulását és terjedését minimalizáló.
Európai Uniós pályázatok
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai.
Európai Uniós pályázatok
Ellenőrzési tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtása során Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
TISZK pályázatok az ÚMFT-ben: TÁMOP projektek zárása során a TISZK-eket érintő kötelezettségek.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Nyilvánosság biztosítása
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs uniós programigazgató.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
TISZK pályázatok az ÚMFT-ben: TÁMOP 2. 2
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
HEFOP /2 intézkedés Monitoring rendszere. Szakmai monitoring célja Mi a cél? Legfőbb célja a támogató és a kedvezményezett közös érdekének érvényesítése:
TÁMOP /1-2 TÁMOP /1 Az utcán élő hajléktalan személyek társadalmi visszailleszkedésének, foglalkoztathatóságának elősegítése, sikeres.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Projekt zárás.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Projektek megvalósítása során felmerülő módosulások kezelése.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Monitoring tájékoztató nap július 8. Budapest TÁMOP /1/A és TÁMOP /2/A/KMR Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Előadás másolata:

Az ESZA Nonprofit Kft. helye a pályázatkezelésben, illetve a TISZK pályázatok az ÚMFT-ben

A pályázatkezelőről - ESZA, WSA, STRAPI • Az EU pályázatkezelési portfólió összevonásának célja a gyors és hatékony forráskijuttatás, az ügyfélkiszolgálás egyszerűsítése és átláthatóbbá tétele • Az összevonás kivitelezésének tervezése októberben indult el • Első lépésben az WSA EU pályázatkezelési feladatainak átvételének és az ESZA hazai pályázatkezelési portfóliójának átadásának előkészítése történt meg • Az előkészítést 5 szakmai munkacsoport végezte • A STRAPI feladatainak átvétele december közepén indult el • A kijelölő rendelet december 31-én jelent meg • A portfólió változás január 1-el lépett életbe • Portfólió változás • ESZA által kezelt Nemzeti Civil Alapprogramhoz tartozó hazai pályázati portfólió átadása a korábbi OKMTI, most Wekerle Sándor Alapkezelőnek (WSA), valamint Gyermek és Ifjúsági Alapprogram pályázatainak átadása az NCSSZI részére • A WSA és a STRAPI által kezelt TÁMOP, TIOP, KMOP prioritások pályázati portfóliójának átvétele • A teljes TÁMOP és TIOP, valamint a kapcsolódó KMOP konstrukciók kezelése az ESZA-ban történik • A portfólió változás az ESZA összes működési területét érinti Informatika, infrastruktúra Gyors és hatékony forráskijuttatás és felhasználás Ügyfélszolgálat, kommunikáció Pályázat kezelési folyamatok Ellenőrzés, szabálytalanság kezelés Panaszkezelés Gazdálkodás és jog Szervezeti kultúra és humánerőforrás

ESZA Nonprofit Kft. Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Service Level Agreement : NFT, ÚMFT, ÚSZT Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonos Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium vállalkozási szerződés: NCA, hazai pályázatok Nemzetgazdasági Minisztérium vállalkozási szerződés: hazai pályázatok Nemzeti Erőforrás Minisztérium vállalkozási szerződés: hazai pályázatok Intézményrendszer

Feladatok, tevékenységek

Az ESZA pályázati portfóliója a feladatok átvételével darabszámban háromszorosára, értékben több mint duplájára növekedett

Ügyfeleink

TISZK-ek a 2007/2008, 2009/2010-es kiírásokban TÁMOP /1TÁMOP /2 TIOP /1KMOP 4.1.1/ATÁMOP /1 TÁMOP B-09/1 TIOP /1 Összesen Kedvezménye zettek száma 12 db31 db20 db7 db18 db6 db12 db106 db Lekötött forrás Kifizetett előleg Számla alapú kifizetés Összes kifizetett támogatás Forrásfelhasz nálás aránya 91,51%96,24%94,66%89,26%77,58%76,53%48,60%83,68%

Projektek zárásának, megvalósításának aktuális helyzete as kiírások: összesen 70 Kedvezményezett TÁMOP /1: 12 projekt, 10 lezárt, 2 ellen szabálytalansági eljárás van folyamatban, 91.5 %-os forrásfelhasználás TÁMOP /2: 31 projekt, 29 lezárt, 1 ellen szabálytalansági eljárás van folyamatban, 1 ZPEJ feldolgozás alatt, 96.2 %-os forrásfelhasználás TIOP /1: 20 projekt, 9 lezárt, 1 szabálytalansági eljárás, 4 meghosszabbított projekt, amely még megvalósítás alatt van, a többi projekt zárása folyamatban, 94.6 %-os forrásfelhasználás KMOP 4.1.1/A: 7 projekt, 5 lezárt, 1 zárása folyamatban, 1 még megvalósítás alatt, 89.2 %-os forrásfelhasználás es kiírások: összesen 36 Kedvezményezett TÁMOP /1, TÁMOP B-09/1, TIOP /1: projektmegvalósítások még nagyrészt folyamatban TÁMOP B-09/1: 4 szakmailag lezárt projekt, 1 záró jelentés került eddig benyújtásra, 2 projekt 1 éven túli meghosszabbításra került IH engedéllyel

Záró elszámolási csomag Záráshoz információk: ESZA honlapon az „Pénzügyi elszámolás részletes szabályai” elnevezésű dokumentum ( A záró csomag ellenőrzése három részből áll:  ZKK ellenőrzése  ZPEJ ellenőrzése  Záró helyszíni ellenőrzés Amíg e három rész között egy is van, ami nem megfelelő, addig a teljes csomag nem hagyható jóvá és a ZKK-ban igényelt összeg sem fizethető ki.

Záró elszámolási csomag  Szakmai és pénzügyi ág találkozása  Kedvezményezettnek egyszerre kell benyújtania a két dokumentumot a TSZ-ben meghatározott időpontig (3.3.3 pont) elektronikusan (=online számlakitöltőn keresztül generált formanyomtatványok) és papír alapon  Fontos: a projekt fizikai megvalósulását követő időszakban a Kedvezményezett részéről csak pénzügyi teljesítés történhet, tehát számla nem állítható ki és semmilyen teljesítés a szállítók részéről nem megengedett.  A ZKK+ZPEJ benyújtásáról a KSZ levélben tájékoztatja a Kedvezményezettet, a határidő lejárta előtt 15 naptári nappal  Záró elszámolás esetén nem érvényesül a jó-tételek továbbengedésének a szabálya!  A ZKK és ZPEJ hiánypótlás/korrekció/elfogadás/elutasítás egyszerre, egy levélben történik.  Kifizetés csak a ZPEJ elfogadását követően történhet meg!

Záró elszámolási csomag Fontos!  ZKK tartalmazzon minden elszámolható, a projekttel kapcsolatosan felmerült költséget, ami még nem került eddig elszámolásra benyújtásra  Elszámolhatósági feltételeknek megfelelően kerüljön összeállításra, tekintettel arra, hogy további elszámolás benyújtására nincs lehetőség.  SZM, VB: a projekt fizikai zárását követően semmilyen módosításra nem lesz lehetőség  A Támogatási Szerződésük kritikus részein (indikátorok, költségvetés) az esetlegesen szükséges módosításokat még a záró csomag benyújtása előtt végezzék el, a vonatkozó kérelmeket nyújtsák be felénk még a projekt fizikai zárásáig  A hatályos költségvetésnek meg nem felelő tételek (pl. sortúllépés esetén) véglegesen elutasításra fognak kerülni  Indikátorok nem teljesülésekor szabálytalansági eljárás indul, mely visszakövetelést eredményezhet.  Előleg elszámolása: A kedvezményezettnek a ZKK-ban kell legkésőbb elszámolni az előleggel.

Záró helyszíni ellenőrzés A záró elszámolási csomag ellenőrzésének határidején belül záró helyszíni ellenőrzést folytat le a Kedvezményezetteknél a KSZ A projekt megvalósulásának teljes körű dokumentum alapú ellenőrzése: pénzügyi, szakmai teljesítés, közbeszerzések, nyilvánosság, horizontális szempontok teljesülése:  A támogatási szerződésben rögzítettek teljesítésének ellenőrzése  A benyújtott PEJ-ekben leírtak ellenőrzése  A végrehajtás a jogszabályi előírásoknak megfelelő Indikátorteljesítések:  A projekt során elért indikátorok teljesítésének igazoló dokumentumai (a dokumentum az indikátor fajtájától függ, de minden esetben egyértelműen, és objektíven mutatja a vállalt indikátor számszerű, dokumentált megvalósulását)  Teljesült és vállalt indikátor érték összehasonlítása: 100%-90% rendben 90%-75% arányos kifizetés 75% alatt meghiúsult a projekt, támogató eláll a szerződéstől.

Fenntartási kötelezettségek, fenntartási jelentés  A ZKK/ZPEJ értesítő levélben tájékoztatjuk a kedvezményezettet fenntartási jelentés benyújtási kötelezettségéről, amelynek részletes szabályait a pályázati útmutató és a támogatási szerződés tartalmazza Pályázati útmutató C10. pontja: -A támogatott beruházással létrehozott szolgáltatásokat az 1083/2006/EK rendelet szerint a projekt fizikai befejezését követően minimum 5 évig fenntartja es üzemelteti. -legalább 5 évig fenntartja es működteti a TISZK-et -A támogatás által megvalósított fejlesztés eredménye (beleértve kifejlesztett szolgáltatások es eszközbeszerzés) a fenntartási kötelezettség fennállása alatt a Támogató előzetes jóváhagyása nélkül nem idegeníthető el, nem terhelhető meg, nem adható bérbe. -A projekttel kapcsolatos minden dokumentumot december 31-ig meg kell őrizni, elkülönítetten kell tartani -Amennyiben az indikátoroknál hatásindikátort vállalt, akkor azokat az ott leírtak szerint teljesíteni kell (és jelenteni róla)

Fenntartási kötelezettségek, fenntartási jelentés  A fenntartási időszak időtartama 5 év, melynek kezdete a projekt befejezését követő nap.  Jelentés tárgyát képező időszak kezdő dátuma első PFJ esetén: a projekt befejezését követő nap. A jelentés tárgyát képező időszak záró dátuma a kezdőnaptól számított 12 hónap utolsó napja lesz. Projekt befejezése= TSZ (esetenként eltérhet) pontja alapján „A Projekt akkor tekinthető befejezettnek, ha a Közreműködő Szervezet a Kedvezményezett zárójelentését elfogadta és az utolsó kifizetési kérelem alapján a támogatást átutalta.” Tehát a fenntartási időszak kezdete a ZPEJ+ZKK elfogadásának napját követő nap.  A fenntartási jelentést, a jelentés tárgyát képező időszak utolsó naptári napját követő 15 munkanapon belül kötelező benyújtani.

Projektmegvalósítás problémái Főbb problémák a projektmegvalósítás alatt:  Indikátor értelmezési és teljesítési problémák: az értelmezéseket az IH egységesen próbálta tisztázni az információs napokon, ahol lehetett, ott pedig szerződésmódosítással korrigáltuk az értéket, DE! a minimálisan elvárt célérték alá nem mehetett egy projekt sem  Horizontális szempontok módosítása: sok Kedvezményezett a projektirodára értelmezte a szempontokat, vagy a as kiírások esetében pedig a pályázó Önkormányzatra, ezt szerződésmódosítással kellett kezelni, a TISZK intézményekre aktualizálni  Közbeszerzések esetleges sikertelensége, vagy elhúzódása a projekt időtartamának eltolódását okozta: projekthosszabbításokkal kezeltük, ahol az indokoltsága alátámasztott volt, ha túlnyúlt a pályázati útmutató által megszabott maximális projekthosszon, akkor az IH engedélyével  Tájékoztatás és nyilvánosság nem megfelelő teljesítése: EU-s logók hiánya, az arculati kézikönyv előírásainak be nem tartása  Nagyszámú szerződésmódosítás és változásbejelentés kezelése nehézkes, és néha elhúzódó egyeztetéseket eredményezett

Eredmények számokban, képekben  66 TISZK támogatása a közötti időszakban, országosan összesen 86 TISZK létezik  tanulót érintettek a fejlesztések –közvetve, vagy közvetlenül (támogatott TISZK-ek össztanuló létszáma), ez a i tanévre: főre csökkent  Fenntartása a támogatással létrehozott szolgáltatásoknak és magának a TISZK intézményeknek a legkésőbb záró projekthez viszonyítva: decembere

32 TISZK infrastrukturális fejlesztése is megvalósult (TIOP, KMOP): TIOP /1, felújítás

KMOP-4.1.1/A: zöldmezős beruházás

Korszerű tanműhelyek, eszközbeszerzés

Tanártovábbképzések

Szakmai munkacsoportok: tananyagfejlesztés, közös stratégiák kidolgozása

Konferenciák, a nyilvánosság erősítése

Köszönöm a figyelmet! Sok sikert a projekt zárásához! Kovács Ágnes Uniós Programvezető ESZA Nonprofit Kft.