Kaposvár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakképzés jelene és jövője
Advertisements

Egy innováció nyomában
 Szociális alapú ösztöndíj kifizetésére: Rendszeres Szociális Ösztöndíj, Rendkívüli Szociális Ösztöndíj, Alaptámogatás, Szakmai Gyakorlati Ösztöndíj,
„Bérek, adók és transzferek” szakmai konferencia
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Ötvös Mónika Felelő(s) Közösségek Nemzetközi Konferencia
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Pécsi Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Pécs, szeptember 10.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
általános főig. helyettes
Szőke István Szakmai igazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
A tudás értéke Nyelvtudás, közgazdasági és természettudományos tájékozottság Európában Lannert Judit.
1 A roma integrációt segítő támogatások, programok a somogyi kirendeltségeken Pécs, június 10. Dr. Tarrné dr. Törzsök Piroska Kaposvári KISZO igazgató.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő-kínálat,
Dél-dunántúli Munkaügyi Központ MUNKAERŐ-KERESLETIÉS KÍNÁLATI ELŐREJELZÉSEK HEFOP 1.2. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése kutatási alkomponens.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember 29. Pécs, 2007.
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
A kistérségi koordinátorok roma integrációs feladatai
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Klebelsberg Ösztöndíj Program A pályázat célja a tanári pályát választó hallgatók motiválása pedagógusi hivatásuk gyakorlására, a tanári pályát.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Vállalkozások versenyképességének biztosítása az európai uniós forrásokkal Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
A foglalkoztatáspolitika aktuális kérdései Győr,
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
D R. F ILEP B ÁLINT M ÁJER E SZTER P ETRA T ÖMBÖLY T EODÓRA W INKLER C SABA N OVEMBER 5. Rektori Titkárság K ÖZPONTI F ELVÉTELI KAMPÁNY.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
A szakiskola jelene és jövője
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Szakképzési pályaorientációs fórum
„Első lépés” a Zemplénben TÁMOP C-09/
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Korai iskolaelhagyás és társadalmi következményei
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Háromszéki szakoktatás jövője
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
„Út a munkához”program
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

Kaposvár

Roma tanulók ösztöndíja

Kaposvár város bemutatása Somogy megye székhelye Dél-dunántúli régió központjában helyezkedik el, az egyik legdinamikusabban fejlődő város lakosainak száma: 66.827 fő, ebből kb. 3500 fő roma származású

A probléma megfogalmazása A rendszerváltás negatív következményei: munkahelyek számának csökkenése munkanélküliségi ráta emelkedése alacsony iskolai végzettségű személyek kiszorulása a munkaerőpiacról roma származású lakosság körében nőtt a hiányos iskolázottságú fiatal felnőttek száma

Célok A roma származású lakosság foglalkoztathatóságának növelése – két módon: 1.) Munkalehetőség biztosítása - „Segély helyett munka” bevezetése, 2.) Iskolázottság növelése – oktatás Felnőttek: képzések, átképzések Gyermekkorban tudatosítani a tanulás fontosságát, Ösztönzés a 8 általános, középfokú, illetve felsőfokú végzettség megszerzésére.

Gyakorlati megoldások Cigány Kisebbségi Önkormányzat kezdeményezte ösztöndíjrendszer létrehozása, mely tanulmányi eredmény s nem szociális helyzet alapján történik első pályázat kiírása 1995 augusztusa, ezt követően félévenként

Pályázók köre: általános iskola 7. osztályától kezdve, ha tanulmányi eredménye a 3,5-öt, szakiskolások, középiskolások, felsőfokú intézményekben tanulók esetében a 3,0-et meghaladja. Ösztöndíj összege: iskolatípustól – tanulmányi eredménytől függően sávosan változik 1.500,-Ft/fő/hótól 6.000,-Ft/fő/hóig terjed.

A rendszer működése Pályázat kiírása, közhírré tétele Pályázati határidő megjelölése Intézmény véleményezi Pályázatok összegyűjtése Előterjesztés elkészítése Döntés – Cigány Kisebbségi Önkormányzat

Tapasztalatok - eredmények Támogatásban részesítettek számának növekedése - 1995/1996-os tanév 63 fő - 2007/2008-as tanév 103 fő Az ösztöndíjra fordítható forrás növekedése - 1995/1996-os tanév 421.500,-Ft - 2008/2009-es tanév 2.000.000,-Ft Növekszik továbbá az ösztöndíjban részesített középiskolai és felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók száma

a támogatottak között egyre több a középiskolát végzett lány a szakmát szerzettek többségének legkésőbb 1-2 éven belül sikerül elhelyezkednie munkabérből és nem segélyből élnek családalapítás esetén a tanulást, mint értéket átörökítik gyermekeik számára

Az ösztöndíj presztízsét növeli, hogy a támogatás megállapításáról ünnepélyes keretek között a város polgármestere értesíti a tanulókat.

Kinek ajánlható a rendszer Ahol hasonló problémák jelentkeznek Ahol az önkormányzat tenni szeretne a romák integrációjáért Ahol valamennyi forrást biztosítani tud erre az önkormányzat

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!