OLVASÓI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS EREDMÉNYEI, 2014

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Üdvözöljük a Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtárban! Vegyen részt nálunk egy képzeletbeli sétán, hogy otthon érezze magát akkor is, ha először érkezik hozzánk!
Advertisements

A könyvtárak és a könyvtárosok szerepváltozásai
A MATARKA használata a Nyíregyházi Főiskolán Pillanatképek egy tájékoztató könyvtáros életéből. Nyíregyházi Főiskola Központi KönyvtárHatvani István.
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Egy tervezett elektronikus agrár-piactér kérdőíves megkérdezésének tapasztalatai Szabó-Szentgróti Eszter – Csonka Arnold – Szabó-Szentgróti Gábor Kaposvári.
Internet alapú önértékelés
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
A GÖDÖLLŐI VÁROSI KÖNYVTÁR ÉS INFORMÁCIÓS KÖZPONT ARCULAT-ELEMZÉSE
BLK:OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK1 OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Készítette: Takács Krisztina
A magyar háztartások fizetési szokásai
WELCOME! Bevezető könyvtárbemutató
RÓDER IMRE VÁROSI KÖNYVTÁR VECSÉS
Országos Széchényi Könyvtár
Berzsenyi Dániel F ő iskola Regionális Fels ő oktatási Forrásközpont Épült: november november 06.
Könyvtári honlap - látogatottsági statisztika Kovács Beatrix MKE MKSZ rendezvény
Méltó helyet a fittségnek a kardio-vaszkuláris- metabolikus rizikó megítélésében !
Titokzatos vásárlók.
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Könyvtári informatika II.
A DEENK szervezete, munkafolyamatai
A GYŰJTEMÉNY KVANTITATÍV ELEMZÉSE AZ ELEMZÉS KÉRDÉSE: SZÁMSZERŰEN ÉS ARÁNYAIBAN HOGYAN OSZLIK MEG A GYŰJTEMÉNY?
Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok Szolnok május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet
CSALÁDBARÁT KÖNYVTÁR XVIII. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Könyvtáros Klub április
Jókai Mór Városi Könyvtár, Pápa
TANULÓI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztés keretében án kitöltött tanulói kérdőívek kiértékelése.
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Több mint könyvtár A Gödöllői Városi Könyvtár és a digitális kihívás.
Válság adta lehetőségek a könyvtárakban. Holland és magyar tapasztalatok Dippold Péter Egyházi Könyvtárak Egyesülésének konferenciája. Pápa,
Fekvőbeteg ellátás november. Hányadik alkalommal veszi igénybe az ellátást? %
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE AZ IKSZT-KUTATÁS ELSŐ EREDMÉNYEI II. SZAKMAI MŰHELY KŐVÁGÓSZŐLŐS, 2015 MÁJUS 21.
Pillanatképek a Hős utcából Előzetes eredmények a júliusában lefolytatott szociológiai kutatásból Vigvári András ELTE Angelusz Róbert Társadalomtudományi.
Tendenciák a felsőoktatási könyvtári szolgáltatások területén március 10. Batiz Judit szolgáltatásvezető 1.
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
A KKÉK megvalósításának lehetséges gyakorlati útja egy nagyobb egyházi könyvtárban EKE szakmai nap: Budapest,
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Központi Könyvtár Közvéleménykutatás március.
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII
Akcióhatékonysági index
ELÉGEDETTSÉGI FELMÉRÉS
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A SEAS Library bemutatása
Gyorsjelentés a városi könyvtárakról
Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése
Digitális könyvtárak és archívumok (példák)
A Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár rövid történet, honlap
Akcióhatékonysági index
Akcióhatékonysági index
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Akcióhatékonysági index
A Semmelweis Egyetem rövid történet, honlap
Rövid ismertető a gyűjteményről és a szolgáltatásokról
A SEAS Library bemutatása
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
A Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár rövid történet, honlap
Előadás másolata:

OLVASÓI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS EREDMÉNYEI, 2014 Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ

A KÉRDŐÍV 207 kitöltött kérdőív Nem reprezentatív Nagyon sok hiba, pontatlanság Nem megbízható eredmények Tendenciák kiolvashatók Olvasói ötletek a végén

Minden korosztály képviselve volt A kérdőívet kitöltők 69%-a nő

Korcsoport szerinti elemzés Naponta látogatók többsége 20 év alatti Heti látogatóink többsége 20 év alatti vagy 61 év feletti Havi rendszerességgel főleg a 31-40 évesek és a 61 év felettiek jönnek

Részlegek használata Átlagosan 4 részlegünket, szolgáltatásunkat használják Legtöbben a ruhatárat, mosdókat használják Felnőtt könyvtár 70% Regisztráció 66% Gyermekkönyvtár 53% Folyóirat olvasó 37% Olvasóterem 30% (!) MásArc 12% Infohíd 8% Gödöllő Gyűjtemény 7%

Online és digitális szolgáltatásaink használata Az olvasók többsége semmilyen e-szolgáltatásunkat nem ismeri, nem használja Átlagosan 1 e-szolgáltatást neveztek meg Legnépszerűbb, legismertebb: Online katalógus Online hosszabbítás Online előjegyzés Wifi Elektronikus hírlevél A többit csak egy-két olvasó ismerte.

Online és digitális szolgáltatásaink használata korcsoport szerint 14 év alatt és 61 év felett alig használják Online katalógusunkat a többi korcsoport vegyesen (21-50) Előjegyzés: 15-40 évesekre jellemző Hosszabbítás: 15-50 Elektronikus hírlevél: 31-50 Wifi: 30 év alatt Elégedettség: 2-3 fő teljesen elégedetlen Legjobb eredményt az online hosszabbítás kapta. Legrosszabb eredményt az epadlás blog, a digitális folyóirat és a Gödöllő Wiki kapta.

Elégedettség könyvtárunkkal általánosságban Legjobbnak értékelt területek: tisztaság, fűtés, klíma, épület megközelíthetősége Legkedvezőtlenebb tényezők: nyitva tartás, polcfeliratok, eligazító táblák, értesítések a könyvtári hírekről. Nyitva tartás: 30 év felett mindenki elégedett, 20 év alattiak az elégedetlenek. Ők azok, akik leginkább naponta járnak hozzánk. Értesítés: itt is leginkább a 20 év alattiak elégedetlenek.

Olvasói elégedettség részlegenként A legtöbb hiba itt adódott. Sokan el sem olvasták. Kétféle grafikon, egymásnak inversei. A legrosszabb értékek is 3,49 átlagot jelentenek a négyes skálán. Fejlesztendő területekről érdemes beszélni

A gyűjtemény állapota, elhasználtsága kapta a legrosszabb értékeket. Utána következik a gyűjtemény összetétele és az eligazodás a részlegekben Udvariasság és szakmai felkészültség legrosszabb  a regisztráción (3,84 és 3,88) Gyorsaság legrosszabb a felnőtt és gyerekkönyvtárban, regisztráción és a Cserkészben Egyéni igények teljesítése legrosszabb a ruhatárban és olvasóteremben Gyűjtemény összetétele legrosszabb a felnőttben és folyóirat-olvasóban Eligazodás legrosszabb: felnőttben, MásArcban, gyerekben és ruhatárban. Gyűjtemény állaga viszonylag rossz mindenütt. Munkatársak szakmai felkészültsége és udvariassága (lila és fekete vonal) kapta a legjobb értékeket