Dr. Kovács László Az innovációs szempontok érvényesítési lehetőségei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KISVÁLLALKOZÁSOK EURÓPAI KARTÁJA (NYILATKOZAT) A lisszaboni strat é gi á val ö sszhangban, miszerint az Eur ó pai Uni ó nak a vil á g legversenyk é pesebb.
Advertisements

A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Pályázati források a határon átnyúló fejlesztések ösztönzésére Kárpát-medence kincsei - Eger, Dr. Horváth Annamária.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Általános egyszerű eljárás VIII szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Kína üzleti szemmel június 24..
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Dr. Kovács László Főtitkár
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
K+F+I pályázati lehetőségek vállalkozásoknak!
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZÁMVITEL.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Innovációs források felhasználásának regionális tapasztalatai
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
HHR.
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
A hazai KKV-k fejlesztése hiteltermékkel
Környezeti Kontrolling
Közbeszerzési Hatóság
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Lorem ipsum.
A SZELLEMI TULAJDON ÉS A KÖZBESZERZÉS
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Közbeszerzési Hatóság
A kohéziós politika jövője
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

Dr. Kovács László Az innovációs szempontok érvényesítési lehetőségei a közbeszerzési eljárásokban Dr. Kovács László Közbeszerzési Hatóság Főtitkár 2018. október 31.

Az előadás vázlata Fenntartható közbeszerzések az Európai Unióban Innováció az EU-ban Az innováció támogatásának lehetőségei a hazai közbeszerzési szabályozásban

Fenntartható közbeszerzések az Európai Unióban

Európa 2020 stratégia I. Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája – 3 prioritás Intelligens növekedés: tudáson és innováción alapuló gazdaság kialakítása; Fenntartható növekedés: erőforrás-hatékonyabb, környezetbarátabb és versenyképesebb gazdaság; Inkluzív növekedés: magas foglalkoztatás, valamint szociális és területi kohézió jellemezte gazdaság kialakításának ösztönzése.

Európa 2020 stratégia II. 5 nagyszabású cél előirányozása: a foglalkoztatás, az innováció - EU GDP-jének 3 %-át a K+F-re kell fordítani, az oktatás, a társadalmi befogadás, az éghajlat/energiapolitika területén, amelyeket 2020-ig kíván megvalósítani. A közbeszerzést piaci eszköznek tekinti, mely alkalmas: az üzleti környezet javítására – különösen az innovatív kkv-k számára, erőforrás hatékony és alacsony CO2 kibocsátású fejlesztések támogatására (zöld közbeszerzés), vállalkozások innovációs kezdeményezéseinek segítésére (innovatív közbeszerzés), társadalmi csoportok felzárkóztatására (szociális közbeszerzés).

Fenntartható közbeszerzések Környezetvédelmi szempontok érvényesítése: zöld közbeszerzés (GPP) Olyan áruk, szolgáltatások, építési beruházások beszerzése, amelyek életciklusuk teljes időtartama alatt kevésbé ártalmasak a környezetre, mint az egyéb módon beszerzett, azonos fő funkciót betöltő áruk, szolgáltatások és építési beruházások. Szociális szempontok érvényesítése: társadalmilag felelős közbeszerzés (SRPP) Szociális szempontok legalább egyikének figyelembe vétele: munkalehetőség, tisztességes munka, a szociális és munkajogok tiszteletben tartása, társadalmi befogadás (ideértve a fogyatékkal élőkét is), esélyegyenlőség, hozzáférhetőség és minden felhasználó számára alkalmas kialakítás; Fenntarthatósági kritériumok mérlegelése: etikus kereskedelem, önkéntes társadalmi felelősségvállalás (CSR) Innováció támogatása 6

Innováció az Európai Unióban

Innováció az EU-ban Forrás: European Innovation Scoreboard 2018 (https://ec.europa.eu/docsroom/documents/30281)

2014/24/EU irányelv - Preambulum (47) preambulumbekezdés: A hatóságoknak a közbeszerzést a lehető legmegfelelőbb módon kell stratégiailag felhasználniuk az innováció ösztönzése érdekében; Az innováció hozzájárul: a közszolgáltatások hatékonyságának és minőségének javításához, a közforrások lehető legelőnyösebb felhasználásához, szélesebb körű gazdasági, környezeti és társadalmi előnyök eléréséhez, a fenntartható gazdasági növekedés elősegítéséhez. (95) preambulumbekezdés: Az Európa 2020 stratégia célkitűzéseinek eléréséhez rendkívül fontos a közbeszerzésben rejlő lehetőségek teljes mértékben való kiaknázása; a közbeszerzés az innováció kulcsfontosságú katalizátora.

2014/24/EU irányelv – Innováció fogalma 2. cikk 22. pont: Új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett termék, szolgáltatás vagy folyamat (beleértve: termelési, építési, illetve konstrukciós folyamatokat), új marketingmódszer, vagy új szervezési mód megvalósítása, az üzletvitel, a munkaszervezés vagy a külső kapcsolatok terén, amelynek célja, hogy elősegítse a társadalmi kihívások leküzdését, előmozdítsa az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedést célzó Európa 2020 stratégia végrehajtását.

2014/24/EU irányelv – Eszközök Műszaki leírás (42. cikk (3) bekezdés a) pont, 43. cikk); Változatok benyújtása (45. cikk); Szerződésteljesítési feltételek (70. cikk); Odaítélési szempontok (67. cikk (2) bekezdés); A szerződések odaítélésének elvei (73. cikk); Határon átnyúló közös beszerzések szabályai (39. cikk).

2014/24/EU irányelv – Egyes eljárásfajták Tárgyalásos eljárás és versenypárbeszéd – jogalap: tervezés vagy innovatív megoldás (26. cikk (4) bekezdés) Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás – jogalap: kizárólag kutatási, kísérleti, tanulmányi vagy fejlesztési cél (32. cikk (3) bekezdés a) pont) Innovációs partnerség (31. cikk)

Uniós segédanyagok A Bizottság közleménye – Kereskedelmi hasznosítást megelőző beszerzés: az innováció serkentése a fenntartható, minőségi európai közszolgáltatások érdekében [SEC(2007) 1668] Útmutató a közigazgatási hatóságok számára az innovációs célú közbeszerzésről Szellemi tulajdonjogok és innovációs közbeszerzés - útmutató Az Európai Bizottság innovatív közbeszerzési útmutatója [C(2018) 3051 final] http://fenntarthato.kozbeszerzes.hu/innovativ-kozbeszerzes/

Az innováció támogatásának lehetőségei a hazai közbeszerzési szabályozásban

Az innováció támogatásának lehetőségei a hazai közbeszerzési szabályozásban I. Műszaki leírás: teljesítmény vagy funkcionális követelmények meghatározása (321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 46. § (2) bekezdés) Értékelési szempont: a gazdaságilag legelőnyösebb ajánlat kiválasztása – legjobb ár-érték arány szempontja: szociális, környezetvédelmi és innovatív tulajdonságok (Kbt. 76. §) Különleges szerződésteljesítési feltételek– AK innovációt ösztönző feltételeket határozhat meg (132. § (1) bekezdés) Határon átnyúló beszerzések szabályozása (Kbt. 30. §)

Az innováció támogatásának lehetőségei a hazai közbeszerzési szabályozásban II. PCP eljárás lefolytatásának lehetősége (Kbt. 9. § (8) bekezdés l) pontja szerinti K+F szolgáltatási kivételi kör) – a Kbt.-t nem kell alkalmazni: a 73000000-2-tól 73120000-9-ig tartó, valamint a 73300000-5, a 73420000-2 és a 73430000-5 CPV kódok által meghatározott kutatási és fejlesztési szolgáltatásra, kivéve, ha annak eredményét kizárólag az AK hasznosítja tevékenysége során, és az ellenszolgáltatást teljes mértékben az AK szerv teljesíti. Tehát a mentesülés feltétele: Társfinanszírozás, AK nem köt ki kizárólagos hasznosítási jogot.

Az innováció támogatásának lehetőségei a hazai közbeszerzési szabályozásban III. Tárgyalásos eljárás/ versenypárbeszéd alkalmazása: a közbeszerzés tárgya tervezést vagy innovatív megoldásokat tartalmaz (Kbt. 85. § (2) bekezdés; 85-89. §; 90-94. §); Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás – árubeszerzés: (Kbt. 98. § (4) bekezdés a) pont) az érintett dolgot kizárólag kutatási, kísérleti, tanulmányi vagy fejlesztési célból állítják elő; ez az eset azonban nem alkalmazható olyan mennyiség esetén, amely megalapozza a piacképességet, illetve a kutatásfejlesztés költségeit fedezi; Innovációs partnerség - a piacon létező megoldások segítségével meg nem valósítható innovatív termék, szolgáltatás vagy építési beruházás beszerzésére irányuló többszakaszos tárgyalásos eljárás (Kbt. 95-97. §).

Köszönöm a figyelmet!