Mihályffy László, KSH STAB ülés, április 14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
T ű zvédelmi M ű szaki Irányelv Fire Protection Technical Guideline Azonosító: TvMI 6.1: Beépített t ű zoltó berendezések tervezése, telepítése.
Advertisements

Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
FIZIKA Alapok Balthazár Zsolt Apor Vilmos Katolikus Főiskola.
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
Joó Horti Lívia MNT, Közoktatási Bizottság elnöke Szabadka, március 29.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Vetésforgó tervezése és kivitelezése. Vetésforgó Vetésterv növényi sorrend kialakításához őszi búza250 ha őszi árpa50 ha lucerna ebből új telepítés 300.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
A háztartások életszínvonala. Tartalom 1.Bevezetés 2.Jövedelmi helyzet 3.Szegénység vagy társadalmi kirekesztődés 4.A háztartások fogyasztása 5.Összegzés.
A szakiskolák aktuális problémái
WinVill működése a 10 vonal példáján bemutatva
tananyag =előadások és gyakorlatok anyaga (írott és elmondott is)
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
WORKSHOP A DUÁLIS KÉPZÉSEKRŐL
Bevezetés Biometria I. Molnár Péter Állattani Tanszék
2. előadás Viszonyszámok
Becslés gyakorlat november 3.
Áramlástani alapok évfolyam
A titkosítás története
Microsoft Office Publisher
Transzplantációs Alapítvány a Megújított Életekért
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Mihályffy László, KSH STAB ülés, április 14.
A közigazgatás személyi állománya
Mintavétel és becslés október 27. és 29.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
CÍM Név: Konzulens(ek):
Kockázat és megbízhatóság
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Monte Carlo integrálás
Mintavételes eljárások
A mozgási elektromágneses indukció
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Általános kémia
Mintavételes eljárások
A GAZDASÁGI MŰVELETEK ÉS HATÁSUK A VAGYONRA
„Visszapillantó tükörből előre”
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Kvantitatív módszerek
Kvantitatív módszerek
Business Mathematics
Regressziós modellek Regressziószámítás.
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
Hosszúidejű Spektrogram mérés az ELQ 35 - el
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Háztartási termelés, család, életciklus
A szakképző iskolát végzettek iránti kereslet várható alakulása – a 2008-as vizsgálat tanulságai és a 2009-es vizsgálat menete Tóth István János, PhD.
Területi egyenlőtlenségek összetettebb mérése: Gini együttható
10. POLITIKAI FÖLDRAJZI ALAPFOGALMAK ÉS AZ ÁLLAMOK FAJTÁI.
Kiútkeresés a válságból Gömbös-kormány
Járműtelepi rendszermodell 2.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Pont- és burorékdiagram
Matematika 11.évf. 1-2.alkalom
Hosszúidejű Spektrogram mérés az ELQ 30A+ - al
Matematika II. 5. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2015/2016. tanév
Kísérlettervezés 2018/19.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Marton Ádám, a módszertanász
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Mintavételes eljárások
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Mihályffy László, KSH STAB ülés, 2015. április 14. A mintakoordináció alkalmazása a statisztikai hivatalok folyamatos reprezentatív megfigyeléseiben Mihályffy László, KSH STAB ülés, 2015. április 14.

Tartalomjegyzék Bevezetés, a mintakoordináció célja A mintakoordináció fogalma, típusai A mintakoordináció néhány módszere Alkalmazások, tapasztalatok Amiről nem esett szó …

A mintakoordináció fogalma, típusai 1.

A mintakoordináció fogalma, típusai 2 Koordinálás az átfedés nagysága szerint

A mintakoordináció fogalma, típusai 3 Koordinálás egyidejű, illetve időben egymás utáni mintavétel esetén

A mintakoordináció fogalma, típusai 4 Koordinálás háztartásstatisztikai és gazdaságstatisztikai minták esetén

Folytonos háztartásstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása 1.

Folytonos háztartásstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása 2 Folytonos háztartásstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása 2. Negyedéves minták 1998. I-1999. III. Panelek száma: 5, átfedési ráta: 4/5 Hullámok 1998. I. 1998. II. 1998. III. 1998. IV. 1999. I. 1999. II. 1999. III. 1 G F E D C B A 2 H 3 I 4 J 5 K

Folytonos gazdaságstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása Általános megjegyzések 1.

Folytonos gazdaságstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása Mintavétel PRN módszerrel 2.

Folytonos gazdaságstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása A „JALES” módszer 3.

Folytonos gazdaságstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása A „JALES” módszer (folyt.) 4.

Folytonos gazdaságstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása A „JALES” módszer (folyt.) 5.

Folytonos gazdaságstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása Negatív koordinálás a Cotton-Hesse módszerrel 6.

Folytonos gazdaságstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása A Cotton-Hesse módszer. N=9, H=1, n=4, T = 10 7.

Folytonos gazdaságstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása Negatív koordinálás válaszadói teherrel 8.

Folytonos gazdaságstatisztikai felvételek mintáinak koordinálása Negatív koordinálás válaszadói teherrel. Algoritmus 9.

Példa válaszadói teherrel való koordinálásra N=12, U’={1, 2, …, 12}, n = 5, időszakok: 1-11, mintaelemek: cella=1 U’ t=1 t=2 t=3 t=4 t=5 t=6 t=7 t=8 t=9 t=10 t=11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Példa válaszadói teherrel való koordinálásra N=12, U’={1, 2, …, 12}, n = 5, időszakok: 1-11, cella: kumulált válaszadói teher U’ t=1 t=2 t=3 t=4 t=5 t=6 t=7 t=8 t=9 t=10 t=11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Koordinálás válaszadói teher alapján Szimulációs kísérlet, INSEE (Guggemos – Sautory) N = 1000, n ≈ 200, rétegek száma ≈ 150, T = 20

Független minták, JALES- és a MICROSTRATE módszer Szimulációs összehasonlítás, ISTAT (L. Biggeri)

Egyidejűleg kiválasztott minták koordinálása: Kish és Scott módszere (JASA, 1971) – pozitív koordinálás

Egyidejűleg kiválasztott minták koordinálása 2 Egyidejűleg kiválasztott minták koordinálása 2. Kish és Scott módszere, a pozitív koordinálás eredménye

Egyidejűleg kiválasztott minták koordinálása 3 Egyidejűleg kiválasztott minták koordinálása 3. Kish és Scott módszere, negatív koordinálás

Egyidejűleg kiválasztott minták koordinálása 4 Egyidejűleg kiválasztott minták koordinálása 4. Kish és Scott módszere, negatív koordinálás eredménye

Amiről nem esett szó … Ernst – Paben (JOS, 2002): pontos negatív és pozitív koordináció két rétegzett minta esetén. Szállítási feladat módszerének alkalmazása Nordberg (JOS, 2000): hibaszámítás koordinált minták esetén (gazdaságstatisztikai alkalmazás) Érdekességek a mintakoordináció irodalmában: MEMOBUST Handbook on Modern Business Statistics, Eurostat, 2015 Rivière: The mictrostrata methodology. Report, INSEE 2001.