Szaktanárok és a Mezőgazdaság 4.0 kapcsolata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
A KNOWBRIDGE projekt áttekintése Nagy István nemzetközi projektmenedzser NORDA Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. Miskolci Vigadó,
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Az Észak-Alföldi Operatív Program által nyújtott fejlesztési lehetőségek Dr. Grasselli Norbert igazgatóhelyettes.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A év értékelése és a év újdonságai
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Termelői csoportok jövője, az Európai Uniós csatlakozás után kialakult helyzet szeptember 2. PÁLYÁZATI IRODA Alapítva: július Készítette:
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Gyakorlati megvalósítása
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
K+F+I pályázati lehetőségek vállalkozásoknak!
Kispálné Horváth Mária
Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, október 20. EUCIP ITAF 4 modul, 200 vizsgázó ̶ a EUCIP ITAF képesítés.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Illik-e üzleti szempontból Isaszegen TEÁOR.
I N N O V Á C I Ó KUTATÁS-FEJLESZTÉSI HAJLANDÓSÁG A RÉGIÓBAN
Kereskedelmi szerződések joga
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
A program általános célja
HHR.
Multiplikációs rendezvény – Békéscsaba
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Európai Építésügyi Technológiai Platform és nemzeti platformjai 2007
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AgriTeach a projekt továbbvitele -
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

Szaktanárok és a Mezőgazdaság 4.0 kapcsolata Erasmus+ 2017-1-HU01-KA202-035964 Pályázat bemutatása Horváth Zoltán – Galamb József Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskola

A pályázat alapvetése Az elmúlt 15 év során a mezőgazdaság alapjaiban megváltozott, egyre fokozottabban támaszkodik a 21. századi világgazdaság intenzív tudására. Új jelenségek, mint a Smart farm, agrárinformatika és a Farming 4.0 (precíziós gazdálkodás) jelzik, hogy a legújabb technológiák, smart eszközök, érzékelők és „tudás megosztó” hálózatok egyre szélesebb körben használatosak a mezőgazdasági vállalkozások produktivitásának növelése érdekében.

A projekt célja: A project célja, hogy segítse a mezőgazdaságot oktató szakmai tanárokat, tanítási módszereik megújításában azáltal, hogy ingyenes “Teachers for Farming 4.0” online kurzusokat biztosítunk a távoktatás pedagógiai modellje alapján. A project integrálja két sikeres Leonardo program (Tenegen és a MOBIVET 2.0) távoktatási módszertanát, a tanuló központú módszerek megújításaival. Az LdV projektek által alkalmazott tanulási környezet és a tanítási modellek összhangban vannak az Európa Tanács 2020 keretrendszer pedagógiai innovációival, ami a 21. század által megkövetelt tanulói készségeket, kreativitást és digitális vállalkozást helyezi előtérbe.

A pályázati partnerek Galamb József Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskola - Magyarország iTStudy Informatikai Oktató- és Kutatóközpont - Magyarország FACE Alapítvány az Oktatásért - Macedónia AgFutura Technologies - Macedónia GAK Nonprofit Közhasznú Kft. - Magyarország CAPDM Ltd. – Egyesült Királyság - Skócia Wirelessinfo - Csehország A GAK fő feladata a nemzeti és nemzetközi agrár-élelmiszeripar, a felhasználó és a kereskedelmi egységek közötti kapcsolatok fejlesztése Az Alapítvány Oktatási Központja egy 2006-ban alapított nonprofit szervezet. A FACE általános célja a Macedónia és a régió mezőgazdaságának fejlesztése a formális és nem formális oktatáson alapuló emberi kapacitás erősítésével. Az AgFutura Technologies innovatív megoldásokkal támogatja a mezőgazdasági szektort és az élelmiszeripart a Precíziós mezőgazdaság, az Üzleti Fejlesztés és az Agro-Élelmiszer Marketing területén. Az AgFutura ajánlat három szolgáltatáscsoportból áll: Precíziós Mezőgazdaság; Konzultáció az élelmiszeriparban; és agrár-élelmiszer-marketing. A CAPDM két évtizedes múltra tekint vissza a világszerte szállított távprogramok tervezésében, fejlesztésében és üzemeltetésében, és fenntartható vállalkozásokat hoz létre az ügyfelek számára a magasabb és továbbképzésben. A WIRELESSINFO egy 2003-ban alapított, cseh kutatóintézet, amely a precíziós gazdálkodás, a talajvédelem, a hulladékgazdálkodás, a tájgazdálkodás és az IKT a mezőgazdaság számára. A WRLS-nek nagyon széles tevékenységi területe van, amely nagy kizsákmányolási, innovációs és megvalósítási potenciállal rendelkezik mind a cseh piacon, mind a nemzetközi piacon.

Pályázat alapadatai Pályázat címe: Connecting VET Teachers to Agriculture 4.0 Pályázat száma: 2017-1-HU01-KA202-035964 Elnyert összeg: 273.314,- euró Megvalósítási időszak: 2017. szeptember 1. – 2019. augusztus 31.

Feladatok lebontása O1 – Mezőgazdasági szakemberek agrárinformatikai kompetencia keretrendszere O2 -Szaktanárok képzési igényei - diákok felkészítése az agrárinformatikai eszközök használatára O3 – Tananyagfejlesztés - Agrárinformatikai ismeretek oktatása az agrár-szakképzésben O4 – Online együttműködési platform kialakítása O5 – Pilot program lebonyolítása az agrár-szakmai tanárok részére O6 – A képzés értékelése és fenntarthatósága

A pályázat honlapja www.agriteac.hu Rapid and easy to be used Can be easy adapted/ personalised It does not requires much time to be completed The information can be recorded, as it is written information The information may be easily to process, as questions usually are not complex Allow for combination of questions: yes/no Open questions (free text input) Ranking scale Multiple choice Mixture of above

A Galamb József Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskola eddigi eredményei az agrárinformatikai oktatás bevezetésében Közös pályázat lebonyolítása az ItStudy Oktató- és Kutatóközponttal – EUCIP (Informatikai Szakemberek Európai Minősítése) Belépés az Agrárinformatikai klaszterbe Közös agrárinformatikai tananyag és tankönyvek fejlesztése a Szent István Egyetemmel Részvétel a DAS (Digitális Agrárstratégia 2020) kidolgozásában Precíziós agrárinformatikai technikus szakma bevezetéséhez szükséges hatástanulmány, központi programtervezet és szakmai és vizsgakövetelmény tervezetének elkészítése Az Agriteach 4.0 pályázatban való részvétel Együttműködés kialakítása a Bay Zoltán Biotechnológiai divízióval egy informatikai eszközökkel felszerelt kutatólaboratórium kialakítása érdekében Precíziós gazdálkodási ismeretek 40 órás tananyag fejlesztése a fiatal gazdák képzéséhez Precíziós gazdálkodási ismeretek e-learning tananyag fejlesztése

Köszönjük a figyelmet!