Mezőkövesdi Tankerületi Központ (tájékoztató anyag)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP civileket érintő területei. A TÁMOP specifikus céljai 1.A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összhangjának javítása 2.Az aktivitás területi különbségeinek.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
főosztályvezető-helyettes
Urbánné Malomsoki Mónika
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Mezőkövesdi Tankerületi Központ (tájékoztató anyag) Együtt, testvérként - iskolaközi szemléletformáló program A Felhívás kódszáma: EFOP-3.1.8-17 Mezőkövesdi Tankerületi Központ (tájékoztató anyag)

Pályázatok a Mezőkövesdi Tankerületi Központban A Mezőkövesdi Tankerületi Központban 53 FEH működik, ebből 7 EGYMI-ként működik Borsod – Abaúj – Zemplén megye területén. Tankerületünkben jelenleg 23 db EFOP- os pályázat fut, valamennyi pályázat célja a jobb infrastuktúrális fejlődés és a hátrányos helyzet mérséklése 2018 őszén megalakult a Tankerületi Tanács és annak Antiszegregációs munkacsoportja. (problématérkép, intézkedési és esélyegyenlősi tervet készít)

EFOP-3.1.8-17 Magyarország Kormányának felhívása hátrányos helyzetű tanulókat nevelő köznevelési intézmények fenntartói számára került kiírásra , ezzel is hozzájárulva a hátrányos helyzetű tanulók végzettségi szintjének növeléséhez, valamint javítva a minőségi és méltányos oktatáshoz, neveléshez, képzéshez való hozzáférést. EFOP-3.1.5-16 A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása pályázat is fut mellette, egymást kiegészítik, erősítik Rendelkezésre álló forrás: 3Mrd forint

EFOP-3.1.8-17 A projekt indokoltsága Magyarországon a végzettség nélküli iskolaelhagyók aránya elmarad az Európai Unió átlagától, azonban csökkenő tendenciát mutat, 2015- ben 11,6% a KSH felmérése szerint. A korai iskolaelhagyás különösképpen veszélyezteti a nehéz szociális körülmények között élő, és még inkább a roma tanulókat. Az oktatási rendszert középfokú végzettség nélkül elhagyó fiataloknak minimális esélye van arra, hogy bekapcsolódjanak az aktív munkaerőpiacra, ami az ország versenyképességét is jelentősen rontja (szociális ellátórendszer, gazdasági növekedés hiánya, egészségügyi problémák,

EFOP-3.1.8-17 A Kormány a Partnerségi Megállapodásban célul tűzte ki a hátrányos helyzetű illetve roma gyermekek érvényesülésének növelését a köznevelési és felsőoktatási rendszerben, illetve a nem formális és informális tanulásban. A cél elérését a Kormány a köznevelési intézmények és fenntartóik együttműködésével tervezi megvalósítani. A projekt szinergikusan kapcsolódik az EFOP 3.1 intézkedéséhez (A végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése, a köznevelés hátránykompenzációs képességének növelése), amely szorosan kapcsolódik az Ifjúsági Garancia Program beavatkozásaihoz is.

EFOP-3.1.8-17 A Köznevelés-fejlesztési stratégia: „Minden gyermek, tanuló sikeres felnőtté válásának feltételeit elősegítő, méltányos köznevelés” megteremtésének fontossága, „A minden gyermek, tanuló optimális fejlődését biztosítani képes, minőségi, fenntartható és hatékony köznevelés” kialakítása. „A tanulói ismeretek és attitűdök szintjének emelése, fejlesztése” beavatkozási terület kiemeli a tudásalapú társadalom munkaerő-piac elvárásainak adekvát kulcskompetenciák fejlesztésének fontosságát, amelyek fejlesztéséhez hozzájárul a konstrukció

EFOP-3.1.8-17 A projekt jellemzői: A pályázati feltételeknek megfelelő fenntartókat 10 – 20 M Ft közötti vissza nem térítendő támogatásban részesíti a rendelkezésre álló forrás erejéig. A projekt megvalósításával hozzájárulnak a Magyar Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia céljainak eléréséhez, amely célként fogalmazza meg az iskolai lemorzsolódás csökkentését, valamint a roma és mélyszegénységben élő gyermekek közép- és felsőfokú oktatásba való eljutásának és bennmaradásának elősegítését

EFOP-3.1.8-17 Célcsoport Azon köznevelési intézmények bevonása, ahol a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő tanulók aránya eléri a 40%-ot. (Tehát, ha az adott köznevelési intézmény 50 tanulót von be a programba, ebből legalább 20 tanulónak rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben szükséges részesülnie.) A programba bevont pedagógusok; A programba bevont tanulók családjai

EFOP-3.1.8-17 projekt megvalósulásával hozzájárulnak a „Végzettség nélküli” iskolaelhagyás elleni stratégiában foglalt célok eléréséhez, kiemelt szerepet tulajdonít a befogadó nevelés, valamint a nyitottságra ösztönző nevelés támogatásának. „Az oktatásba és a képzésbe, többek között a szakképzésbe történő beruházás a készségek fejlesztése és az egész életen át tartó tanulás érdekében” zajlik.

EFOP-3.1.8-17 A nehéz szociális körülmények között elő, köztük roma gyermekek kirekesztődésének megszüntetése érdekében alapvetően szükséges az együttnevelést támogató, a társadalmi különállást feloldó oktatás, nevelés kialakítása. Ennek segítségére lehet a testvériskolai kapcsolatok kialakítása, amely során a nehéz szociális körülmények között elő, köztük roma gyermekek számára lehetőség nyílik a sajátjától eltérő szociális körülmények között élő tanulókkal baráti kapcsolatok kialakítására, mely hozzájárulhat egy szélesebb kapcsolati tőke meglétéhez. A találkozás lehetősége és a megismerés révén csökkentheti az előítéleteket, erősítheti az egymás iránti elfogadást, az önismeret fejlődését. Ez olyan minták elsajátítását eredményezheti, mely a továbbtanulást segítő, iskolai lemorzsolódást csökkentő magatartást eredményezhet.

EFOP-3.1.8-17 A megvalósulás területei: Kulturális és sport programok, Szabadidős foglalkozások szervezésére Lehetőséget nyújt a tanórákon kívüli hasznos időeltöltésre, Kulturális intézmények látogatására, Minőségi programok szervezésére pl. vetélkedők szervezése Különböző társadalmi hátterű tanulók kapcsolatának elmélyítésére.

EFOP-3.1.8-17 A program erősíti a hazafiasságot és a nemzeti identitást. Elősegíti a magyar kultúra megismerését. A program keretében lehetőség nyílik olyan tanulók közti kapcsolatfelvételére, egymás megismerésére, baráti kapcsolatok kialakítására, akik eltérő szociális helyzetükből fakadóan vélhetően sosem találkoznának egymással. A program ezen kívül lehetőséget teremt a szemléletformálásra, a társadalmi felelősségvállalás kialakítására. A társadalmi előítélet, sztereotípiák kioltására

EFOP-3.1.8-17 Támakörök: 1, Kötelező óraszámon felüli nyelvtanítás célja: elősegíteni a nyelvvizsga megszerzését heti legalább egy alkalommal maximum 15 fős csoportban. Bármely európai nyelv oktatható. 2, Kiválasztott programtevékenység kidolgozása - a partner iskolák bemutatása és megismertetése (kultúra, társadalmi helyzet, nemzetiség, földrajzi sajátosság) - kötelező - a társadalmi egyenlőség kérdésének fontossága (egyenlőtlenség területei: nemi, faji, etnikai, vallási alapon, illetve életkor, fogyatékosság vagy szexuális irányultság miatti hátrányos megkülönböztetés)

EFOP-3.1.8-17 - biztonságos internethasználat - családon belüli erőszak elleni fellépés lehetőségei - az egészséges életmód fontossága - alkohol-, drog prevenció - az önkéntesség fontossága - a generációk közötti együttműködés és lehetőségeik

EFOP-3.1.8-17 3, Délutáni foglalkozások A bevont tanulók a pedagógusok irányítása és részvétele mellett minimum heti rendszerességgel (legalább hetente egyszer) való találkozása délutáni foglalkozások keretében a választott tématerületek feldolgozása érdekében. A foglalkozásoknak minimum egy tanóra időtartamúnak kell lenniük. A tevékenység hozzájárul az iskolán belüli csapatszellem erősítéséhez, valamint az adott témakör kapcsán a tanulók ismeretanyagának bővítéséhez.

EFOP-3.1.8-17 4, Tantárgyi fejlesztés Tanulói kompetenciákat, készségeket, képességeket fejleszt 5, Tanulmányi, kulturális rendezvény Tanórán kívüli vagy egész napos iskolán kívüli tanulmányi, kulturális és szabadidős programok szervezése, kulturális rendezvényeken való részvétel biztosítása, versenyek szervezése.

EFOP-3.1.8-17 6, Aktív és folyamatos intézményközi kapcsolat kialakítása és megerősítése Közös, fogyatékkal élők számára akadálymentes internetes oldal létrehozása (meglévő esetén frissítése, akadálymentesítése) és folyamatos üzemeltetése. 7, A két intézmény tanulói és pedagógusai közötti személyes találkozók lebonyolítása A projekt megvalósítása során legalább 6 alkalommal. Ebből iskolánként minimum 1-1 alkalommal látogassák meg egymást az oktatási intézményeikben is. A találkozó lehet közös sportrendezvény, szabadidős program, kulturális esemény vagy akár tanulmányi kirándulás - amennyiben kapcsolódik a megvalósító iskolák által kiválasztott tématerületekhez –, amely hozzájárul az iskolák és azok pedagógiai programjainak kölcsönös megismeréséhez.

EFOP-3.1.8-17 8, Előadássorozat megtartása Az előadások tartalmát a heti foglalkozások keretében a tanulók korosztályát figyelembe véve szükséges feldolgozni.(önismereti, eü-i, híres, sikeres emberek felkérése) Várható eredmények Az eltérő szociális környezetben élők közötti előítéletek, sztereotípiák csökkenése, befogadó környezet kialakulása Attitűdök váltása, kapcsolatok kialakulása, bővülése Helyes magatartási formák kialakulása, fejlődése

EFOP-3.1.8-17 Készségek, képességek fejlesztése, esélyegyenlőség növekedése Méltányos és minőségi oktatáshoz való hozzáférés növekedése Kulcskompetenciák fejlődése (szociális, pedagógiai) Lemorzsolódás veszélyeinek csökkenése Kulturális és sportesemények megjelenése Interperszonális kapcsolatok fejlődése, bővülése A társadalmi felzárkóztatás, beilleszkedés elősegítése, versenyképesség és esélyegyenlőség növelése a munkaerőpiacon Egymás értékeinek, eltérő szociális helyzeteknek a megismerése