A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA Kilenc fontos mondat.
Advertisements

A lokális tudástermelés koordinációja: egy új, lehetséges könyvtárosi szerepkörről Magyar Könyvtárosok Egyesülete Helyismereti Könyvtárosok Szervezete.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Szenvedélyek fogságában - a drogok
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Digitalizálandó értékek könyvtáraink gyűjteményében Mit? Miért? Hogyan? május 25. Bánkeszi Katalin szakmai igazgató Neumann János Digitális Könyvtár.
Múzeumi könyvtárak Magyarországon. Szakfelügyelet A szakfelügyelet sajátosságai –2000-től a Múzeumi főosztály megbízásával –2006-tól könyvtári osztály.
Információs szupersztráda Gyalogolj át a könyvtárba! A szolnoki Damjanich János Múzeum Szakkönyvtárának kihívásai a XXI. században Budapest, május.
Európa és a magyar könyvtári jogszabályok Dr. Kenyéri Katalin NEMZETI KULTURÁLIS ÖRÖKSÉG MINISZTÉRIUMA Könyvtári Főosztály INFORMATIO MEDICATA október.
Hipermédia tanulási források az interneten
A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Szervezetfejlesztési Program
NAT 2007 kompetenciák.
Minerva projekt és digitalizálási tapasztalatok Moldován István OSZK MEK Osztály NDA Konferencia december 14.
OAIS. Megőrzés feladatai Viability –Meg kell őrizni a bitfüzér változatlanságát és olvashatóságát a tároló eszközön Rendbebility –Meg kell őrizni a bitfüzér.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A Magyar Elektronikus Könyvtár helye, szerepe a hazai digitális könyvtárak között XVIII. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Budapest,
Az elektronikus könyvtárak jelene és jövője
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
A NEMZETI ADATVAGYON INTEGRÁCIÓJA DIGITALIZÁLÁSI KONFERENCIA MÁJUS 21 – 22. DEBRECEN UJVÁRI MÁRIA.
Az EEM helye a menedzsmentben
o Minden elektronikus formában érhető el o A munkafolyamatok egy része automatizálható, így a szolgáltatások gyorsabbak és hatékonyabbak lehetnek o A.
A múlt megismerhetősége, mint a közérdekű és személyes adatok kapcsolódási pontjai C SINK L ÓRÁNT főosztályvezető (KIM) egyetemi adjunktus (KRE)
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Állampolgári jogok és kötelességek
A székely kulturális örökség digitalizálásának szakmai problématérképe Rab Árpád BME-UNESCO ITTK Székelyföld – Jövőképünk Európa küszöbén május 13.,
Tradíció és világháló Kérdések és lehetséges válaszok a könyvtári, levéltári digitalizációról.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
 A matematikai statisztika a természet és társadalom tömeges jelenségeit tanulmányozza.  Azokat a jelenségeket, amelyek egyszerre nagyszámú azonos tipusú.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
Az adatvédelem szabályozása
Informatika és történelemtanítás A számítógép felhasználásának lehetőségei a történelem oktatásában.
Digitalizálás a könyvtárban …mit, mivel, hogyan, mikor, miért, mennyire…
Digitális közzététel, avagy, hogyan írjunk digitalizációs stratégiát? Bánki Zsolt István Petőfi Irodalmi Múzeum.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
E-IRATKEZELÉS A LEVÉLTÁRI TÖRVÉNY MÓDOSULÁSÁNAK TÜKRÉBEN.
Segédkönyvtáros képzés 2. Vázlat Biczák Péter évi CXL. törvény a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről.
A régészeti örökség védelmének intézményrendszere.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Környezet és egészség.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Gyűjtemény mint rendszer
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Országos tanácsadási konferencia
A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Szekció: Pedagógusok és az IKT Vallomások
prezentációja A bemutató és annak tartalma a HT ZRT szellemi terméke!
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
Újrahasznosítás Forrás:
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Előadás másolata:

A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes László Apertus Nonprofit Kft. Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018) Debrecen, 2018.02.09. 1

Mi a közgyűjtemény, ki mit gyűjt, milyen jellemzőik vannak?! Könyvtár/Múzeum A kulturális örökséghez tartozó javak múltunk és jelenünk megismerésének pótolhatatlan forrásai, a nemzeti és az egyetemes kulturális örökség egészének elválaszthatatlan összetevői; szellemi birtokbavételük minden ember alapvető joga Az információs társadalom és a demokratikus jogállam működésének alapfeltétele a könyvtári rendszer, amelyen keresztül az információk szabadon, bárki számára hozzáférhetők. A könyvtári ellátás fenntartása és fejlesztése az állampolgárok és a társadalom egésze szempontjából szükséges, a könyvtári és információs szolgáltatás állami fenntartása stratégiai jelentőségű. A könyvtári rendszernek az állampolgárok érdekeit kell szolgálnia. Levéltár A történelmi múlt megismerésének elsődleges forrásául szolgáló, illetőleg a közfeladatok folyamatos ellátásához és az állampolgári jogok érvényesítéséhez nélkülözhetetlen, a nemzet kulturális örökségének részét képező levéltári anyag védelmének, folytonos gyarapításának és használatának alapvető szabályairól a következő törvényt alkotja: Történet: Andris kérése - Érettségi vs/& gemifikáció -

Hitelesség A nyomtatás előtt: hiteles helyek, az írás/olvasás és hitelesítés korlátozott volt Változás: Gutenberg-galaxisban Neumann-galaxisban Most: könnyű adatokhoz, információhoz jutni, kihívás hitelesség, relevancia, idő, felbontás Történet: BM 3/4 vs 4/4 Milyen az ember? nem kalibrálható, mindenkor intuitív, helyzet specifikus → soha nem reprodukálható mérést végez (ami táptalaja a spontán butaságnak és a tudatos visszaéléseknek). -vs- log adatok

Digitalizálódás a gyűjteményekben és az oktatásban, lehetőségek és kihívások Először elemek (visszamenőleg) Majd folyamatok Digital born elemek létrejötte Történet: MoneyBall Tanár (adtosítjuk) nem tud mindenből legjobb lenni (antagonisztikus) a csoport a csoportkohézióval. Money ball minden statisztika együtt mind valamit és ezek részeinek eredői mást mondanak.

Mit jelent az e tanulás gyűjteményi szempontból: Import információ, adatok Exportálható adatok, amelyek az adatvagyon-gazdálkodás területére visz Step 21 az első lépés az operacionalizált döntéstámogatáshoz - csak vonjuk le az embert mint tényezőt. Történet: 1., Hogy éli meg a diák a tanfelügyelőt 2., BM 3/1 & MarkMy professor

Jövő útjai Tárolás, Újrahasznosítás, rendszerezés, hitelesítés Szolgáltatói platformok közeledése, egybeolvadás, Szabványok, automatizálás Történet: NagyFeró - Tornatanár: törekedni kell rá

a megtisztelő figyelmet! Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Turing tesztet kell végeznünk a gépel Email: pitlik.laszlo@apertus.uni-nke.hu nemes.laszlo@apertus.uni-nke.hu