BME VBK tájékoztató 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Advertisements

FELVÉTELI tájékoztató
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Felvételi eljárás Felvételi tájékoztató megjelenése  december 31-éig elektronikus formában ( Jelentkezés a 2014.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM KÖRNYEZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSEI A képzések szakmai felelőse: a Környezettudományi Intézet Fő feladata a tudomány területek közötti.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
Molekuláris Bionika.
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
Anyagmérnöki Alapszak
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Thernesz Artur Fejlesztési Igazgató
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Biomérnök alapszak (BSc)
Környezettan alapszak (BSc)
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Biológus Tanszékcsoport
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
A BSc képzés tapasztalatai BME VBK Műhelykonferencia – ELTE Bolyai Kollégium október 17.
Kutatóegyetemi stratégia - NNA NANOFIZIKA, NANOTECHNOLÓGIA és ANYAGTUDOMÁNY Dr. Mihály György Tanszékvezető egyetemi tanár Budapest november 17.
Aktív nanoszerkezetű anyagok
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Környezettan Előadás Ajánlott irodalom:
Ember és környezetének viszonya
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
ELTE informatikus vegyész szak
A hulladékok környezeti problémái
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
Bevezetés a természet- és környezetvédelembe dr. Munkácsy Béla adjunktus Környezet- és Tájföldrajzi Tanszék I. emelet 419.
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
Fejlesztés, hasznosítás, profit Megújuló energiához kapcsolódó kutatások a Pannon Egyetemen Dr. Domokos Endre Egyetemi adjunktus - kutatásvezető Pannon.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.
2016/17-es tanév. Iskolatípus változások 2016/17-es tanévtől.
Gépészmérnöki és Informatikai Kar rt itt a helye! Korszerű és innovatív mérnökképzés! „Hallgatóvá fogadom”
A képzés szeptemberében indul!
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
BME - Logisztika By Daróczi Dávid.
Vegyészmérnöki mesterképzés
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Az Élelmiszertudományi Kar
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Élelmiszertudományi Kar
Kártyás Gyula Oktatási Igazgató Budapest, január 11.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

BME VBK tájékoztató 1

VEGYÉSZMÉRNÖKI ÉS BIOMÉRNÖKI KAR Kémia pavilon (CH épület), 1904 Tervezte: Czigler Győző (1850 – 1905) A BME 1907-ben adott ki először vegyészmérnöki oklevelet

VEGYÉSZMÉRNÖKI ÉS BIOMÉRNÖKI KAR OLÁH GYÖRGY NOBEL DÍJ 1994 3

Vegyészmérnöki szakma vegyipari és rokon ipari technológiák alkalmazása, fejlesztése; új vegyületek laboratóriumi előállítása, kémiai analitikai, szerkezetvizsgálati, anyagtudományi problémák megoldása, kapcsolódó tudományos kutatás, a gazdaság egyéb területein anyagismereti, környezetvédelmi tudást igénylő problémák megoldása. 4

Vegyészmérnöki területek Analitikai és szerkezetvizsgálati specializáció Gyógyszeripari specializáció Műanyag-, textil-, és anyagtudományi specializáció Vegyipari és folyamatmérnöki specializáció 5

KÉMIAI ANALITIKA, SZERKEZETVIZSGÁLAT Pásztázó elektronmikroszkóp kromatográfia

GYÓGYSZER; NÖVÉNYVÉDŐSZER; FINOMKÉMIA

MŰANYAG, TEXTIL, ANYAGTUDOMÁNY Nanotechnológia Hagyományos textíliák Műszaki textíliák, szálerősítésű műanyagok Speciális műanyagok

VEGYIPARI ÉS FOLYAMATMÉRNÖKI Elválasztástechnika nagy méretekben Folyamatok tervezése Optimalizálás Méretnövelés Folyamatirányítás, szabályozás

Biomérnöki szakma A biomérnöki tevékenység: az ipari biotechnológia; az élelmiszeripar; a gyógyszeripar; az egészségügy műszaki feladatai; környezetvédelmi problémák; műszaki-biológiai rendszerek irányítása, ellenőrzése, fejlesztése, tudományos kutatás 10

BIOTECHNOLÓGIA

Vegyészmérnöki tudományok EGÉSZSÉGVÉDELEM Vegyészmérnöki tudományok Orvos-tudomány Biotechnológia

ÉLELMISZERMINŐSÍTÉS ÉS ÉLELMISZERTECHNOLÓGIA Élelmiszeranalitika, élelmiszerminősítés, biztonság (összetétel, eredet, hamisítás)

KÖRNYEZETVÉDELEM Hulladékégetés Biológiai gáztisztítás Biológiai szennyvíztisztítás

KÖRNYEZETKÖZPONTÚ GONDOLKODÁS Megújuló energiaforrások Veszélyes hulladék Környezetszennyezés? Hulladékok újrahasznosítása

Környezetmérnöki szakma Környezeti veszélyek felismerése és elhárítása, a meglévő környezeti ártalmak, károk csökkentése, illetve megszüntetése, műszaki és természeti erőforrások ésszerű felhasználása, hulladékszegény technológiák, hulladékok újrahasznosítása, veszélyes hulladékok ártalmatlanítása, természet- és tájvédelem, speciális jogi és társadalmi ismeretek. 16

Környezetmenedzsment specializáció A környezet gazdasági és társadalmi vonatkozású kérdéseivel foglalkozik. Megismertet a környezetvédelmi intézményrendszer felépítésével és összefüggéseivel. 17

Környezettechnológia specializáció Az ipari termelési folyamatokba, környezeti technológiákba nyújt betekintést (pl. szennyvíztisztítás, hulladékgazdálkodás). 18

A képzés egymásra épülő, többciklusú rendszerben folyik A többciklusú képzés három egymásra épülő szakasza alapképzés (BSc) – nappali tagozaton 7 félév, mesterképzés (MSc) – nappali tagozaton 4 félév, doktorképzés (PhD) – nappali tagozaton 8 félév. 19

VEGYÉSZMÉRNÖKI ÉS BIOMÉRNÖKI KAR TOVÁBBTANULÁS Biomérnöki mesterszak Gyógyszervegyész-mérnöki mesterszak Környezetmérnöki mesterszak Műanyag- és száltechnológiai mérnöki mesterszak Vegyészmérnöki mesterszak Doktori (phd) képzés

FELVÉTELI TÁRGYAK Matematika és Fizika vagy Kémia vagy Biológia vagy Informatika vagy Szakmai előkészítő tárgy (szakközépiskolásoknak) 21

BME VeBio Tehetség Csoport Középiskolásokat előkészítő tevékenység Közel 40 éves múlt (FEB Mozgalmat is tekintve) Nyári tábor (60-70 résztvevő, 10 nap, napi 5 x 75 perc oktatás, 4 választható tárgy: matematika, kémia, fizika, biológia) Szakmai Nap rendezvények (évi 4 alkalom, 70-90 diák/alkalom, szakmai előadások, kémiai számítások gyakorlása, emelt szintű érettségi kísérleti feladatainak bemutatása, laborlátogatások)