Közösen a bántalmazás ellen

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Egy pályázat az Internet használat népszerűsítésére Tanulás a főzésen keresztül A Tempus közalapítvány Grundtrig pályázatása beadott projekt.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Könyvtárhasználati verseny
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Az integrált nevelés-oktatás fajtái és szintjei
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Projektmunka.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
ELEMÉR
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
Let’s coach it!
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Tervezési folyamat.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Család – és Gyermekjóléti Központ
Hagyományos ökológiai tudás és
Varga Péter, közszolgálati CMC
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Közösen a bántalmazás ellen A Kelenvölgyi Általános Iskola pedagógusainak tapasztalatai, véleményei a finn KIVA bántalmazás-ellenes program iskolai alkalmazásáról

KIVA program a bántalmazással foglalkozó legmodernebb kutatások segítségével és a világszerte alkalmazott intervenciós programokban szerzett tapasztalatok felhasználásával került kidolgozásra 3 pilot intézmény Magyarországon

Egymás tisztelete: minden emberi kapcsolat alapja

Együtt mindenkivel: a csoport

Helyes kommunikáció: az együttműködés alapja

Rendszeres és céltudatos foglalkozások Kortársközösség támogatása kiemelt cél Empátia, attitűdformálás Tapasztalati tanulás A tudás beépül a mindennapi életbe