Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Vatera-forintok a kalapács alatt Gerő Viktor. A vatera marketing céljai - Minél több vevő (több felhasználó) ‏ - Minél többször (gyakoribb tranzakció)‏
"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
Digitális világ A digitális reklám
A TUDATOS VÁSÁRLÁS Venni vagy nem venni?.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Digitális világ Irány a világháló!
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
Primer és szekunder kutatás
Közösségben újra hasznos!
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
Keresőmarketing stratégiák
Környezeti szemléletformálás
Dr. Gombik Gergely pártfogó felügyelői szakreferens
Alapfogalmak.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
IPPI ÁLTALÁNOS ISKOLA SZILÁGY MEGYE
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Az internetes könyvvásárlás
A marketingkommunikáció
Rövid élelmiszerláncok és helyi termék rendszerek
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
IT mentor Digitális írástudás.
MLSZ Marketing és Média Bizottságának munkája

Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
Helyettesítő termékek a tej esetében
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
OK! Tanársegéd Online Könyvek
Ez az én művem! Készítette: Govor Emőke Felkészítő tanár neve: Hegyesi Judit Iskola neve: Érmihályfalvi 1. számú Mezőgazdasási Főgimnázium Colegiul Agricol.
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
 Az Instagram egy közösségi oldal, amely okostelefonon történő fényképek és rövid videók megosztásán alapul. A felhasználók fényképeket és videókat készítenek,
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Megújul a Magyar Földrajzi Társaság Az on-line felmérés eredményeinek értékelése Készitette: Erőss Ágnes – Mohai Andrea – Zimay Krisztián MFT évi.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
Csoportmunkát támogató szoftverek
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
PhD online közösségi oldal Dr
Partnerség és együttműködés
Értékesítés, kereskedelem
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
KINCSKERESŐ TEHETSÉGKUTATÓ PROGRAM
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján Szerzői: Pintér Eliza Berke Zsófia Pályamunka a Somogy Megyei Tehetségsegítő Tanács által kiírt „Vásárolj okosan” c projektversenyre Felkészítő tanár: Dr. Vajda János Munkácsy Mihály Gimnázium 9.a osztály

I. Bevezetés 1. Motiváció/célok 2. Előzetes feltételezések Szerettük volna jobban megismerni a marketinget Együtt akartunk versenyezni Marketinggel szeretnénk továbbtanulni Érdekel minket a helyi gazdaság és annak folyamatai Helyi termékek népszerűsítése 2. Előzetes feltételezések Kevesen tudják, mi az, hogy „okos vásárlás” Kevesen ismerik a választott termékünket, még kevesebben vásárolják A hagyományos csatornák keresettebbek, mint az e-megoldások

II. Módszertan Kutatásunk témája a Kaposvár Kincse termékek köre 1.Primer információk Mélyinterjú Bakó Bence ügyvezetővel (1. melléklet) Kérdőív az okos vásárlásról, és a helyi termékekről (Kaposvár Kincse) (2. melléklet) Google űrlapok, Facebook megosztás 12 kérdés összesen háttérváltozók (nem, életkor, iskolai végzettség, lakóhely) 127 kitöltő 2. Szekunder információk - Webes böngészés: honlapok, szakmai honlapok, közösségi média felületek

III. Eredmények Háttérváltozók a)Életkora b) Neme c) Legmagasabb iskolai végzettsége d) Lakóhelye

1. Ön szerint mit jelent az okos vásárlás? 127 válasz az elvárt minőség mindenkinek mást jelent Függ: ki mit engedhet meg

Vásárolt-e már helyi terméket? 2. Vásárolt-e már helyi terméket? Igen: 96% 3. Ha igen, akkor milyen helyi terméket vásárolt és hol?

Hallott-e már a Kaposvár Kincse termékekről? 4. Hallott-e már a Kaposvár Kincse termékekről? Igen: 52% Nem: 48% 5. Vásárolt-e már Kaposvár Kincse terméket? Nem: 78% Igen: 22% 6. Ha igen, akkor milyen terméket?

7. Hol vásárolta? 8. Miért? 9. Mi a legfontosabb előnye a helyi/ Kaposvár Kincse termékek vásárlásának?

IV. Következtetések és javaslatok Fő eredmény Következtetés Javaslat - A legtöbben az „olcsón jó minőségben”-t választják okos megoldásnak - Közösségi oldalakon tájékoztatás (reklám) - Nehezen meghatározható fogalom - Több információra van szükségük(prospektus, weboldal) - A helyi alapvető élelmiszerek vásárlása elterjedt (kenyér, hús, tej) - Ezeket amúgy is vásárolják, jobban ismerik -A piac és a hagyományos boltok könnyen elérhetőek, kényelmesebb - Ezeknek a termékeknek nagyon fontos csatornák: fejleszteni célszerű - Mintaboltban, fesztiválokon, interneten szűk csoport vásárol - Minden második ismeri, de csak minden ötödik ember vásárolt Kaposvár Kincse terméket (mézet, ritkább esetben szörpöt vagy lekvárt) - A méznek hagyománya van Kaposvárott, a szörpöt és a lekvárt is sok helyen elérni. Talán elérhetőbb az ára miatt, és tartós is (spájzolható). - Több helyszín, több árusítási megoldás szükséges a jobb értékesítéshez (pl. webshop, mobilos applikáció). - Személyességre és a „megfoghatóságra” további hangsúlyt fektetni - Megbízhatóságuk, a lakóhely fejlesztése miatt vásárol - További „okos” szempontok kevésbé keresettek

V. Hagyományos és e-kereskedelem Kaposvár Kincse hagyományos kereskedelmet folytat Miért nem weben értékesítenek? Prémium márkánál „tilos árat hirdetni” Fontos a vásárlás személyes élménye Nehezíti a helyi vásárlóerő fejletlensége

VI. Irodalomjegyzék Kaposvár Kincse - Home | Facebook KAPOSVÁR KINCSE - Kaposvár város honlapja A kulcs a minőség | SONLINE Az e-kereskedelem jellemzői (Logisztika jegyzet) http://www.agr.unideb.hu/ebook/logisztika/az_ekereskedele m_jellemzi.html Philip Kotler – Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment (Akadémiai kiadó, 2012) Papp-Váry Árpád: A márkanév ereje - Szempontok a sikeres brandépítéshez (Dialóg Campus, 2013)

Köszönjük a figyelmet!