Készítette: Pethő Eszter, Rácz Viktória, Tóth Anna Eszter

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

 Szociális alapú ösztöndíj kifizetésére: Rendszeres Szociális Ösztöndíj, Rendkívüli Szociális Ösztöndíj, Alaptámogatás, Szakmai Gyakorlati Ösztöndíj,
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Euroexam nyelvvizsgákra
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
Angol nyelvi kompetencia
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
Kedves Kávézó Próba quiz 2.
Microsoft Dreamspark.
Laptop-csoporttárs Dr. Tóth Erika Dr. Kovács Dóra
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
Készítette: Balogh Zsófia
Tájékozódás az interneten az agyvérzés témakörében
E-learning alapú távoktatásos képzés
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
E-learning kompetenciák a mérnöktanár képzés számára
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
A MÁV Zrt. beszámolási gyakorlatának korszerűsítése
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Készítette: Serly Dániel
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Hosszútávú memória HTM.
Support.ebsco.com Saját EBSCOhost oktatóprogram Oktatóprogram.
Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
A kognitív pszichológia korai elméletei szerint két részből áll memóriánk, egy rövid és egy hosszú tartamú emlékezeti tárból. A kéttáras modell szerint.
Játékfejlesztői Műhely a kiadás előtti(!) játékok kampányának és szabályának - elsősorban formai – ellenőrzésére --
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Fókuszban a terep VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia november 13. Mogyorósi Zsolt, Tóth Tibor Eszterházy Károly Főiskola.
– SELECT - 2. – Tarcsi Ádám március Adatbázis gyakorlat.
Informatika 7. Készítette: Kmecs Viktória Harmath Zsolt.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Kulcsok meghatározása a táblákban
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Területmérlegre vonatkozó konzisztencia-vizsgálat Gazdasági Informatika Tanszék 2004/2005. tanév Utolsó frissítés:
Ilyenek voltunk vadak és jók bűnösök közt is ártatlanok….
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Tantárgy: Magyar nyelv és irodalom Cél: Micó című olvasmány feldolgozása Iskola: Munkácsy Mihály Áltanos Iskola 2. osztály Készítette: Vilmanné.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Mesterséges intelligencia
Tanulásszervezés By the PINK csoport.
Cím elrendezés alcím.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Hallássérültek a könyvtárban
Cím elrendezés Alcím.
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Tóth Zoltán és Szalay Luca
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Cím elrendezés alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Készítette: Pethő Eszter, Rácz Viktória, Tóth Anna Eszter The Name Game: Using Retrieval Practice to Improve the Learning of Names (Morris & Fritz 2000) Készítette: Pethő Eszter, Rácz Viktória, Tóth Anna Eszter

Bevezetés NÉVTANULÁS VISZONYLAG NEHÉZ- jó ha van használható stratégiánk rá LEHETSÉGES MÓDSZEREK: MNEMONIKA (Morris, Jones, & Hampson, 1978) ELŐHÍVÁS-ALAPÚ TANULÁS (Landauer & Bjork, 1978) ÖSSZETETT/ ELABORÁCIÓS (Craik & Tulving, 1975) NÉVJÁTÉK- korábbi nevek elismétlése és saját hozzáadása (és így tovább mindenkinél)

Exp. 1 Cél: egyszerű névjáték, összetett névjáték és páros helyzet összehasonlítása Résztvevők: 265 elsőéves pszichológus hallgató 30 szemináriumi csoport 5 tutor Exp. 1

Eljárás Egyszerű névjáték Vezeték és keresztnév elmondása Tutor felírja a táblára - törli Következő hallgató ismétel és hozzáadja a saját nevét 30 perc után előhívási próba Összetett névjáték Hasonló az egyszerűhöz + asszociált kifejezés 30 perc után próba Páros helyzet Csoport párokra bontása Egymás megismerése és bemutatása a csoport előtt Tutor felírja a nevet a táblára - törli

Eljárás - tesztelés A következő óra elején váratlan tesztelés 11 hónappal később hallgatók megkeresése Csomag: levél + csoporttagok fényképei

Eredmények 1. Egyszerű névjáték vs. összetett névjáték vs. páros helyzet szignifikáns különbség volt a feltételek között (p<0,001) páros helyzetben szignifikánsan gyengébben teljesítettek, mint a másik két feltétel esetén (p<0,001) nem volt szignifikáns különbség az egyszerű és az összetett névjáték között (p>0,05)

Eredmények 2. A pozíció szerepe Az elsőkből lesznek az utolsók Szignifikáns hatása van a pozíciónak az előhívási teljesítményre (p=0.005)

Exp. 2 Cél: egyszerű névjáték, összetett névjáték és ismétléses helyzet összehasonlítása Résztvevők: 287 elsőéves pszichológus hallgató 2 hét múlva 234 34 szemináriumi csoport 5 tutor Exp. 2

Eljárás Exp.1. 1.Egyszerű névjáték 2.Összetett névjáték 3.Ismétléses helyzet tutor felírja az első diák nevét és hangosan felolvassa második diák nevét is felírja és elmondja az első és második nevét is, 3. diák esetében mindhárom nevet stb. (új név hozzáadásakor a tutor az egész listát felolvassa elejétől a végéig) az utolsó név után letörölte a táblát diákok azt teszik, mint az egyszerű névjátékban, DE ebben az esetben látják és hallják is a nevet (diákok sorrendje kontrolálva bármilyen begyakorlási hatás kiküszöbölésére)

Eljárás - tesztelés 1.Egyszerű névjáték 2.Összetett névjáték 3.Ismétléses helyzet tesztelés 2 hét és 11 hónap múlva

Eredmények 1. Egyszerű névjáték vs. összetett névjáték vs. ismétléses helyzet szignifikáns különbség volt a tesztelések között mind a 3 névjáték esetében (p<0,001) ismétléses helyzetben szignifikánsan gyengébben teljesítettek, mint a másik két feltétel esetén (p<0,001) nem volt szignifikáns különbség az egyszerű és az összetett névjáték között (p>0,20) nem a névvel való találkozás mennyisége növeli a tanulást, hanem az aktív előhívás!

öSSZEGZÉS A NÉVJÁTÉK JÓ ESZKÖZ A NÉVTANULÁSRA Hosszú távon is hatásos A fő kulcs a diákok aktív bevonódása a játék Kb . 11 főig a legideálisabb AZ ELABORÁCIÓS JÁTÉK NEM MUTATOTT NAGYOBB HATÉKONYSÁGOT, MINT AZ EREDETI De érdekesebb ezt játszani

Köszönjük a figyelmet!