Hogyan használjuk okosan az okoseszközöket

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
VI. Interaktív Tábla Konferencia
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Széchenyi tehetségműhely
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A kerettantervek fejlesztése
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Skype motívációs szerepe
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
A digitális kompetencia fejlesztése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Hogyan használjuk okosan az okoseszközöket Hogyan használjuk okosan az okoseszközöket? Mobilalapú megoldások a komplex kompetenciafejlesztésre: az alkalmazásoktól a projektpedagógiáig Fegyverneki Gergő tanár, tréner, digitális pedagógia szakértő Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium, Debreceni Egyetem Tanárképzési Központ E-mail: gergo.fegyverneki87@gmail.com

A 21. századi iskola

Tanítás és tanulás a 21. században digitális robbanás digitális generáció 21. századi készségek megváltozott pedagógusszerepek IKT és projektszemlélet élmény és motiváció tanítás helyett tanulás

Mindenki másképp csinálja – a többszörös intelligencia Gardner, idézi Heacox 2006

A 21. századi készségek tudásépítés problémameg-oldó készség kreativitás és innováció együttműködés IKT-használat

A 21. századi tanár facilitátor Fegyverneki, 2017

A digitáliskultúra-azonos pedagógia Fegyverneki 2013. 2016

Az eredményes iskola képlete: 6K 1. kommunikáció, együttműködés, társas helyzetek 2. keretek, közösen kialakított szabályok 3. kavalkád, sokfélelég 4. kezdeményezés, a választás lehetősége 5. kreativitás, alkotó tevékenység 6. kritikai gondolkodás, értelmezés, a saját tudás kialakítása Gyarmathy. 2018

A mobiltanulás kérdései

Mobiltanulás (m-learning) a hordozható méretű eszközökkel támogatott, mindenütt jelenlévő tanulás BYOD (Bring Your Own Diveces) saját eszköz hatékony mobilhasználat IKT informatikaterem nélkül

A tanórai mobilhasználat előnyei és hátrányai hordozhatóak multifunkcionálisak interaktívak motiválóak aktivizálják a tanulókat módszertani megújulásra ösztönöznek segít a különleges bánásmódot igénylők differenciálásában nincs minden tanulónak saját eszköze nem egyformák a készülékek elterelheti a tanulók figyelmét technikai akadályok Előnyök Hátrányok

Játékból praktikus taneszköz

Játékból praktikus és komplex taneszköz Játékból praktikus taneszköz számológép mérőeszköz GPS jegyzetelés kép- és videorögzítés szavazórendszer internet applikációk tudásbázisok tartalomelőállítás

Hasznos applikációk

Akropolisz interaktív 3d magyar nyelvű is tantárgyak: történelem, irodalom, földrajz, rajz, nyelvtan, idegen nyelv, matematika videó, kvíz virtuális séta, leírások, kerület- területszámítás

Beaker chemical mix tantárgyak: kémia kijelző  kémcső elemek reakcióegyenletek biztonságos kísérletezés fizetős verzióban még interaktívabb

QR-kód szinte az élet minden területén kétdimenziós vonalkódok quick response (gyors válasz) adatok (weboldal, névjegy, GPS-koordináták) tárolása könnyebbség

Story dice történetkockák történetmesélés önkifejezés, kreativitás, kommunikáció kreatív írás, anyanyelvi és idegen nyelvi szövegalkotás, matematika feladatok kitalálása

Szólás-ok magyar szólások és közmondások véletlenszerűen vagy sorrendben szabadon kereshető szólások megjelölés kiegészítés vagy a jó válasz kiválasztása

Digitális projektpedagógia – jó gyakorlat

A projektmódszer Valós probléma Életszerű helyzetek Motiváció Tanulók tevékenykedtetése Tantárgyi kapcsolódások Összefüggések feltárása Együttműködés Problémamegoldás Belső indíttatás Közösségi érdekek Értékteremtés Projektmunka (produktum)

A projektötlet valami újdonság közelebb kerülni a Bánk bánhoz közös tudásépítés digitális eszközök bevonása Ez nem felesleges dráma! A Bánk bán értelmezésétől az IKT-eszközökkel támogatott közös tudásépítésig

Választható munkakörök főszerkesztő, főszerkesztő-helyettesek újságírók illusztrátorok informatikusok színháztörténészek irodalmárok kreatív tanácsadók „sajtószóvivők”

Az interaktív újság különlegességei sokrétű tudástár mobileszközök bevonása kiterjesztett valóság (AR) megmozduló képek (mint a Harry Potterben) saját fejlesztésű androidos app (Lámpaláz) híd a nyomtatott könyv és a digitális tér között különleges interjúk és színházkritikák manipuláció, médiatudatosság tantárgyi kapcsolódások (történelem, nyelvtan, ének-zene, vizuális kultúra, mozgókép és média, informatika) élményteli irodalomórák, motiváció

IKT-s hozadékok gondolattérkép (a színházi szakmákról) idővonal (a reformkor irodalmi életéről) szófelhő (Katona József portréjából) kisfilmek (saját stop motion adaptáció is) mémek (a mű mai megértéséhez) keresztrejtvény (a lexikális ismeretekből) prezentációk digitalizált rajzok szövegszerkesztés, tipográfia kiterjesztett valóság (QR-kódok és hívóképek)

A diákok mint tartalomelőállítók: A Lámpaláz appLIKÁCIÓ Unity3D, Vuforia hívóképhez rendel egy videót más tartalmat is lehet: képek, 3D modellek egyszerű elkészítés: Aurasma a képek, videók, hívóképek könnyen létrehozhatóak

A kiterjesztett valóság (AR) haszna felkelti a tanulók figyelmét látványos taneszköz a tanuló az élményt köti a tananyaghoz új technológia bemutatása sok tantárgyban jól alkalmazható Szakál, 2017

Köszönjük a figyelmet!

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!