MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KULTÚRPOLITIKA ÉS MŰVELŐDÉSÜGY A KÉT VILÁGHÁBORÚ KÖZÖTTI MAGYARORSZÁGON „A tanulatlan, és demokráciára éretlen tömegek veszélyesek a társadalomra”
Advertisements

KLEBELSBERG KUNO Miniszter: Kultuszminisztersége
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
A Budapesti Népoktatási Kör. A Budapesti Népoktatási Kör megalakulásának előzményei, szerveződésének körülményei és átalakulásai.
DUALIZMUS.
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
Beiskolázási tájékoztató december
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Lemeztektonika a Naprendszerben Dr. Horváth Ferenc ELTE Geofizikai és Űrtudományi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Bevezető Az egyetemek legrégebbi kara A Bölcsészettudományi Kar egyenjogúsága Differenciálódás Az első évszázadok feladata.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Az éretlenek (Les Sous-doués) rendezte: Claude Zidi.
KULTÚRPOLITIKA ÉS KÖZOKTATÁSÜGY A KÉT VILÁGHÁBORÚ KÖZÖTT.
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
Ezeréves magyar iskola (2) A két világháború között között
Ezeréves magyar iskola (1)
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
OKTATÁSPOLITIKA A FELVILÁGOSODÁS KORI MAGYARORSZÁGON
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
A kerekasztal résztvevői
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Az ősi tudomány Geodézia Készítette: Jakab Csaba Lóránd.
Felnőttoktatási tájékoztatója
Információs nap szeptember 8..
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Készítette: Gál Patrik (9.c)
Készítette: Bakos Vanessza, 9.a
Eötvös Lóránd élete Készítette:Bráder Amanda 9.b.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A komprehenzív iskola Dr. Schiffer Csilla. Komprehenzív iskola ‘40-’7 Anglia állami iskola Középiskola Felvesz bármely tanulót a lakóhelyéhez közeli iskolába,
Előadó: Németh Péter igazgató
AZ ABSZOLUTIZMUS KORA „A nemzet ébren tartása”
Ecsetvonások a kiváló tanár és a világhírű földtudós portréjához
Az oktatásügy törvényi szabályozása
Klebelsberg Kunó Született: Magyarpécska, november 13. Elhunyt: Budapest,1932. október 12.
Kultúra és művelődés. Egyházak  Egyház helyzete megváltozott   Dualizmus - liberális eszme  állam egyház szétválasztása  Horthy-rendszer  ellenkező.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Felvételi tájékoztató
Átalakult a szakképzési rendszer
Az iskoláztatás kezdetei, tantervek megjelenései
folytatott bibliográfia elemzéséről
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Norvégiai szakmai út október
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
PESTALOZZI Svájci pedagógus - munkásságában
Hazánk külpolitikája Kultúra a Horthy-korszakban
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Amit egy nyolcadikosnak és szüleinek tudnia érdemes
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
„A nemzet ébren tartása”
Merre tovább a középiskola után?
Nevelésügy a felvilágosodás kori Magyarországon
Előadás másolata:

MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN

Az abszolutizmus közoktatáspolitikája Népoktatás Az elemi iskolák típusai Az iskolák száma Németesítés Tantárgyak Középfokú oktatás Az ENTWURF (1849) A gimnáziumok Az érettségi A reáliskolák A nőnevelés Thun Leo

EÖTVÖS JÓZSEF Miniszter: 1867-1871 Az 1868. évi 38. törvény a népoktatásról tankötelezettség 6-12 éves korig állami és felekezeti népiskolák Az 1869-es tanterv tantárgyak módszerek-eszközök A törvény végrehajtása és értékelése Eötvös József 1813-1871

TREFORT ÁGOSTON Miniszter: 1872-1888 Népoktatás Szakoktatás Középiskolák- az 1883. évi 30. tc. A felsőoktatás - a középiskolai tanárképzés Művelődéspolitikája A nők képzése Trefort Ágoston 1817-1888

EÖTVÖS LORÁND Miniszter: 1894-1895 Nyílt levele a tudományegyetem feladatairól (1887 április) Az EÖTVÖS KOLLÉGIUM (1895-1950) Eötvös Loránd

KULTÚRPOLITIKA ÉS KÖZOKTATÁSÜGY A KÉT VILÁGHÁBORÚ KÖZÖTT

KLEBELSBERG KUNO Miniszter: 1922-1931 A kultúrnacionalizmus népiskolák polgári iskolák középiskolák tanoncképzés pedagógusképzés felsőoktatás tudománypolitikája Klebelsberg Kuno 1875-1932