jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Kuti Éva Civil trendek az adatok és a szakértői benyomások tükrében Reflektorfényben a civilek – Hova jutottunk, merre tovább? Útkeresésben a szektor NIOK.
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
Folyamatosan emelkedik a lakosság képzettségi szintje – 15 éves a pécsi és a székesfehérvári regionális képző központ október 10.
Az innováció helyzete a régióban, főbb kihívások Magyar Dániel Győr, április 16. Győr, április 16.
Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
A MEZŐFÖLD HELYI Közösség Helyi Fejlesztési Stratégiája elkészítésének mérföldkövei, a tervezés jelenlegi állása. Dég, február 24.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-Dunántúli régiók fejlődésére Dr. Reisinger Adrienn, egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Győr, 2012.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Turizmus statisztikus szemmel
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
276 fő Terület: 1234 hektár 1 Mozgókönyvtár 2 legnagyobb foglalkoztató Gál József (építőipar) Lakosné Szűcs Piroska (kereskedelem) Munkanélküliségi ráta:
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Az „Út a munkához” program évi változásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÁMVITEL.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
A magyar gazdaságpolitika eredményeinek rövid bemutatása
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Nemzeti jövedelem és tőkefelhalmozás Magyarországon
„Út a munkához”program
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Folyamatosan emelkedik a lakosság
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
a hatékonyabb munkába segítésért
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Lorem ipsum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Baranya Megyei Önkormányzat
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
A gazdasági fejlettség mérőszámai
Az „Út a munkához” program évi változásai
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG A civil szervezetek működési környezetének bemutatása a statisztikai adatok tükrében Dr. Kisida Tamás Civil Kapcsolatok és Társadalmi Konzultáció Főosztálya

Civil szervezetek általános adatai KSH adatok 2018.12.20. frissítéssel jjjjj Civil szervezetek általános adatai KSH adatok 2018.12.20. frissítéssel A KSH nyilvántartása* szerinti szervezetek száma 61.151 , amiből 19.927 alapítvány, 41.224 egyesület. A valóban aktív szervezetek száma ennél alacsonyabb számot mutat. Az ország civil szervezeteinek 22,5 %-a Budapesten, 51%-a megyeszékhelyen és vidéki városokban, 26 %-a pedig községekben működik. A városokban és községekben az egyesületek magasabb aránya jellemző. *A KSH adataiban szereplő szervezetszámra vonatkozó adat nem teljes körű, tekintettel arra, hogy ez a szám a statisztikai hivatalnak visszaküldött civil és egyéb nonprofit szervezetek által kitöltött éves adatszolgáltatás alapján lett meghatározva. A 2016. évi adatokkal összehasonlítva a civil szervezetek számában csökkenés tapasztalható, amely azonban elhanyagolható mértékű (465 db). A klasszikus civil szervezetek esetén az alapítványok száma minimális mértékben csökkent (716 db), az egyesületek száma pedig növekedett (251 db). Az ország civil szervezeteinek 22,5%-a Budapesten, 20%-a a megyeszékhelyeken, 31%-a a többi városban, 26%-a pedig községekben található. A községi civil szervezetek száma a 2016-os adatokhoz képest 6%-os növekedést mutat. Az 500 ezer forint alatti éves bevételű szervezetek aránya változatlanul 37,7%. Az alacsony bevétel továbbra is a klasszikus civil szervezetek esetében a jellemző. A bevételek aránya településtípusonként továbbra is eltér, az összbevétel 61,1%-a a fővárosi székhelyű szervezetekhez került. A bevételeket tekintve a fővárosban az egy civil szervezetre jutó 85 millió forintos átlagos bevételhez képest a községi civil szervezetek esetén ez az átlagos összeg nem éri el a 7 millió forintot.

Civil szervezetek általános adatai jjjjj Civil szervezetek általános adatai A civilek tevékenységi körei A civil szervezetek a következő tevékenységi körökben tevékenykednek, amelyek területek lefedik a tevékenységek több mint 80%-át, ezek a szabadidő, hobbi (15,7%), a sport (15,2%), a kultúra (15,1%), az oktatás (13%), a szociális ellátás (8,8%), a településfejlesztés és a szakmai, gazdasági érdekképviselet (5,1-5,1%) és az egészségügy (4,2%). A politika területén a szervezetek 0,5%-a tevékenykedik, a jogvédelemmel foglalkozó szervezetek 0,9%-ot tesznek ki. A civil szervezetek további tevékenységi körei a környezetvédelem, közbiztonság-védelem, vallás, kutatás, gazdaságfejlesztés, polgári védelem területe.  

Civil szervezetek általános adatai jjjjj Civil szervezetek általános adatai A civil szektor éves bevételei 2010 óta növekedésnek indultak, amely nagyobbrészt a magán-, kisebb részt az állami támogatások növekedésének köszönhető. (Az adatok milliárd forintban vannak megadva) 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 Alaptevékenység és gazdálkodás bevételei 160 170 172 180 187 183 188 224 235 Állami támogatás 131 143 145 144 138 151 175 202 240 284 Magántámogatás 97 101 109 128 147 182 196 166 165 Összes bevétel (állami +magán +alaptev.+gazdálkod.) 388 410 418 423 446 485 525 559   577 630 684 A civil szektor éves bevételei 2010 óta növekedésnek indultak, amely nagyobbrészt a magán-, kisebb részt az állami támogatások növekedésének köszönhető. A nonprofit szektorban az állami támogatásokból származó források aránya a 2016. évhez viszonyítva nőtt. 2016-ban a nonprofit teljes szektor bevételeinek 40%-a származott állami vagy önkormányzati költségvetésből, ez a bevétel a 2017. évre 44,4 %-ra növekedett. A klasszikus civil szektor éves bevételei 2010 óta növekedésnek indultak, a 2017. évi adatok alapján az állami támogatások a 2016. évi forrásokat tekintve 18%-os növekedést mutatnak, ugyanakkor a magántámogatások a 2016. évi forrásokhoz képest stagnáltak. A klasszikus civil szektorba áramló állami támogatás mértéke 2010 és 2017 között évi 144 milliárd forintról évi 284 milliárd forintra, azaz közel kétszeresére növekedett. A külföldről származó bevételeket tekintve az európai uniós programból, támogatásból származó bevételek aránya a 2016-os évhez képest 17,2 %-ról 29 %-ra növekedett 2017-ben. A civil szektorba áramló állami támogatás mértéke a 2010. évi 144 milliárd forintról a 2017. évben 284 milliárd forintra növekedett.

A bevételi forrásból részesülő szervezetek jjjjj Civil szervezetek általános adatai Az állami támogatásokból származó bevételi források megoszlása a 2017. évben Állami támogatás A bevétel A bevételi forrásból részesülő szervezetek összege, millió Ft megoszlása, % száma aránya, % Normatív költségvetési támogatás 58 906,8 8,4 2 076 3,9 Nem normatív költségvetési támogatás 106 956,7 15,3 8 140 15,2 Központi alapoktól kapott támogatás 10 038,6 1,4 2 206 4,1 TB alapoktól kapott támogatás 4 226,8 0,6 105 0,2 TAO-ból származó támogatás 61 418,0 8,8 1 506 2,8 Nemzeti Együttműködési Alapból származó bevétel 4 229,2 4 624 8,6 Személyi jövedelemadó 1%-a 7 637,9 1,1 25 199 47,0 Áfa-visszatérítésből származó bevétel 552,8 0,1 78 Normatív önkormányzati támogatás 2 586,3 0,4 580 Nem normatív önkormányzati támogatás 24 542,0 3,5 11 360 21,2 Helyi költségvetési intézménytől kapott támogatás 2 988,9 5 358 10,0 Átengedett iparűzési adó 31,9 0,0 101 Összes állami támogatás 284 115,9 40,6 35 964 67,1 Az állami támogatásokból származó bevételi források megoszlása a 2017. évben.

A bevételi forrásból részesülő szervezetek jjjjj Civil szervezetek általános adatai A magántámogatásokból  származó bevételi források (2017) Magántámogatások A bevétel A bevételi forrásból részesülő szervezetek összege, millió Ft megoszlása, % száma aránya, % Banki, pénzintézeti támogatás 4 313,9 0,6 801 1,5 Vállalati támogatás 50 092,8 7,2 10 143 18,9 Támogatás nonprofit szervezetektől 14 875,9 2,1 4 517 8,4 Lakossági támogatás 36 981,6 5,3 19 191 35,8 Külföldi támogatás (külföldi államtól, önkormányzattól, magánszemélytől, vállalattól, egyháztól, párttól  és az EU-tól kapott támogatások) 58 250,1 8,3 3 007 5,6 Összes magántámogatás 164 514,3 23,5 27 881 52,0 A magántámogatásokból  származó bevételi források megoszlása a 2017. évben.

Nonprofit szervezetek pályázati támogatása, 2017 jjjjj Nonprofit szervezetek pályázati támogatása, 2017 Szervezeti jelleg A pályázati támogatásban részesült szervezetek A pályázati támogatás száma aránya, % összege, millió Ft az összes bevétel arányában, % Klasszikus civil szervezet 14 325 26,7 91 043,4 13,0 Érdekképviselet 504 16,1 15 220,2 10,6 Nonprofit vállalkozás 930 21,1 80 435,2 7,4 Összesen 15 759 25,8 186 698,8 9,7 Pályázati támogatások A KSH adatai alapján 2017-ban a nonprofit szektorban pályázat útján 15.759 szervezet részesült az erre elkülönített 186,7 milliárd forintból, amely a 2016-os 156 milliárd forintos keretösszeghez képest növekedést mutat. A klasszikus civil szervezetek (14.325 szervezet) adják a pályázatokon részt vevő és nyertes szervezetek 90%-át, a klasszikus civil szervezetek által elnyert támogatási összeg 91 milliárd forint.

A Nemzeti Együttműködési Alap pályázatai 2012-2018. 2013 2014 2015 2016 2017 2018 ÖSSZESEN Pályázatok száma 12 311 12 701 13 029 16 546 15 858 17 281 16 851 104 272 Nyertes pályázatok száma 3 951 4 702 3 970 6 366 5 715 7421 6 380 38 200 Megítélt támogatás (Ft) 2 788 712 182 3 146 947 925 2 845 847 341 4 934 190 792 4 439 413 618 4 876 573 731 5 008 853 445 27 530 269 034

NEA pályázati aktivitás megyénként 2018-ban Megye neve Beérkezett pályázatok 2018-ban Civil szervezetek száma CKTK kimutatás (OBH adatok alapján) NEA pályázási aktivitás % Fejér 448 2798 16,0 Komárom-Esztergom 325 1771 18,4 Vas 392 1898 20,7 Veszprém 591 2873 20,6 Zala 561 2190 25,6

NEA pályázati támogatottsági arányok megyénként 2018-ban Megye Beadott Érvényes Nyertes Támogatottsági arány (érvényes és nyertes pályázatok aránya) Fejér 454 422 158 37% Komárom-Esztergom 322 288 86 30% Vas 392 372 124 33% Veszprém 602 563 238 42% Zala 561 518 179 35%

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! jjjjj Köszönöm megtisztelő figyelmüket! --