Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
Szervezetfejlesztési Program
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
A tervezés mint menedzsment funkció
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
DOKUMENTUMKEZELÉS.
1. előadás.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
A pedagógusok munkájának értékelése 1 Teljesítményértékelés vagy amit akartok…? Dilemmák, tabuk, lehetőségek…
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberierőforrás-ellátás
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Munkavédelmi előírások rendszere
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Emberi erőforrás menedzsment
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Az inspektor A gyártás részletes és kollegiális felügyelete.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Ellenőrzés, visszacsatolás
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.

Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Készítette: Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta, egyetemi docens Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Szervezési és Vezetési Tanszék Elérhetőség:
Az üzletek operatív működtetése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Készítette: Farkasné Veres Edina
Tájékoztatás jogszabály változásokról
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása

VEZ.1. standard Az egészségügyi szolgáltató vezetője felelős a működéséért és a hatályos jogszabályok, és egyéb szabályozók betartásáért és betartatásáért, valamint a partnerekkel történő kapcsolattartásért VEZ.1. standard magyarázata Az egészségügyi szolgáltató a hatékony működéshez és a küldetés teljesítéséhez a felső vezető és vezető munkatársai meghatározottak. A felső vezető felelős az egészségügyi szolgáltató zavartalan és gazdaságos működtetéséért, a betegellátás optimalizálásáért, mely magába foglalja a betegellátáshoz szükséges személyi, tárgyi, építészeti és szakmai háttér biztosítását, és a menedzsment folyamatokat is.

VEZ.2. standard Az egészségügyi szolgáltató vezetői szintjei meghatározottak. Megfelelően képzett személyek vezetik az egészségügyi szolgáltató szervezet egységeit. VEZ.2. standard magyarázata Az egyes szervezeti egységeket a megfelelő szolgáltatási teljesítmény eléréséhez szükséges kvalifikált személy vezeti. Az egyéni felelősségi és hatáskörök írásban rögzítettek. VEZ.2. standard felülvizsgálati szempontjai 1. Az egészségügyi szolgáltató szervezet minden szervezeti egységét megfelelő képzettséggel, gyakorlattal rendelkező vezető irányítja. 2. A vezetők feladata, hatásköre, jogköre, felelőssége írásban rögzített.

GAZDÁLKODÁS AZ ERŐFORRÁSOKKAL - HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENT (HEM) Az egészségügyi szolgáltatónak küldetése teljesítéséhez és a betegszükségletek kielégítéséhez megfelelő összetételű, gyakorlott, és megfelelően képzett munkatársakra van szüksége. Az egészségügyi szolgáltató vezetői együttműködnek annak érdekében, hogy az osztály- és szolgáltatásvezetők ajánlásai alapján meghatározzák a szükséges munkaerő számát, összetételét és képzettségét.

A személyzet toborzását, alkalmazását, szakmai fejlesztését, értékelését tervezni szükséges aszakmai vezetők bevonásával. A feladatok, szakmai hatáskör meghatározásánál a képzettségi előírásokat és gyakorlati időt figyelembe kell venni. A kompetenciákról, a feladatokról a munkatársakat írásos formában kell tájékoztatni. Az egészségügyi szolgáltatónak lehetőséget kell biztosítaniuk a munkatársak továbbképzésére, illetve személyes és szakmai előmenetelér

HEM.1. standard Az egészségügyi szolgáltató kidolgozza és megvalósítja a szolgáltató humán erőforrás menedzsmentjének eljárását. HEM.2. standard A munkaerő toborzás és a munkaerő felvétel dokumentált eljárásban meghatározott.

HEM.2. standard magyarázata Az egészségügyi szolgáltató szervezet vezetői a betegszükséglet kielégítése érdekében gondoskodnak az ellátáshoz szükséges képzettségű munkatársak alkalmazásáról. A munkaerő szükséglet kielégítését különböző módszerekkel biztosítják. A munkatársi felvételre eljárást dolgoznak ki, amely magába foglalja a munkatársak tájékoztatását az elvárásokról, valamint a munkakör betöltéséhez szükséges elvárásoknak való megfelelés vizsgálatát

HEM.3. standard A munkatársak feladata, felelőssége, hatásköre névre szóló munkaköri leírásban meghatározott. HEM.3. standard magyarázata A munkahelyi vezető a munkaköri követelmények és a munkatárs kompetenciájának összhangjával elkészíti a névre szóló munkaköri leírást, amelyet ismertet és elfogadtat a munkatárssal. A feladatok változásakor a munkaköri leírások aktualizálásra kerülnek.

HEM.4. standard A munkatársak teljesítményét a munkaköri leírásban meghatározottaknak megfelelően rendszeresen értékelik. HEM.4. standard magyarázata Az egészségügyi szolgáltató szervezet meghatározza a munkatársak teljesítményét értékelő eljárást. A rendszeres értékelés biztosítja, hogy a munkatársak megfeleljenek az elvárásoknak. A munkahelyi vezető évente legalább egy, minden munkatársra kiterjedő dokumentált értékelést végez, amelynek eredményét a munkatárssal ismerteti.

HEM.5. standard Az egészségügyi szolgáltató szervezet a hatályos jogszabályok figyelembevételével éves képzési tervet készít és megvalósítja azt HEM.5. standard magyarázata Az egészségügyi szolgáltató szervezet a munkatársak szakmai fejlődése érdekében képzési tervet készít. Az oktatási és képzési szükséglet megtervezése során figyelembe veszi az egészségügyi szolgáltató szervezet folyamatainak jellegét, a munkatársak készségét, a szervezet kultúráját és a betegek elvárásait. A képzési terv tartalmazza a szakmai, az etikai, a minőségügyi és a munkabiztonsági követelmények oktatását is. A képzési, továbbképzési tervek megvalósulását értékelik, és a következő éves terv készítésénél figyelembe veszik.

HEM.6. standard Minden munkatárs munkavégzésére irányuló jogviszonya dokumentált, és az ehhez kapcsolódó munkaügyi-, és személyzeti adatok rendelkezésre állnak. HEM.6. standard magyarázata A munkatársakról személyi nyilvántartást vezetnek, mely megfelel a hatályos jogszabályoknak, tartalmazza a munkatárs képzettségét, gyakorlatát, az értékeléseket, a szakmai képzettséget igazoló okiratok (engedély, nyilvántartás) másolatát. A nyilvántartások aktualizálását folyamatosan végzik.