A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Advertisements

Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
KÖZGAZDASÁGI-KERESKEDELMI ISKOLA ÓBECSE
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
VIRTUÁLIS TEREK online életpálya-menedzsment Dexter - MarkCon
Anyagmérnöki Alapszak
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
A BKF tudástranszfer modellje a
Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kar Nemzetközi Gazdálkodás Gulyásné Dr. Csekő Katalin egyetemi docens tanszékvezető.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Pályaválasztási szülői értekezlet
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szakképzés munkavállalói szemmel
Lejtmenetből lendület
BME Mérnök informatikus alapszak
Vegyészképzés a Madách iskolában
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kompetencia alapú szakoktatás
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása Kecskemét, 2018.03.07 Kovács János

duális képzés keretében választható tantárgyak A Mercedes-Benz a duális szakmunkás képzés során szorosan együtt működik a partner iskolákkal A duális képzés célja, valós piaci igények alapján történő, szakképzett munkaerő képzése elméleti képzés duális képzés keretében választható tantárgyak gyakorlati képzés Gáspár András Szakgimnázium Mercedes-Benz Manufacturing Kft karosszéria előkészítő bevonó gépjármű mechatronikus Kandó Kálmán Szakgimnázium mechatronikus karbantartó automatikai berendezés karbantartó szerszámkészítő Szent Benedek Szakgimnázium gépgyártás technológiai technikus Mercedes-Benz A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása I HRM/CK I 2018.03.07

A duális képzésnek a szakterületek valós munkaerő igényeit kell kielégítenie CÉLTERÜLETEK prés üzem prés üzem prés üzem karosszéria üzem karosszéria üzem karosszéria üzem felületkezelő üzem felületkezelő üzem felületkezelő üzem felületkezelő üzem összeszerelő üzem összeszerelő üzem összeszerelő üzem összeszerelő üzem összeszerelő üzem összeszerelő üzem DUÁLIS KÉPZÉS karosszéria előkészítő, felület bevonó automatikai berendezés karbantartó mechatronikus karbantartó gépjármű mechatronikus szerszámkészítő gépgyártás technológiai technikus szakmunkás szakmunkás + érettségi szakmunkás szakmunkás szakmunkás szakmunkás + érettségi Mercedes-Benz A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása I HRM/CK I 2018.03.07

A duális képzésnek számtalan előnye van a hagyományos képzéssel szemben, a tanulónak és a vállalatnak egyaránt A tanulók megismerik a vállalati kultúrát Felkészülés a felnőtt életre és kihívásokra Versenyképes juttatási csomag Gyakorlat „terepen” valódi szakemberekkel A szociális kompetenciák fejlesztése 1. ÉV KÖZÉPISKOLA TANMŰHELY 2. ÉV KÖZÉPISKOLA TANMŰHELY MERCEDES-BENZ 3. ÉV KÖZÉPISKOLA TANMŰHELY MERCEDES-BENZ Mercedes-Benz A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása I HRM/CK I 2018.03.07

A duális szakmunkás képzés csak akkor lehet sikeres, ha a képzés minden szereplője elkötelezi magát mellette Iskola részéről jelentkező problémák lehetnek A szakmák szakmai tartalma nem versenyképes (már más kell) Csökkenő tanulószám az általános iskolákban Nem megfelelő együttműködés a szereplők között Nincs hozzárendelve a képzéshez a szükséges kapacitás, szakértelem, idő stb. Nincs álláslehetőség, vagy nem az adott szakmában A gyakorlat során nem kapnak igazi lehetőséget a tanulásra vagy nincs idő velük foglalkozni A legtöbb tanuló a harmadik év végével nem érik el a 18. életévet Hiányzó mutatószámok és visszakövethetőség Generációs különbségek Képzőközpont / Vállalat részéről jelentkező problémák lehetnek Általános problémák lehetnek Mercedes-Benz A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása I HRM/CK I 2018.03.07

Az előttünk álló kihívásokra a versenyképes szakma és a vonzó toborzási stratégia adhat megoldást Intézkedések 2019 –től 250 tanulószerződés Toborzási stratégia már az általános iskolában Szülők felvilágosítása Ipar 4.0 / digitalizáció Hybrid / elektormos autók Nagykorúság Minden alapszakmára versenyképes ráépülő szakma

Mercedes-Benz Duális Főiskolai Képzés bemutatása Kecskemét, 2018.03.07 Kovács János

A Mercedes-Benz duális főiskolai képzés keretében műszaki és gazdasági karon már 8 szak választható GAMF Müszaki és Informatikai Kar Dr. Kovács Lóránt Kertészeti és Vidékfejlesztési Kar Dr. Ferencz Árpád Pedagógusképzö Kar Dr. Fülöp Tamás Gazdaságtudományi Kar Dr. Pázmándi Kinga Gépészmérnöki alapszak Dr. Líska János Kertészmérnöki alapszak Turiné Dr. Farkas Zsuzsa Csecsemö- és kisgyermek-nevelö Gazdálkodás és menedzsment új Jármümérnöki alapszak Dr. Lukács Pál Pénzügy és számvitel új Mezögazdasági mérnök alapszak Dr. Hüvely Attila Óvoda-pedagógus Logisztikai mérnöki alapszak Dr. Lelkes Zoltán Nemzetközi gazdálkodás új új Tanító Mezögazdasági és élelmiszeripari gépészmérnök Dr. Fekete István Közösség-szervezés Mérnök-informatikus alapszak Dr. Johanyák Csaba Zsolt Vidékfejlesztési agrármérnök Prof. Dr. Ferencz Árpád Müszaki menedzser alapszak Dr. Ferenczy Tibor új Környezet-gazdálkodási agrármérnök Dr. Hüvely Attila választható szakok Mercedes-Benz A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása I HRM/CK I 2018.03.07

Képzés az Egyetemen és a Cél, azokat a hallgatókat megtalálni, akik motiváltak a tanulásra és később a vállalatnál kívánnak dolgozni Kiválasztás Képzés az Egyetemen és a Mercedes-Benznél Beállítás A szakterületek valós igényei alapján Világos elvárások Motiváció Azonnali hozzárendelés a szakterülethez Rotációs terv igénynek megfelelően Betanulási terv igénynek megfelelően Nyelvoktatás szükség esetén Külföldi tanulmányi lehetőség Rendszeres szabványos visszajelzés Mentorprogram vezetők támogatásával Szakmai és szociális képességek fejlesztése Szabad helyek Alkalmasság Érdeklődési kör Mercedes-Benz A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása I HRM/CK I 2018.03.07