TANULÓKÖZPONTÚ MÓDSZER A SZAKKÉPZÉSBEN Budapest, VI. 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
E-learning alapú távoktatásos képzés
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Angol nyelvi kompetencia
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
E-learning és a multimédia
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
E-learning alapú távoktatásos képzés
A szervezeti problémák kezelése
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az e-portfólió használati köre
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
FERENCES ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM
Tanórai szokásaim 5/14.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Nemzeti Köznevelési Portál
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Flip-It! A módszer alkalmazása
Szegedi SzC Gábor Dénes Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Szeged
Flip-It! Online kurzus mentor szemmel
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Előadás másolata:

TANULÓKÖZPONTÚ MÓDSZER A SZAKKÉPZÉSBEN Budapest, 2018. VI. 12. „INNOVATIV TANÁR, KREATÍV OSZTÁLYTEREM” ONLINE KURZUS ÉRTÉKELÉSE MENTOR BESZÁMOLÓ TANULÓKÖZPONTÚ MÓDSZER A SZAKKÉPZÉSBEN Budapest, 2018. VI. 12.

„INNOVATÍV TANÁR, KREATÍV OSZTÁLYTEREM” ONLINE TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS

ELŐADÁSVÁZLAT BEVEZETŐ EGY KIS STATISZTIKA KI MIBEN VOLT A LEGJOBB ? ÖNÉRTÉKELÉS – PEDAGÓGUSOK TANULÓI REFLEXIÓK

NÉZZÜK ELŐSZÖR A TÉNYEKET! 15 TANÁR KOLLÉGÁVAL KEZDTÜK EL A MUNKÁT… Első modul: értékelhető 15 pedagógus Második modul: értékelhető 12 pedagógus Harmadik modul: értékelhető 12 tanári munka ÁTLAGEREDMÉNY: a maximum 90 pont, átlag 85 pont Fórum aktivitás: 10 pontból átlag 7 pont Tanulság: Több idő kell a kurzushoz, különösen a 2. és 3.modul több munkaórát kíván és fontos az iskolai feladatokhoz kapcsolódó ütemezés is (vizsgák).

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Tantárgy/téma: Statisztika elmélet/grafikus ábrázolás KIEMELT ÉRTÉKEK: Motiváló videó, együttműködő csoport, jól tervezett közös óra „Tapasztalatom az volt, hogy a diákoknak nagyon tetszett az otthon megnézendő anyag, de leginkább csak megnézték. Nem igazából igyekeztek meg is tanulni azt. Azt mondták, hogy talán jó lenne a módszer, de a tantárgy jellege miatt nem elhanyagolható a tanár frontális szerepe sem”

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK „Annak érdekében, hogy most mérni tudjam a tananyag hasznosulását, illetve hogy megfelelő visszajelzéseket kapjak mindenképpen olyan osztályt szerettem volna választani, ahol az érettségire, szakmai vizsgára való felkészülés (ismétlési folyamat) már elkezdett és megtervezett folyamatát nem zavarom meg, s csak egy ilyen osztályt tanítok az idén, a 11. évfolyamosokat (ami egyébként a saját osztályom). Ebben az osztályban osztályfőnöki órán beszélgetni is lesz alkalmam a módszerről, visszajelzéseikből okulhatok. „ .

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Tantárgy/téma: Technika és életvitel gyakorlat/ A munkaviszony ÖNREFLEXIÓ: Sajnos nem volt szerencsés a tananyag, illetve leginkább az osztályválasztás. A 12. évfolyamosoknak ez a tárgy a „futottak még…” kategóriába tartozik. Az, hogy ők otthon foglalkozzanak az anyaggal az érettségi előtti hajrában azt csak az osztály felénél tudtam elérni. HOZZÁADOTT ÉRTÉK: Tartalmilag, megoldási módját tekintve jó tananyag, a folyamat megtervezése is jó !

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Tantárgy/téma: Irodalom/ Radnóti Miklós: Nem tudhatom… Önreflexió: „Nem nézték meg a videót. Nem annyira motiváltak. Ezért Word formátumba másoltam a videó szövegét és lefénymásoltam a gyerekeknek. Megmutattam a videót. Egy nappal az óra előtt bementem hozzájuk, rákérdezni, hogy látták-e a videót. Mivel nem, újra kellett tervezni az órát.” Tanulságok: „Nem motivált tanulói csoporttal nem lehet ezzel a módszerrel dolgozni. Ha látom, hogy aktívabb a csoport, akkor fogom használni. Azt hiszem, csak 8. osztályban fogom alkalmazni, talán érettebbek, motiváltabbak…”

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Tantárgy/téma: Számvitel/Jövedelem elszámolás Kiemelt értékek: Jól tervezet többcélú videó (téma összefoglalására), jó szervezett kommunikáció. „Ezen kívül szintén a csoportban megosztottam az általam létrehozott online „parafatáblát”, melyen véleményt írhattak a látott anyaggal kapcsolatban. A tanulók nemcsak véleményt írhattak, hanem kérdéseiket is megfogalmazhatták a tananyag kapcsán. Ezzel részben a kommunikáció fejlesztését céloztam meg, illetve azt, hogy a tervezéshez felhasználom a véleményüket, kérdéseiket” „Lelkesen vettem részt a kísérletben, érdekelnek az oktatás területén alkalmazható újdonságok. Nagyobb sikerre számítottam a diákok körében.”

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Fetu Kinga Tantárgy/téma: Szakmai angol nyelv Korrektoroknak (A könyv részei) Tananyag: https://h5p.org/node/221340 „Csodálatos élmény volt, amikor a videó elkészült. Olyan büszke voltam magamra, hogy ezt csak az érti meg, aki olyat készített, amit azelőtt soha...” Hozzáadott érték: Legjobb óraterv, nagyon jól tervezett videó, Aktív óra, változatos eszközök, módszerek alkalmazásával

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK „A diákok együttműködtek, élvezték a feladatok sokféleségét. Aktívak voltak…   Ha csak azt nézem, hogy a diákok teljes körűen részt vettek az összes feladat elvégzésében és élvezték, már sikeres volt az óra. De ha ehhez még hozzáteszem, hogy a tanított anyag annyira bevésődött, hogy már a „könyökükön jön ki”, elértem a célomat. A szókincsbővítésnek az a lényege, hogy a beépüljön a hosszú távú emlékezetbe és az új szavakat minden élethelyzetben elő tudják hívni. Úgy érzem, hogy ez teljességgel sikerült, hiszen a szerepjáték a „szerző” és a „szerkesztő” között ezt hivatott elérni, és szinte igazi vita alakult ki a két fél között. Ez pedig már magasabb rendű gondolkodásra utal, amely már mutatja a meggyőzés, döntés és kritikai gondolkodás magabiztos használatát, azaz készségekké fejlődését.”

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Hegedűs Helén Tantárgy/téma: Informatika/Projektmenedzsment Tananyag: Animot: https://animoto.com/play/TJo5616tUPTJDLIeig1ySg SWAY: https://sway.com/PgeqihXDcCXqV8U9?ref=Link Biteable: https://biteable.com/watch/projektmenedzsment-1821817 Gondolattérkép: https://mm.tt/1068353815?t=WHxx8jrulL Feladatkiírás: https://drive.google.com/open?id=1Y3h_aP_YG6oTEj1JOVZbGDcc1Iaww9Oh  A megosztáshoz Google osztálytermet próbáltuk ki.

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK KIEMELKEDŐ ÉRTÉKEK: GAZDAG ESZKÖZTÁR, MÓDSZERTANI IGÉNYESSÉG TANÁRI TÜRELMESSÉG „Többségében gyakorlati IT (Projektmenedzsment) óráim vannak, ahol számos lehetőség nyílik a tanulóközpontúság alkalmazására. Nagyon szeretnek a tanulók csoportban dolgozni. Azokon az órákon, úgy veszem észre, sokkal aktívabbak, mint egy frontális órán, ahol informatikai eszközöket alkalmazva oldják meg azt a feladatot, amelyet kivetítek.”

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Kovács Anikó Tantárgy/téma: Angol nyelv/feltételes mód Tananyag: https://www.youtube.com/watch?v=0gAg2sKdpL8 Kis-Kovács Rebeka Tantárgy/téma: Tematikus utak/Zarándoktúrizmus Tananyag: https://etananyag.szamalk-szki.hu/mod/resource/view.php?id=11642 A KIVÁLÓK KÖZÜL A MAI BEMUTATÓK!

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Tantárgy/téma: Német nyelv/Sportágak ÉRTÉKEK: Kiváló saját videó, jól szervezett tudásértékelés, változatos aktív óra ÖNREFLEXIÓ: „Mindent sikerült megvalósítanom, amit elterveztem. Sikerült netet osztanom nyolc diáknak, így volt, aki párban dolgozott. de ezt önmagában nagy eredménynek tekintem, hogy a kahoot-os feladatot sikerült ma a mobiltelefonok segítségével megoldani. A learningapps-es „Legyen Ön is milliomos”! játék nagy sikert aratott, többen kérték, legyen ilyen feladat máskor is. Ez a alapján próbáltam kideríteni, utánanéztek-e a videóban kiadott feladatoknak”

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Tantárgy/téma: Irodalom/Móricz parasztábrázolása Tananyag: választott videó https://zanza.tv/irodalom/klasszikus-modernseg-realizmus- naturalizmus-szimbolizmus-impresszionizmus-szecesszio/moricz ÉRTÉKEK: KIVÁLÓ TERVEZÉS, videó alkalmazás. Jó a motiváció, melynek konkrét eredményei is felfedhetők Önreflexió „Előnye volt az újdonság. Korábban még nem tanultak ezzel a módszerrel, így már az otthoni szakaszban is a 100%-os nézettség egyértelmű pozitív visszajelzés volt számomra.”

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Tantárgy/téma: Történelem/ II. András, Aranybula kiadása Értékek: Motiváló, jól tervezett, a témát kiválóan feldolgozó videó, jó csoport kiválasztás, sikeres aktív óra Tanári reflexió: „Mindig foglalkoztatott, mivel lehet az órákat érdekesebbé tenni, ezért örülök ennek a módszernek.” Előnye volt az újdonság. Korábban még nem tanultak ezzel a módszerrel, így már az otthoni szakaszban is a 100%-os nézettség egyértelmű pozitív visszajelzés volt számomra. Előnye volt, hogy sikerült olyandiákot is szóra bírnom, aki egyébként a hagyományos órán inkább csak szemlélőként van jelen

RÉSZTVEVŐK, EREDMÉNYEK Tantárgy/téma: Foglalkoztatás I. (Idegen nyelv, német) Europass elkészítése, önéletrajz megírása A módszer előnyéről a tanár: „ A diákok számára gyorsan eltelik az óra, mert nem csak ül, figyel és ír, hanem folyamatosan van feladata, érzi is, hogy halad, érti , amit csinál, alkalmazza, aktív munkával éri el a célt, nem passzív befogadóként. Otthon, saját ütemben, ahányszor szükségesnek érzi, megnézi az anyagot, később is megnézheti (összefoglaláskor, témazáró előtt). Nem kell sokat írni: elektronikusan tárolt az anyag, ami nem száraz tankönyvi, hanem tömör, lényegre törő.” LEGJOBB ALKALMAZÁS, LEGPRECÍZEBB TERVEZÉS, KIVÁLÓ VIDEÓ !

ALKALMAZÁSI TAPASZTALATOK - VÉLEMÉNYEK NÉHÁNY – TÖBBEK ÁLTAL FELVETETT - PROBLÉMA, MELYEK HÁTRÁLTAT(HAT)JÁK AZ ALKALMAZÁST: AZ ISKOLA VEZETÉSE NEM TÁMOGATJA NAGYON SOK TANÁRI MUNKÁT JELENT NEM ISMERIK A TANÁROK/NINCS MEG HOZZÁ A MEGFELELŐ TANÁRI KOMPETENCIA A PEDAGÓGUSOK NEM VÁLLALKOZNAK A MÓDSZER ELSAJÁTÍTÁSÁRA NINCS MEGFELELŐ INFRASTRUKTÚRA AZ ALKALMAZÁS BEVEZETÉSÉHEZ

ELŐNYÖK TANULÓK FEJLŐDÉSE Énhatékonyság érzés, bevonódás és részvétel, kooperáció és kapcsolódás a tanárhoz, diáktársakhoz Önálló tanulás, önértékelés tanulása, felelősségvállalás Eredményesebb tanulás Kritikus gondolkodás Szakmai ismerteknél való problémamegoldás képessége Kommunikációs és együttműködési képesség Konfliktuskezelés, kreativitás, nyitottság,

ELŐNYÖK TANÁROK SZÁMÁRA A TANÁRI attitűd változik A TANÁR módszertani tudása és eszközkészlete, digitális kompetenciája gazdagodik A TANÁR által létrehozott tartalmak újra felhasználhatók, archiválhatók A differenciálás könnyebbé válik Hatékonyabban segítheti a magas(abb) szintű kognitív folyamatokat A TANÁR EREDMÉNYE (IS) A TANULÓK FEJLŐDÉSE, ÍGY TANULÓI ELŐNYÖK JELENTŐS RÉSZBEN AZ EGYÜTTMŰKÖDÉSENEK ÉS A KÖZÖS MUNKÁNAK KÖSZÖNHETŐEK.

ALKALMAZÁSI TAPASZTALATOK - ÖSSZEGZÉS „GYÖNGYSZEMEK” A POZITÍV TANÁRI VÉLEMÉNYEKBŐL: „Tanárként is ez az egyik fontos ELŐNY, hogy saját magam emelem ki a tanulói szintnek megfelelően a lényeget (csoporttól függően). A HÁTRÁNYA az időigény, ami a kezdeti időszakban leküzdhetetlen, hiszen minden órára így felkészülni lehetetlen.” „Hálás vagyok külön azért, mert egy kedves végzős csoportomnak a tanulmányaik végén ilyen újszerűt tudtam mutatni, és érezhettem elismerésüket és köszönetüket ezért…” .

ALKALMAZÁSI TAPASZTALATOK - ÖSSZEGZÉS „ A kísérleti órára meghívtam néhány kollégámat és az igazgatót is. Óra után lehetőségük volt kérdezni. Rengeteg kérdéssel és kéréssel fordultak hozzám. Szeretnének Ők is megújulni, mert úgy érzik, hogy a tanítási módszerük már elavult és nem köti le a mai tinédzsereket. Tartok majd képzést játékosságból, WEB 2.0-as eszközökből és a fordított osztályteremből is.”

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! dr. Sediviné Balassa Ildikó balassa@szamalk-szalezi.hu