Három az egyben – instant megoldás a hazai turizmusnak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Advertisements

Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Projekt általános bemutatása
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése.
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
A világ karnyújtásnyira van… Velencei-tó kártya - Live Guide
Turisztikai fejlesztések, kooperációs lehetőségek Monor, Strázsa-hegy.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TDM Szakmai Nap november 21.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
Benchmarking.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
CRM Customer Relationship Management –
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Budapest turisztikai Marketingje
Bauer András – Berács József
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Bauer András - Berács József:
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Controlling a gyakorlatban
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Turisztikai kártyák Többféle probléma, sokszínű megoldás.
Tóth Eszter Lilla Kutatási Munkacsoport Vezető
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Üdvözöljük az IIR Konferencia résztvevőit! IIR Konferencia 2000.
KÖSZÖNTJÜK RÉSZTVEVŐINKET. … és mégis mit keresünk mi itt? Mit jelent a konferencia címe? Miről fogunk hallani ma? Miért épp Önöket hívtuk? Hogyan fog.
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
2006.augusztus — Budapest BO stratégia tervezet Előadó:
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
BTSZK Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. Budapest, mint vendégbarát desztináció - diákok segítségével, jó ötletekkel március.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Milyen feltételek mellett jöhetnek létre a Tisza-tavi turisztikai régió bal parti TDM szervezetei?
Desztináció-marketing
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
2/18/2018 Marketingterv Név.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A marketinginformációs rendszer
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Irány Pécs! kártya.
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Előadás másolata:

Három az egyben – instant megoldás a hazai turizmusnak - Informatikai támogatással bevezetendő kártyarendszer és a fogyasztói magatartás kutatásának kapcsolata - Tóth Eszter Lilla Budapesti Corvinus Egyetem eszterlilla.toth@gmail.com 06 30 252 36 90

A kártya útja A szolgáltatótól a turistán át a szolgáltatóig. kell

Tartalom Miről fog szólni a prezentációm? Turisztikai informatikai rendszerek Fogyasztói magatartás Kártya-rendszerek Magyar-országon Eredményes kártyarendszer bevezetése Magyarországon 2019.01.18.

Jelenlegi turisztikai informatikai rendszerek Szerepük meghatározó a turizmus-stratégia számára OTIR: Turisztikai objektumok teljes nyilvántartása. Az adatokat a Tourinform irodák töltötték fél a névhasználati szerződésben megadott módon. ONTIR: Az OTIR online formája. NETA: Jelenlegi országos turisztikai adatbázis. Már nem csak a szakmát, hanem a turistát is szolgálja. 2019.01.18.

A jelenlegi rendszerek problematikája A folyamatos fejlesztések ellenére sem teljeskörűek a rendszerek. Nem működik a visszacsatolás: nem használják fel a kinyert információkat. Nem valósult meg a foglalási rendszerek integrálása. Nem megfelelő az érdekeltségi rendszer. Nem rugalmas. 2019.01.18.

TDM informatika A fogalmak tisztázása Informatikai háttér: interaktivitást, kommunikációt és folyamatos, up to date információkat tesz lehetővé a turista számára. A szolgáltató pedig könnyen nyerhet adatokat, készíthet ajánlatokat és statisztikákat segítségével. 2019.01.18.

Jelenlegi TDM IT rendszerek Néhány ország kivételével a kifinomult rendszerek még csak kialakulóban vannak. Ezeknek az elvárásonak csupán néhány rendszer képes megfelelni: 1. Citybreak (Stockholm, Svédország, Magyarország) 2. Destour/IdealNet (Magyarország) 3. Feratel (Ausztria) 5. New Mind (Liverpool, Nagy-Britannia) 6. New Vision Group (Baldock, Nagy-Britannia) 7. Liveguide 8. Tiscover/EC3 Network (Innsbruck, Ausztria) Marketingspecifikus feladatok ellátása (4P és piackutatás) Turizmusspecifikus feladatok (szegmensek megfelelő kezelése) Információtechnológiai feladatok (kompatibilitás és folyamatosság) 2019.01.18.

Turisztikai informatikai rendszerek Fogyasztói magatartás Kártya-rendszerek Magyar-országon Eredményes kártyarendszer bevezetése Magyarországon 2019.01.18.

Fogyasztói magatartás kutatás Elengedhetetlen a sikeres stratégiaalkotáshoz. A turizmusban a fogyasztói magatartás kutatása: annak tanulmányozása, hogy az egyének miért választanak adott turisztikai célállomást és mi befolyásolja őket ebben a döntésben. (Horner, Swarbrook, 2007) Eredménye a szegmentálás: Szegmentálás: a piacnak a fogyasztók különböző tulajdonságú csoportjai szerinti felosztása. (Chikán, 2008) Eredménye a pozícionálás: egy termék tulajdonságainak a versengő termékekkel való összehasonlítására épülő meghatározása és kommunikálása. (Chikán, 2008) 2019.01.18.

Fogyasztói magatartás kutatás problematikája Magyarországon Szétdarabolt és nem komplex. Magyar Turizmus Zrt. E-marketing Iroda és Piac- és Termékmenedzsment Iroda KSH Gfk Hungária Különböző adatok vizsgálata különböző Fekete és szürke gazdaság Párhuzamosságok Nem épül döntés a mérésekre Nem releváns mérések 2019.01.18.

Turisztikai informatikai rendszerek Fogyasztói magatartás Kártya-rendszerek Magyar-országon Eredményes kártyarendszer bevezetése Magyarországon 2019.01.18.

Kártyarendszerek Magyarországon A turisztikai kártya nem új találmány. Megfelelő megvalósításra mégsem került még sor. Más ágazatokban: például Supershop, Tesco A turizmusban: Magyar Turizmus Kártya, Debrecen Turisztikai Kártya, Balaton Card, Liget Kártya, Budapest Kártya, Üdülési Csekk nem implementálják a kinyerhető adatokat; nem erős a promóciójuk; nem teljeskörűek a kínált szolgáltatások; nem kapcsolódnak össze; kizárólag részleges kedvezményekre jogosító kártyák; a szolgáltatónak kevés hozzáadott értéket jelentenek a sales-en kívül. 2019.01.18.

Turisztikai informatikai rendszerek Fogyasztói magatartás Kártya-rendszerek Magyar-országon Eredményes kártyarendszer bevezetése Magyarországon 2019.01.18.

Best practice: Neusiedler See Card Praktikus, komplex és fogyasztóorientált . 750 tag All - inclusive kártya A szálláshely szolgáltatók 50%-a tag 94%-ban elégedett fogyasztók Komplex marketing: STP Tömeges személyre szabás CRM Kapcsolatmarketing E-marketing Kommunikációs mix 2019.01.18. 14

Szükség van egy olyan kártyarendszerre, mely integráltan kezeli a fogyasztói magatartás kutatását és a modern informatikai rendszer előnyeit. Az informatikai rendszer problémái miatt szükséges egy komplex, ámde felhasználóbarát és praktikus informatikai háttér megvalósítása. A turisztikai fogyasztói magatartás vizsgálata Magyarországon nem kielégítő, ezért szükség van olyan módszerre és ezt támogató adatbázisra, amely ezt lehetővé teszi. A kártyarendszerek koordinálatlan működése és kizárólagos kedvezmény-jellege miatt szükséges egy valós igényeket kielégítő, összetett kártyarendszer kialakítása.

Feltételezések A hazai turisztikai szolgáltatók és intézmények szükségesnek tartják, hogy egy informatikai rendszer támogassa munkájukat, melyek eredményesen szolgálják ki mind a turistát, mind a szolgáltatót és az intézményrendszert is. Egy megfelelően működő kártyarendszer feltételezi a megfelelő informatikai háttértámogatást, annak hiányában a kártyarendszer csaknem kizárólag egy kedvezményre jogosító rendszer. Egy ideálisan működő kártyarendszer segíti a fogyasztói magatartás vizsgálatát és ezáltal alapul szolgál a marketingstratégiákhoz.

Az ilyen IT vállalatoknak számos kritériumnak kell megfelelniük. Olyan rendszert működtetnek, amely a résztvevők közötti együttműködést erősíti? • Minimalizálja-e a tranzakciós költségeket és optimalizálja-e az eredményeket? • Egyértelműen és a kezdetektől üzleti modell szerint működik-e? • Minden résztvevő számára nyújt-e információt a rendszerről magáról (mint például adatokat, eredménymutatókat)? • Hosszú távú együttműködési szerződéseken alapul-e? • Biztonságos-e? Kielégíti-e a turisták legfőbb igényeit? (Csomagajánlat és foglalási rendszer, program és turisztikai ajánló, térkép a honlapon, infrastrukturális elemek a fizikai térben) Van-e monitor és elemző modulja?

A kialakítási alternatívák A szoftverek számát és a desztinációs felosztást tekintve is eltérő lehet. Beszerzés Kártyarendszerek Kutatás alapja Kompatibilitás 1. Központi Egy Az országos kártyarendszer Egyértelmű 2. Több Az egyes kártyarendszerek Nehéz 3. Desztinációs Desztinációnként egy vagy több Még desztináción belül is nehéz

megvan benne, hanem hozzáadni mindig. A világhoz nem alkalmazkodni kell, hanem csinálni, nem újrarendezgetni azt, ami már megvan benne, hanem hozzáadni mindig. ( Ottlik Géza ) kell